O zi…

obisnuita. Ma trezesc dimineata, dar nu foarte dimineata. Sa zicem asa, un 9. Beau o cafea. Citesc stirile. Ma pregatesc de plecare. Merg la serviciu si acolo raman pana seara tarziu, uneori foarte tarziu. Asta inseamna ca 10 (adica 22) e devreme. Daca e asa devreme, ori vin acasa si ma pun pe spalat vase, rufe etc., ori merg sa beau o bere. Mai rar vad cate un film. Uneori ma plimb aiurea, alteori merg sa vad ce carti noi au mai aparut la magazinul ala de e deschis pana la miezul noptii. Daca e mai tarziu (aici vorbim despre ora la care ies eu din cladirea unde imi fac treaba) merg direct acasa.

Cand ajung, de obicei mi-e foarte somn sau foarte lene. Incerc sa citesc, ma gandesc sa scriu pe blog fiindca n-am mai scris de tare multa vreme si am si un teanc de carti despre care inca n-am povestit. Nu prea-mi iese, fiindca in loc de creier am un fel de serbet. Si ma oftic. Ca nu sunt mai organizata, ca nu sunt mai isteata, ca nu sunt mai eficienta, sa nu fie nevoie sa plec asa de tarziu de la birou. Astea-s prostii, da’ cumva nu le pot evita. Si ma oftic enorm cand scriu pe blog chestii de-astea, aiurea-n tramvai. Ar trebui (adica as vrea eu) sa scriu numai despre carti. Citite, cumparate. Pe cuvant ca incerc, da’ nu-mi iese🙂

Acu’ ma gandeam ca trebuie neaparat sa scriu despre cateva carti citite cu luni in urma si care incep deja sa mi se stearga din capsor. Ilie Cazane ar fi una. Ar mai fi Urbancolia, citita mai recent dar pe care am constatat ca incep sa o uit. Adica incep sa uit ce-mi trecuse prin cap in timp ce citeam si imediat dupa ce am terminat-o. Si n-am avut energia sa-mi notez pe un carnetel. De-aia mi-am si facut blog, fiindca e mai usor sa-mi amintesc chestiile esentiale despre cartile citite daca scriu despre ele. Da’ nici asta nu prea-mi iese🙂

Citeam azi despre Urbancolia pe bloguri si prin reviste. Mi-a zis luciat intr-un comentariu la ea pe blog ca e posibil sa ma fi iritat o scena fiindca e prea evidenta. Foarte de acord, dar ma gandeam acum ca e evidenta pentru mine, e evidenta pentru oamenii cu obiceiuri oarecum asemanatoare cu ale mele, bla, bla, dar oare daca maica-mea ar citi Urbancolia ar fi la fel de evidenta si pentru ea scena respectiva? Sunt sigura ca nu si sunt foarte curioasa ce ar crede ea despre cartea asta.

Am tot amanat sa scriu despre romanul lui Sociu fiindca mi-e greu sa clarific lucrurile in capul meu si nu stiu cum sa le exprim. Mi-a placut? Da. Ma asteptam sa fie asa? Probabil ca da, desi poate asteptam si nitel mai mult. Daca era mai densa, mai consistenta, mai putin „light”, n-ar fi fost insa aceeasi carte si poate nu mi-ar fi placut la fel de mult. Sau… Naiba stie. Sper sa ma mai limpezesc nitel, fiindca saptamana asta ii cam vine randul. Altfel uit chiar tot ce vreau sa zic.

Dar fiindca veni vorba despre cat de evidenta este o scena, am gasit pe Club Literar un text de-al lui Sociu. Citind comentariile, dau peste asta: „Norii ultrarapizi berlinezi trec pe deasupra vîjîind şi îmi electrizează barba – norii trec pe deasupra, atat.” Ei uite, exemplu de chestie evidenta (sau nu): persoana care comenteaza considera ca e de prisos sa vorbesti despre norii ultrarapizi berlinezi. Eu nu. Fiindca stiu cum se vad norii aici si stiu cum se vad in alta parte. Cand am ajuns in Berlin prima data m-am si speriat din cauza norilor alergatori. Era sa ametesc si m-am panicat fiindca nu intelegeam ce se intampla. Era seara, ma plimbam si la un moment dat m-am uitat in sus. Si fugeau stelele. Am vazut niste luminite care se miscau foarte repede. M-am oprit si m-am uitat mai atent. Erau de fapt norii care alergau de mama focului. E foarte misto si parca e altfel decat prin alte parti. Nu stiu daca asta a avut Dan Sociu in cap cand a scris fraza respectiva, dar eu la asta m-am gandit automat. Daca ar fi fost o chestie bucuresteana, sau macar o chestie pe care s-o stie mai multa lume, probabil m-as fi gandit ca e prea evidenta, ca la faza cu banii din Nigeria. Asa insa mie mi-a placut si altcineva a considerat-o un artificiu de prisos. Si revin la intrebarea: ce-ar crede mama despre Urbancolia? E o carte pe care o poate citi oricine sau o carte cu target😀 ?

Hai ca deja bat campii. Zilele astea nu sunt nori la Berlin, sunt doar 30 de grade si o umezeala cumplita (30 de grade aici sunt mai greu de suportat decat 40 in Bucuresti). Sper sa scriu despre rosiile lui Ilie Cazane maine. Mai am si poezie, mai am si ceva proza, mai am si Urbancolia care e urbancolie si am si un mare reader’s block care sper sa treaca foarte curand fiindca deja mor de nervi ca nu reusesc sa citesc un cartoi sanatos si stufos.

Explore posts in the same categories: berlin, diverse, lit. romana

3 comentarii pe “O zi…”

  1. turnavitu Says:

    Un articol despre Urbancolia am citit in ultimul numar din Romania literara, in care Daniel Cristea Enache il face zob pe Dan Sociu. Articolul se numeste Zero- proza. N-am citit cartea lui Dan Sociu asa ca nu pot sa ma pronunt daca are dreptate D.C.E.
    Cu privire la descrierea modului in care iti este strangulata posibilitatea de a te ocupa de citit si de scris – fragmentul este o proza adevarata. Mie imi starneste o furie extraordinara contra celor care s-au apucat de blog pentru ca nu aveau ce face – banii nefiind o problema – apoi s-au indragostit de blog mai mult decat de orice altceva. Nu mai aprofundez aspectul pentru ca…d’ aia !

  2. zum Says:

    @ turnavitu: da’ eu nu vroiam sa starnesc furii😦
    vroiam doar sa ma plang nitel.

  3. turnavitu Says:

    Fii linistita, ca revolta asta o am de mult ! Cu privire la viata ta sa stii ca spui niste lucruri interesante, ca sa nu amintesc decat de chestia draguta cand vorbeai de cartile de pe noptiera in timp ce tu n-aveai noptiera !


Lasă un răspuns

