bucuresti

am din cand in cand nostalgii si foarte multe dintre ele sunt legate de bucuresti. oras care imi place cu tot ce are el bun si rau. am facut prostia sa ma las condusa de boala asta si sa imi cumpar o cartulie care speram sa evoce atmosfera bucurestiului.

cartulia e Arhanghelii nu mor a Ancai Maria Mosora. mi-a trebuit un an s-o citesc, desi e subtirica, fiindca m-a plictisit ingrozitor, apoi m-a enervat la fel de ingrozitor, apoi am pus-o la loc in raft si mi-am vazut de alte treburi pana cand am reluat-o fiindca nu-mi place deloc, da’ deloc sa las carti incepute si neterminate. ei, am reusit s-o termin citind prin mijloacele de transport in comun (si numai acolo!), da’ n-am gasit ceea ce cautam, adica orasul si casele lui vechi promise prin nu stiu ce cronici sau prezentari gasite de mine si crezute orbeste (asa imi trebuie!).

n-am nici o tragere de inima sa scriu despre cartea asta, poate o s-o fac la un moment dat, tot ce pot sa zic acum e de ce oi fi vrut-o cand am mereu la indemana asa ceva: „vedeam pana in zare panorama Bucurestiului, incremenita sub nori, cu palcul de case vechi, cu olane si oberlichturi, cu luminatoare si usi de stejar masiv, iar mai incolo niste constructii mari si cenusii, cu multe geamuri, blocul din centru cu reclama Gallus ca un glob albastru deasupra, magazinul Victoria, spre stanga Foisorul de Foc, blocurile arcuite de pe Stefan cel Mare si, foarte departe, termocentrala cu imensele cosuri din care ieseau fire caltoase de aburi. Totul filtrat prin frunzisul agitat al plopilor si carpenilor, ale caror varfuri verzi-deschis sau verzi-smarald sau verzi-intunecat se iveau din loc in loc dintre cladiri.” pasajul e din Nostalgia.

acum, uitand de bucuresti, ma pregatesc de vacanta (eh, mai e o luna pana atunci😦 ). si fiindca asta se va petrece, cel putin in prima parte, prin portugalia, citesc saramago. n-am citit nimic de el pana acum si tocmai mi-am luat Pluta de piatra si Journey to Portugal (a pursuit of Portugal’s history and culture) . sper sa apuc sa le termin si sa scriu despre ele pana plec🙂

Explore posts in the same categories: diverse

Lasă un răspuns

