2008 vazut din 2009

Bun, deci, asadar: m-am intors. Ce sa zic, incep anul la fel ca pe cel de tocmai se duse: cu o raceala. Asta e nasol, fiindca tare n-as vrea ca 2009 sa semene cu 2008. Sunt bucuroasa ca a trecut, a fost un an prost din toate punctele de vedere. Dar a trecut foarte repede, parca nici n-ar fi fost. Adica timp scurs de pomana, un an intreg, of!

Nu cred ca are sens sa fac vreun bilant, sa insir liste. Am citit extrem de putin anul trecut. Uitandu-ma peste ce imi propuneam la sfaristul lui 2007 nu reusesc decat sa ma oftic. Asa ca acum nu-mi mai propun nimic pentru 2009 (asta scriu aici ca de fapt in capul meu ruleaza acum tot felul de „teluri”, e o ingramadeala fantastica: literatura italiana, Razboi si pace ca nu ai reusit anul trecut… da, gata, liniste!) Dar sa vedem rapid ce s-a intamplat anul trecut.

Ziceam ca am citit putin, da, dar din putinul asta pot alege cateva carti foarte meseriase pe care ma bucur mult ca am reusit sa le citesc: Simona PopescuLucrari in verde si Exuvii, IshiguroNever Let Me Go, prima intalnire cu Vonnegut, Viata si faptele lui Ilie Cazane a lui Razvan Radulescu, Orbitorul lui Cartarescu (mi-am facut in sfarsit curaj sa-l incep, apoi l-am abandonat, apoi l-am reluat, acu’ cred ca n-o sa-l mai las sa astepte foarte mult pe noptiera). Ma bucur ca am citi in sfarsit ceva de Ianus, O. Nimigean si Khasis. Si cam atat. Am mai citit si altele, dar nimic spectaculos. Din pacate mi-am cam neglijat blogul si acum nu pot sa am o privire de ansamblu asupra anului trecut, fiindca o sa scriu despre multe dintre cartile citite atunci de-abia anul asta. Sper sa nu mai fac asa. Nu-mi convine.

Cum ziceam, nu vreau sa-mi propun nimic pentru anul asta. Sper insa ca va fi mai bun, trebuie sa fie mai bun altfel e jale. A, ba da, as vrea sa nu-mi mai cumpar carti pana nu reusesc sa dau gata jumatate din ce am acum. In 2008 am cumparat enorm (o socoteala aproximativa m-a dus pe undeva pe la vreo 1100 de euro pe tot anul si mi s-a parut putin avand in vedere cantitatea. Se pare ca treaba cu anticariatele si librariile cu reduceri chiar se simte🙂 ). Sigur, scuza mea este ca prea traiam intr-o casa fara carti si ma simteam nasol. Acum am multe si necitite si nu vreau decat timp sa le citesc. Mai am o lista micuta de chestii pe care le vreau neaparat si apoi gata, nu mai cumpar mai mult de una pe luna. Si cred ca o sa ma tina, fiindca nu prea mai am chef de cumparat. Vreau doar sa citesc.

Cam asta ar fi tot ce as avea de spus despre anul trecut. Mai am de postat o lista de cumparaturi (chestii comandate la final de an plus altele uitate in listele trecute si regasite cand am facut bilantul), apoi ma apuc de „restante”. Si o sa va povestesc cat de tare ma incanta librariile italienesti. Dar asta maine, acum ma duc sa-mi fac o supa.

P. S. Uitasem: la multi ani!

Explore posts in the same categories: 2008

6 comentarii pe “2008 vazut din 2009”

  1. Luciana Says:

    CONCURS : O „Scrisoare fara litere” pentru tine!

    Un fragment din cartea „Scrisoare fara litere”, autor Grosu Brindusa Luciana , ed. Paralela 45, asteapta un raspuns!

    Raspunde la intrebare si poti castiga cartea gratuit!…

    http://scrisoarefaralitere.blogspot.com/

  2. to-morrow Says:

    Bine ca te-ai intors! Astept comentariile tale la cartile citite, ca sa imi imbogatesc „barometrul literar”. Iti doresc sa ai un an bun si sa crezi cu tarie ca poti sa atingi ce ti-ai propus si atunci treaba e pe jumatate facuta, nu🙂 ?
    Cu drag, La Multi Ani!

  3. capricornk13 Says:

    La mulţi ani! Să ştii că nu eşti singura care şi-a propus să nu mai cumpere cărţi, eu am luat-o razna rău rău în 2008. Am cumpărat peste 130 de cărţi în condiţiile în care am citit vreo 65. Aşa că vino cu comentariile alea, poate mai fac şi eu ordine prin necitite!

  4. to-morrow Says:

    Pai eu astept in primul rand comentariile tale, la cartile citite de tine :)!

  5. earthwalker Says:

    vreo diferenta intre librariile italiene si cele din berlin? sunt cartile mai colorate? sau vizitatorii mai colorati?:)

  6. zum Says:

    @ earthwalker: as zice ca atmosfera e mai colorata🙂 . povestesc, promit.


Lasă un răspuns

