M-am intors (shopping lista 9)

Saptamana trecuta, cand erau caldurile alea in Romania, tanjeam la racoarea berlineza. Am ajuns in Berlin si doua zile m-am lafait la 23-24 de grade. Doar doua zile, ca imediat trecu’ si aici binisor de 30. Si e umed, e mai nasol ca la Bucuresti! Noroc cu serile insa, care sunt racoroase si noroc cu casa mea veche care nu primeste prea usor caldura in ea. Si noroc cu un vin rose rece pe care il beau acum. Nu de alta da’ am treaba si doar n-o s-o fac, nu?!

Am facut o pauza sa ma razboiesc cu un fluture de noapte. Nu pot sa sufar fluturii! Deci, ce sa povestesc? Am stat doua saptamani prin Romania: Cluj, Bucuresti, rapid prin Sibiu si ceva orasele, n-are rost sa insir acum. Jumatate vacanta, jumatate cu trebi. Mi-a placut Sibiul foarte mult. Mi-a placut Aiudul. Mi-a placut o strada din Bucuresti si o carciuma de pe strada respectiva. Mi-a placut mirosul de tei. Nu mi-a placut in mod deosebit Clujul (cer scuze celor care se supara, da’ nu va faceti griji, nici de orasul meu natal n-am prea multe chestii bune de zis🙂 ), nu mi-a placut nesimtirea care e la tot pasul si de care eu uit mereu si mereu ma loveste cand merg acasa (cliseu, da), nu mi-a placut caldura, da’ asta nu e vina nimanui. Concluzia e ca ma bucur ca m-am intors in Berlin, dar ca m-as muta oricand la Sibiu😀

Mi-am luat carti si n-am citit nimic. Cum spuneam, am lasat Exuviile sa se odihneasca. Acasa am rasfoit Facla in ureche a lui Canetti si Constantin Toiu. Nu le-am luat cu mine, ca alea mai lipseau din depozitul de aici! Am fost la Carturesti, unde – surpriza: carti de la Vinea! Nu multe, dar erau. Si cum la chioscul ala unde cica s-ar gasi n-am apucat sa ajung, a fost bine. Desi mi-as mai fi luat vreo 3-4, dar mi-am zis ca le iau chiar inainte sa plec si…n-am mai ajuns. Mai bine, am cheltuit mai putin si poate citesc ce am deja.

Asadar, shopping lista mea cu numarul 9 (cred):

Venedikt Erofeev – Moscova-Petuski
Simona Popescu – Clava – Critifictiune cu Gellu Naum
Ovidiu Verdes – Muzici si faze
Andrzej Stasiuk – Cum am devenit scriitor
Doina Ioanid – E vremea sa porti cercei (foarte misto!)
O. Nimigean- Week-end printre mutanti
Mircea Ivanescu – Aceleasi versuri
Eugenio Montale – Poezii
Ghiorghios Seferis – Poezii
Adela Greceanu – Intelegerea drept in inima
Ana Maria Sandu – Din amintirile unui Chelbasan
Ioana Nicolaie – Cenotaf
Elias Canetti – Orbirea
Franz Kafka – America
Attila Bartis – Tihna
Rilke – Cantul de iubire si moarte al stegarului Christoph Rilke & Requiem
Peter Handke – Intr-o noapte intunecata ies din casa mea linistita & Don Juan (povestit de el insusi)
Alexandru Matei – Ultimele zile din viata literaturii
Dan Sociu – Fratele paduche
Ulrich Plenzdorf – Noile suferinte ale tanarului W.
(o noua incercare de lectura in avion… aproape reusita; mai am putin si o termin, imi place la nebunie)

Multe, nu? Ei, sunt destul de subtirele majoritatea. Si nici n-au costat chiar mult. Acu’ mai ramane sa le si citesc😀

Dar nu e tot! Ieri umblam pe bulivard pe la Berlin si dau de un buchinist care vindea cartile cu un euro (de fapt ceva gen 1,50, da’ daca luai 2 aveai reducere; asa ca am luat 6🙂 ):

Mark Twain – Tom Sawyer & Huckleberry Finn (o mai am, si in engleza si in romana, da’ era asa de veche si de misto si de americaneasca incat nu m-am putut abtine; si in plus, trebuia pt. reducere)
Daudet – Tartarin sur les Alpes
Dictionary of American Slang (nu’sh ce m-a apucat)
David Lodge – Small World
William Golding – Lord of the Flies
Nathaniel Hawthorne – Twice-told tales
Saul Below – Seize the Day
Burns – Selected Poems

(ultimele doua de la o librarie cu reduceri permanente)

Cam asta ar fi. Mai sunt cateva luate acu’ ceva vreme si nedeclarate, niste frantuzisme si ceva din oferta de 1 euro de la Polirom. Da’ las pe altadata. Maine urmeaza o carte. Poate Ianus, ca tot promit. Daca-s inspirata. Ah, da, am ramas tanjind dupa Danseaza Ianus de la Vinea, pe care n-am gasit-o la Carturesti. Se pare ca nu e asa de mainstream😀 Si mi-a mai ramas gandul la un Hrabal, la Miruna lui Bogdan Suceava, Caiet de desen a lui Adrian Chivu si la Scrisorile din Arcadia ale lui Soviany. Data viitoare.

