targuri, targuri, targuri

nu prea-mi plac mie evenimentele literare. prefer sa stau in liniste cu o cartulie si sa citesc decat sa asist la lecturi, lansari, targuri si altele asemenea. o intamplare nefericita m-a dus insa la frankfurt anul trecut, chiar in perioada targului de carte. mai exact, in penultima zi. si cum aveam ceva vreme de omorat pana la ora pelcarii, hop si eu acolo, curioasa si mai ales nerabdatoare sa dau iama in rafturi pline de carti in romana.

m-am orientat repede prin hala aceea imensa si am gasit standul romanesc undeva la subsol unde mi-a placut ca nu era prea multa lume si se circula fara probleme (eh, ce sa-i faci, mie nu-mi plac targurile si aglomeratia🙂 ). nu mai tin minte cum se numea, insa l-am vazut usor fiindca era cel mai mare pe langa cele ale unor tari africane sau arabe care il inconjurau. fericita nevoie mare, am inceput sa caut carti. si am gasit. multe!

deja ma vedeam plecand incarcata de acolo si ma gandeam cum sa fac, cartile sunt grele si eu nu-s prea fortoasa… concluzia a fost ca trebuie sa ma abtin si sa cumpar doar cateva, adica pe alea pe care le vreau cel mai mult. si da-i si gandeste-te, si suceste-te si cauta ca parca aveai printr-un carnetel niste liste si niste insemnari si tot asa. toata foiala asta mi-a luat vreo doua ore.

cand ma apucase deja disperarea vad o foita pe care scria ca la ora nu stiu care (adica in vreo juma de ora de la „momentul actiunii”) nora iuga va citi poezii. mi-am zis ca e taman bine, tot n-am citit eu nimic de nora iuga, o sa vad ce si cum. si am continuat sa-mi fac de lucru printre rafturi.

in ast timp ma gandesc (cum oare?) ca n-am intrebat si eu cat costa o carte si cum se plateste. si dau sa intreb. mi se paruse deja ca individul care supraveghea pe acolo ma cam luase la ochi (deh, ma fataiam de doua ore fara rost) si ma duc tinta la el cu intrebari. cat costa, merg carduri si tot asa. omul, fericit cred sa ma descopere persoana cinstita si nu o hotomana, s-a apucat sa-mi dea detalii. 10 euro cartile de la polirom si de la humanitas, celelalte nu stie, ca nu e nimeni de la edituri acolo si nici nu comunica, ma intelegi?

imi zambea complice si eu, care auzisem deja niste barfe de genul asta in timp ce umblam pe acolo (dar le luasem drept discutii intre colegi, facute intr-o tara in care stii ca nu esti inteles si vorbesti mai tare decat acasa), nu stiam cum sa nu ma arat prea distanta, dar nici sa nu devin complice. am dat din umeri si am insistat la partea cu modalitatea de platire. nu se poate card, nuuu, suntem vai de capul nostru, nu putem sa dam nici chitante, platiti la mine si aia e. mda. asta mi-a ingreunat enorm munca, fiindca nu aveam decat 10 euro in buzunar🙂 .

intre timp insa incepuse sa citeasca nora iuga, asa ca m-am potolit si am ascultat. am ajuns la concluzia ca nu imi place sa ascult citindu-se poezie si am asteptat cuminte sa se termine lectura, dupa care mi-am cumparat Cruciada copiilor (pe care n-am citit-o nici pana in ziua de azi), m-am mai fatait un pic si am plecat.

ca sa inchei regulamentar: ce frumos a fost la targ! mai ales pe la standurile altora. nu sunt rea, dar ma enerveaza plangerile si micile rautati ca alea pe care mi le-a servit mie domnul responsabil cu vanzarile. il scuz ca poate m-o fi considerat de-a casei daca tot am stat atat de mult timp acolo. dar amintirea cea mai misto care mi-a ramas e nora iuga zicandu-i unui tanar domn ca nu-i place deloc, da’ deloc, poza pe care i-au pus-o pe nu stiu ce catalog. ca o fi ea batrana, dar tot femeie e, draga🙂

in fine, nu cred ca ma mai duc pe la chestii de-astea. desi se pare ca ma nimeresc in curand in acelasi oras cu un festival literar. si la ala m-as duce, ca n-am fost niciodata la asa ceva si ma roade curiozitatea. promit sa relatez.

Explore posts in the same categories: events

4 comentarii pe “targuri, targuri, targuri”

  1. luciat Says:

    cruciada copiilor e draguta, eu am citit-o repede-repede, dar sa stii ca are tot felu de formulari care zgirie pe urechi. in orice caz merge de nu se poate
    si du-te la festival ca sa ne relatezi dupa aia🙂

  2. white noise Says:

    eu m-as duce la un targ mare, sa vad cum e, dar n-am nici o sansa s-ajung. asa ca, mergi tu , sa ne povestesti dupa aceea! si despre Portugalia astept sa povestesti!
    si bine-ai venit in blogosfera!

  3. dragos c Says:

    Sa mergi la cel mai mare targ de carte mondial si sa iei Cruciada, e o mare onoare pentru Florina Ilis, dar sa n-o citesti nici pan-acum, oooo – rusinica…

  4. zumcititor Says:

    rusinica, asa-i 😦
    mare dreptate ai. da ii vine si ei randul. am citit altele intre timp (de autori romani vreau sa spun), iar unele chiar mi-au placut🙂 . de exemplu degete mici…


Lasă un răspuns

