D’ale Bucurestilor

Am gasit asta la Zaza (aici, aici si aici) si la luciat. Of! Cum e posibil asa ceva?! Eu nu prea stiu cum sa zic (frumos) ce-mi vine sa zic. Mai bine nu zic. Mi-e tare drag orasul ala, da’ parca au innebunit cu totii. Mi-e teama ca in cativa ani cand o sa vin acolo n-o sa mai stiu unde sunt. Si acum e trist cand merg acasa. De fiecare data ajung plina de entuziasm si imi innebunesc prietenii ca eu vreau sa mergem la plimbare, ca eu vreau sa vad Bucurestiul. Toti se straduie sa ma convinga sa nu, toti se plang ca ii pun sa fac asta, pana la urma mergem si ziua se termina cu ei incercand sa ma inveseleasca pe mine dupa plimbarea prin Bucuresti. Curios e ca uit repede si cum ajung inapoi aici incep sa brodez imagini despre Bucuresti, care in capul meu e un oras cu case vechi, cochete, cu multi copaci si multa umbra, cu parfum de flori si racoare, cu apa rece, dulceturi, cucoane elegante si carciumi boeme😦

Stiti si voi cum e: te plimbi pe langa case vechi, frumoase dar cam darapanate, iti imaginezi cum ar trebui sa fie acolo, haladuiesti prin alte timpuri, cand casele alea erau noi si cine stie cate povesti se desfasurau in ele. Vii dupa un an si le gasesti roz, cu termopane si cu asfalt pe aleea din gradina (sau, ma rog, in loc de gradina). Sau gasesti in locul lor un bloc de sticla. Super mega cool.

Povestea asta e despre daramarea pasajului Victoria. Motivul – o bulina rosie. Solutia e logica, nu? Ce poti sa faci altceva decat sa darami? Stie careva? Citez de la Zaza:

„Moment în care eu vreau să vă aud pe voi, care tot treceţi pe-aici de plăcere sau de zarvă – în momente din astea, chiar nu mai contează- şi se presupune că citiţi şi măruntul sertar de Passagenwerken:

Vi se pare normal ca din voia unor analfabeţi cu Maserati Bucureştiul să devie Beirut, pe timp de pace? Vi se par normale porcării constănţene în capitală?

Asta vrem?

Şi dacă nu, nu credeţi că putem încerca să schimbăm ceva?

Aştept idei, propuneri, înjurături, comentarii. Chiar dacă perioada e creuse, prin definiţie.

O să văd şi eu în funcţie de asta -deşi nu-mi fac iluzii- cine suntem cu adevărat: să nu vă fie cu supărare răsteala. Dar unele lucruri se mai simt şi în carne, nu-i aşa?”

Oi fi stand eu la Berlin, dar nu pot sa tac. Si ce ma enerveaza cel mai tare e ca nu pot sa fac altceva decat sa scriu aici. As face ceva, nu stiu ce. Chiar nu exista nimeni cu nitel creier si nitel suflet (si nitel bun-simt) care sa aiba grija de orasul ala?! Mai bine ar darama tot si ar pastra doar blocurile vechi si gri si blocurile noi de sticla. Sa stim o treaba si sa nu ne mai facem mereu iluzii.

Inchei citand-o din nou pe Zaza: „De aceea, vă rog: daţi mai departe informaţia asta brută, agitaţi-vă, comentaţi-o şi poate că undeva, cineva o să se simtă.”

„Am să vă spun ce vreau: vreau să-mi beau cafeaua liniştită la o narghilea în Pasaj, nu să stau la coadă la consulatul canadian.

Şi nu-mi pasă dacă mă credeţi sau nu. Eu, jigania reacţionară, derbedoaica socratică, eu vivandiera pusă pe harţă… da, eu…

Am ochii în lacrimi scriind chestiile astea şi nu-mi pasă cinci secunde dacă vi se pare patetic.”

Explore posts in the same categories: blogosfera

9 comentarii pe “D’ale Bucurestilor”

  1. Zaza Says:

    Mulţumesc din suflet!

  2. zum Says:

    @ Zaza: o nu, nu tu trebuie sa multumesti. iti multumesc eu pt ce faci!

  3. lorin Says:

    hey, tu ce faci in berlin? prin ce zona stai? statuia cu punkerul e in capatul lui kotbusser dam, venind dinspre herman platz, dupa pod prima pe stinga.

  4. zum Says:

    @ lorin: pai in berlin… traiesc si muncesc de ceva vreme🙂 stau in friedrichshain.
    trebuie sa ajung si eu la statuia aia, nu-mi amintesc sa fi vazut-o pana acum.

  5. lorin Says:

    ce id de mess ai?
    e mai usor sa explic asa. eventual trimite-l pe jean_lorin@yahoo.com.🙂

  6. capricornk13 Says:

    ce ma bucur ca-ti place un pic orasul meu:)
    stii ca ma intorc in romania? la bucuresti, evident…si n-ai apucat sa vii la viena…nici eu inca la berlin…dar poate vin de revelion, mai stii?:)
    daca ajungi la viena pana la 1 noiembrie mai e timp!

  7. zum Says:

    @ capricornk13: al doilea comentariu de la tine care intra la spam. dubios rau!
    sigur ca imi place orasul tau, daca ar fi sa ma intorc in romania nici nu m-as gandi sa merg in alta parte. e el cum e, aglomerat si murdar, cum se plange lumea, da’ are farmec si un nu-stiu-ce care ma atrage. numa’ sa nu-l distruga astia chiar de tot, sa ramana doar nu-stiu-ce-ul plutind printre blocuri.
    1 noiembrie zici…

  8. radu oltean Says:

    E jale mare cu Bucurestii!! Toti bucurestenii se plang, dar baietii cu bani (putini) tac si fac. Inainte de face demoleaza. Peste 1000 de case de valoare au disparut in ultimii 3 ani!! S-au plans de aceste lucruri oameni si in anii 1914, 1930, 1985, 2007, 2008. Todeauna aspectul orasului a fost la mana catorva dementi , ticalosi, lacomi etc. In timp ce noi ne vaicaream.
    Arunca un ochi aici sa vezi despre Bucurestii vechi:
    http://art-historia.blogspot.com/2009/01/planurile-bucurestilor-ale-lui.html

  9. zum Says:

    @ radu oltean: imi place blogul tau. cat despre ce fac altii in timp ce noi ne vaicarim… mda. insa eu una mai mult de „vaicareala” habar n-am ce sa fac. in cazul asta de mai sus zaza a fost cea care a si facut ceva, nu mai stiu insa care e situatia.


Lasă un răspuns