Explore posts in the same categories: diverse, shopping

14 comentarii pe “M-am intors (shopping lista 9)”

  1. Cinabru Says:

    Vorba lui Eric Carman : Sweet. Vad ca nu sunt singurul care tot cauta editii din Tom si Huck, e bine de stiut. Frumoasa lista, sa scrii musai de Golding, Rilke, Hawthorne si Verdes.

  2. white noise Says:

    ce de nostalgii mi-ai starnit cu Tartarin🙂

    curtea veche/paralela 45 onoreaza comenzile prin internet, asa ca poti ajunge usor la cartile lor.

  3. zum Says:

    @ Cinabru:🙂
    Despre Rilke o sa scriu cred repejor, sunt subtirele tare cartile si mai sunt si bilingve. Restul…cand le-o veni randul, ca incerc sa scriu despre tot ce citesc. Da’ acum am facut si teancul de citite si nepostate, pe langa ala de necitite🙂

    @ white noise: oh, sa vezi cum arata Tartarin-ul asta! e veche, veche, veche, cu desene faine, nu-mi vine sa cred anul scris pe coperta, dar de pe undeva de pe la inceputul secolului trecut tot e.
    cat despre edituri, da, onoreaza comenzile pe net, dar in romania. asa ca nu e deloc simplu: trimite comanda in romania, apoi de acolo sa-mi fie trimise mie, ehehee… mai astept nitel.

  4. Cinabru Says:

    Scuze, era Eric Cartman. Southpark. Dar cred ca s-a inteles si asa, cu o litera mancata.

  5. white noise Says:

    expediaza si in strainatate, dar nu stiu ce taxe trebuie platite.

  6. luciat Says:

    eu am vrut sa citesc Facla in ureche si n-am putut. aveam o traducere ingrozitoare, nu se intelegea nimica-nimicuta😦
    si mi-a placut si mie plenzdorf

  7. zum Says:

    @ luciat: a, pai nici traducerea de o am eu nu e mai grozava (o fi aceeasi), da’ cum am citit-o pentru prima oara la o varsta destul de…hm, frageda (sau cum sa zic?) acu’ nu mai conteaza. de inteles se intelege🙂 . e drept, n-am reusit s-o recitesc regulamentar, de la cap la coada. aia e. sper ca orbirea are traducere ok (e editia de la polirom).
    pflenzdorf e mortal, am luat-o ca era 6 lei, altfel nu m-as fi incumetat. si uite ce chestie misto era sa pierd. nici n-auzisem de el.

  8. luciat Says:

    orbirea de la polirom e f ok, nu tin minte sa fi avut vreo hiba (nici cine e trad nu mai stiu). mie mi-a placut f mult, adica e unul dintre cele mai misto romane pe care le-am citit vreodata, sper sa apuc in viata asta sa-l recitesc
    la plenzdorf asa am facut si eu, luat intr-o doara, citit de curiozitate (mai ales ca era scurt🙂 ) si descoperit America :))))))

  9. zum Says:

    @ Cinabru: s-a inteles, s-a inteles🙂

    @ white noise: mie ai de la p45 mi-au zis ca prefera sa le trimita in tara. curtea veche nu stiu, ca n-am mai indraznit. o sa incerc.

    @ luciat: eu ma mir ca nu mi l-a recomandat pana acum nici un neamt pe plenzdorf asta.
    da observ ca ti-ai pus poza la loc🙂

  10. zum Says:

    pai asta de-ti apare la profil sau cum se cheama. disparuse la un moment dat. sau disparuse numai la mine?! de cand stiu io poza asta ma tot intreb ce-o fi acolo🙂

  11. luciat Says:

    aaaa, ma jucasem la un moment dat si-am pus asa, o poza oarecare, sa vad ce se intimpla – si-acum nu mai stiu s-o scot :))))

  12. capricornk13 Says:

    @zum: ce ma oftici ca ti-ai luat atatea carti de poezie! eu le-am luat si le-am luat degeaba, ca vad ca tot pe romane pun mana…sau pe harry potter; poate ma ambitionezi tu:)

  13. zum Says:

    @ capricornk13:🙂 cu poezia e mai complicat, daca n-ai chef n-ai chef si tre’ sa astepti sa vina. eu citesc extraordinar de bine poezie cand sunt pe drum (in tren adica). da’ mai depinde si de poezie…


Lasă un răspuns

