la festival

n-am fost sa-l vad pe cosmin manolache. intai de toate fiindca nu mi-a placut ce-am citit. si anume un fragment din Ce fata cumplita am gasit pe liternet. clisee, plictiseala, amintiri din adolescenta. da’ poate gresesc, poate fragmentul ala m-a indus in eroare (nici macar nu l-am citit pe tot) si de fapt cartea e misto. desi m-a enervat si stilul. oricum, am o senzatie asemanatoare cu aia pe care o am la filmele astea de se tot fac acum despre revolutie sau amintiri din perioada „aceea”. si anume ca m-am cam saturat, nu mai vreau! si nu subiectul ma deranjeaza, ci ce se face cu el. dar nu conteaza prea mult, voiam doar sa spun ca n-am fost la festival.

al doilea motiv a fost ca locul cu pricina e cam departe de zona pe unde zumzai eu zilele astea. si daca nici nu mi-a placut ce scrie omul… si ma mai gandeam eu asa, ca poate n-ar trebui sa ma agit prea mult sa merg. in general, nu la manolache. ce rost are, e departe, bla, bla, bla. dupa care mi-am dat seama ca nu se poate asa ceva, ca trebuie sa fiu o cititoare activa, ca nu e voie sa ma las in voia huzurului si sa ma opresc la a citi si a cumpara carti, ca trebuie sa merg acolo, sa platesc bilet de intrare, sa ascult, sa intreb, sa ce-o fi, dar sa merg. ca are nevoie si literatura de un pic de spectacol, de un pic de „audienta”, nu merge doar asa, cu scriitorul inchis in barlogul lui si producand, iar cititorul inchis si el in barlogul din dotare si citind. din pacate nu mai merge doar asa (chiar nu? ba cred ca da, cel putin partea cu cititorul, hihi!). deci ma duc.

n-am fost nici la sociu, pe care l-am citit si nu mi-a displacut (desi fragmentele de roman din evenimentul zilei m-au cam facut sa stramb din nas). mi-a fost frica de poeziile celorlalti (un pic si de ale lui sociu, recunosc. nu e tocmai genul meu🙂 ). imi place mie poezia in general, da mi-e cam frica sa experimentez asa, cu deplasari lungi si cu locuri pe niste scaune nu se stie cum, in sali in care tre’ sa stau cuminte nu stiu cate ore ( fara sa fumez!) sa ascult ceva ce nu cunosc. brrr! mi s-a facut frica si n-am indraznit. m-oi duce sa ma invart pe acolo in uichend sa vad si eu cum se desfasoara treburile. duminica e Llosa, citeste din ultima lui carte (despre care n-am auzit tocmai de bine, n-am citit-o inca, nici nu ma grabesc). poate ma duc sa iau un autograf, n-am si eu nici un autograf pe vreo carte… si ma duc sigur s-o vad pe jane birkin🙂 .

Explore posts in the same categories: events

5 comentarii pe “la festival”

  1. vic Says:

    m-ai ametit de tot. te duci sau nu? ca nu mai pricepe omu’ nimic.😀

  2. zumcititor Says:

    da tu crezi ca io stiu?🙂

  3. white noise Says:

    vreau povesti cu Llosa! cum a fost? ai fost?

  4. zumcititor Says:

    of, nu😦 . si de data asta nu din cauze de lene sau nehotarare. n-am putut. pacat ca nu-s in vacanta😦 . da’ m-am consolat zicandu-mi ca oricum n-as fi inteles foarte bine ce citeste llosa in spaniola (ca la traducerea germana nici prin gand nu-mi trece ca m-as fi incumetat!). asa ca povesti cu llosa…poate unele mai vechi, ca l-am vazut odata. da’ nu e mare lucru de zis.


  5. […] va spun ca zum n-a mai ajuns la festivalul de literatura de la Berlin si am asteptat degeaba sa ne povesteasca. […]


Lasă un răspuns

