Tutun

Tre’ sa recunosc, n-am chef sa scriu despre cartile citite. Asa ca pana imi vine cheful, o sa va spun o poveste. Si pana ma apuc de spus povestea, o sa va spun cum mi-am petrecut seara: citind din Huckleberry Finn. N-am mai citit de cand eram prin scoala generala. Si curios, imi amintesc pasaje intregi fara nici o problema. O citesc in engleza acum, ceea ce n-am mai facut, da’ si asa stiu pasajele🙂

De la 1 iulie in barurile din Berlin nu se mai poate fuma. Au tras cat au putut de treaba asta, ar fi trebuit sa interzica de la inceputul anului, dar au avut 6 luni de gratie, fara controale etc. Acum nu se mai poate, toate barurile care au o singura incapere au fost nevoite sa interzica. Evident, toate barurile pe care le frecventez eu au o singura incapere si foarte mult fum (mirosul a ramas; exista si sinistri care au zugravit si miroase proaspat, sa-i unga la suflet pe nefumatori, beah! dar in rest… mirosul a ramas). Am zis ca hai, cat o fi vara ma descurc. De unde!

Vineri seara. 12 grade Celsius, ploaie marunta, din aia de o simti pana la os. Bar mic, pe malul apei, cu o terasa maaaare si pustie. Inauntru – un pian parasit si o groaza de oameni sanatosi. Stateau la mese cu vinul in fata si nici macar nu vorbeau. Eu si chelnerii – una-doua afara la tigara. Fete incruntate, pufaituri nervoase. Am tras asa de un pahar, am vorbit mai mult ca niciodata, am facut miscare (daca tot ieseam afara…). La un moment dat termin vinul si mai cer unul. Cred ca de suparare. Si vine vinul si vine si-o scrumiera. Aproape aruncata pe masa. Ridic ochii, chelnerul avea tigara aprinsa in gura. Am fost socata, normal. Nemtii! Nemtii cei corecti! Intreb, sa fiu sigura: pot sa…? Mi-a zis da fara nici un pic de simpatie, un da sec, frustrat, veninos si complice. Nu pot sa va spun cat de bine m-am simtit. N-am mai stat mult, dar asa de bine-au mers tigarile alea fumate in plina interdictie intr-un barulet de 30 de metri patrati! Pianistul s-a pus si el pe treaba. Prinsese viata intreg locul. Habar n-am ce s-a intamplat, habar n-am cat o sa tina, dar mi-a placut de am murit.

De altfel, se incearca si o schimbare a legii. Sa vedem, ca nu mai stiu. S-au semnat si petitii, patronii barurilor cu o singura incapere se plang ca interdictia asta le distruge afacerile. Au dreptate. Plangeri sunt de la inceputul anului, voiam de mult sa pun linkul asta. Nu stiu ce-o sa iasa, daca o sa iasa, dar revolta si figurile fumatorilor cand duci tigara la gura in incaperile alea mici fac toti banii. Vrem tutun!

Explore posts in the same categories: tutun

6 comentarii pe “Tutun”

  1. capricornk13 Says:

    @zum: i love you! hai sa facem o asociatie de aparare a drepturilor fumatorilor, ca sigur se inscrie si luciat!:)

  2. Zaza Says:

    Vai, m-a uns pe suflet chestia asta!

  3. zum Says:

    @ capricornk13: pai facem asociatie, cum nu. da’ cum sa facem? ca nu vrem sedinte si hartoage si secretari generali😀 iar de scris pe bloguri, scriem.

    @ Zaza:🙂

  4. capricornk13 Says:

    @zum: fara hartoage si secretari generali, zicem si noi asa, pe blog, ca facem parte din aceasta asociatie si gata!:) si ne votam sefe pe toate trei si pe urma-i votam sefi si pe toti cei care se mai inscriu:) si statutul, motto-ul si juramantul solemn e acelasi: sa fcem un misto infinit de toti nefumatorii constipati si imbecili:))

  5. luciat Says:

    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    fetelor, cred ca e in afara legii sa militezi pt tutun! poate ne vedem intr-o puscarie moderna, curata, sanatoasa, cu FUMATUL INTERZIS – si p’orma, cind iesim, ne deranjeaza fumu si militam contra fumatului
    cica la Nairobi, in Kenya, te aresteaza daca fumezi pe strada – si in parcuri ai voie doar in niste tarcuri inconjurate cu sfoara – stai sa caut un link…
    gata:
    http://hiperbol.weblog.ro/2008-07-09/432347/ziua-2–Nairobi%2C-Kenya.html

  6. zum Says:

    aoleu! chiar e in afara legii?! da’ nu militam pentru tutun, militam sa fim lasati in pace. sa nu vina nefumatorul sa se aseze langa mine si sa se uite urat ca scot fum. asa cum nici eu nu ma duc langa el sa ii suflu fumul in nas. si sa nu ne ia toate barurile mici, ca dauneaza (sa vezi cand or deveni alcoolici toti nefumatorii din cauza ca au primit o groaza de baruri misto si nu le mai vine sa plece ca nu-i ustura ochii). pai nu?

    da’ vai de mine, la nairobi e iad!


Lasă un răspuns

