Dilema

Scotoceam prin site-ul Poliromului in cautare de carti. Vreau autori romani si ma tot invart pe langa Doina Rusti si Florin Lazarescu. Nu stiu cum se face, dar nu ma pot hotari daca vreau sa-mi cumpar cartile lor sau nu. Ma gandeam la Fantoma din moara si la Trimisul nostru special. A citit cineva? Ce ziceti, sa mi le iau sau nu?

Revin mai pe seara cu impresii despre o carte nemteasca. In sfarsit, citesc si eu literatura tarii in care traiesc. Bravo mie🙂

Explore posts in the same categories: diverse

29 comentarii pe “Dilema”

  1. puck Says:

    mai, eu pot sa citesc cartea doinei rusti, daca ai putin rabdare si iti zic daca merita sa faca atata drum.

    cronicile pe net sunt destul de ciudatele, adica eu chiar nu mi-am dat seama daca e o carte buna sau e doar promovare.

  2. puck Says:

    moama ce comentariu, shame on me, ma grabeam, imi merge netul prost.

  3. zum Says:

    @ puck: sigur, rabdare am. deocamdata doar cautam sa vad ce si cum. nici eu nu-mi pot face o parere din cronici si nici din fragmentul de pe site-ul poliromului.

  4. ionuca Says:

    Noah, poate ca nu te ajuta deloc, dar eu as merge pe mana lui Crizz si as cumpara cu totul altceva. Adica asta: „Terminat „Intrarea Soarelui” de Cecilia Stefanescu. Foarte, foarte misto, una dintre cele mai bune carti de literatura romana contemporana. 11:54 AM Dec 22nd, 2008 from web” Am furat insemnarea de pe Twitter, sper sa nu se supere pe mine😀

    Eu tot vreau sa o cumpar, dar inca sunt la inceput de an si parca nu-mi vine sa incep de pe acum cu carti cartonate😀

  5. luciat Says:

    cu doina rusti se intimpla ceva ciudat, mi-am luat Zogru de nu stiu cind si pur si simplu nu apuc sa-l citesc, habar n-am de ce. de cite ori intind mina spre cartea asta ori suna telefonul, ori face pisica vreo nazbitie si tre sa ma ocup, ori imi sare alta carte-n brate, e aproape paranormal. ca, altfel, sint curioasa – cu atit mai mult cu cit ai dreptate, din cronici nici eu nu mi-am facut vreo impresie clara.
    am citit trimisul nostru special si m-a lasat rece – dar mi-a placut aia cu ursii panda, tot de lazarescu

  6. zum Says:

    @ ionuca: nu stiu de ce, da’ am o retinere fata de cecilia stefanescu. nu m-a incantat ce-am citit pe site, mai astept.

    @ luciat: aia cu ursul panda nu se mai gaseste, mi-as fi luat-o mai degraba decat Trimisul, chiar numai din cauza titlului🙂 ma mai gandesc, nu-i ca si cum n-as avea ce citi momentan.
    poate reusesti sa citesti Zogru cat ma codesc eu aici🙂🙂

  7. to-morrow Says:

    „Trimisul nostru special” a luat un premiu acum cativa ani, la festivalul de literatura est-europeana (sau cam asa ceva). cartea a fost tradusa in germana si franceza. Mie mi-a placut. Vezi si site-ul autorului, ca sa iti faci o parere in legatura cu felul in care scrie: http://florinlazarescu.wordpress.com/

  8. zum Says:

    @ to-morrow: stiu de premii, stiu si site-ul autorului, dar si in cazul asta dilema mea e starnita de fragmentul din carte publicat pe site-ul editurii. care fragment nu ma atrage cine stie ce. daca tu zici ca ti-a placut… mai astept, mai cantaresc. multumesc de raspuns🙂

  9. to-morrow Says:

    Daca tot cauti autori romani marca Polirom, de ce nu incerci Radu Pavel Gheo? „Adio, patria mea…”, „Romanii e destepti”, „DEX-ul si sexul”. Are mult umor.

  10. vic Says:

    regret, rusti e de necitit.
    trimisul e mediocra, dar merge la limita, cind iti lipsesc scheciurile tv.
    regret iar, dar trebuie sa fiu de acord cu criz. intrarea soarelui rulz.

  11. zum Says:

    @ to-morrow: pe gheo urmeaza sa-l citesc acum, am o carte de-a lui. vad eu dupa aia daca-mi mai iau sau nu (cred ca da, ca e ok).

    @ vic: regret, da’ te-as cam crede🙂
    e chiar asa misto intrarea soarelui? pe mine nu ma incanta fragmentul de pe site si de-aia ma codesc inca. n-am citit nici legaturi bolnavicioase din acelasi motiv.

  12. deloly Says:

    eu, daca tot vorbiti de carti de la polirom, l-am citit pe ld teodorovici cu “circul nostru va prezinta” si mi-a placut chiar mult. si mai are si-un roman, dar e ceva cu extraterestri si nu m-a atras sa-l cumpar. pe ala nu l-am citit. acum am vazut pe site-ul lui ca are o carte noua – de asta sunt chiar curioasa

  13. zum Says:

    @ deloy: da, teodorovici imi place si mie. de fapt asa am ajuns sa ma gandesc ce sa-mi iau, vreau noua lui carte si doar n-o sa comand doar atat🙂

  14. zum Says:

    @ toata lumea: ati citit cronicile la Intrarea soarelui de pe blogul revistei Cultura? adica Mihai Iovanel aici:
    http://revistacultura.ro/blog/2009/02/cecilia-stefanescu-intrarea-soarelui/#more-901
    si Adriana Stan aici:
    http://revistacultura.ro/blog/2009/02/cecilia-stefanescu-intrarea-soarelui-review-de-adriana-stan/

    daca le combin cu impresia mea (da, stiu, superficiala, ca am citit doar un fragment) cred ca n-o sa-mi cumpar nici cartea asta (am renuntat deja la ideea de a-mi lua Fantoma din moara). dar poate o mai citeste cineva si scrie, sa mai vad si altceva.


  15. @zum
    ce ai cu „fantoma”?
    de mult (adica de la „teodosie”) nu a mai strans o carte din ro unanimitatea asta. evident, e posibil sa ne inselam cu totii, dar parca e un pic mai probabil sa nu🙂

  16. zum Says:

    @ mihai iovanel: nu am nimic cu „fantoma”, insa nu cred ca vreau s-o citesc chiar acum. mai astept un pic fiindca nu mi-a dat senzatia ca e musai s-o citesc, nu ard de nerabdare (de exemplu cu „teodosie” lucrurile au fost mult mai clare din prima). oricum nu pot sa am nimic cu „ea” ca doar n-am citit-o, nu?🙂


  17. @zum
    impresiile cele mai clare se formeaza in legatura cu cartile necitite🙂

    anyway, sper sa o citesti candva. nu-i genul de carte cool (n-am prea vazut recenzii pe bloguri), dar compenseaza prin alte calitati

  18. luciat Says:

    @ mihai iovanel – lasati, cu unanimitatea, am mai vazut-o si la Asediul Vienei, care e vai de capu ei😀

  19. zum Says:

    @ mihai iovanel: si eu sper c-o s-o citesc candva. oricum, „cool” nu e un criteriu pentru mine🙂


  20. @luciat
    aia e o unanimitate la care n-am participat, din pacate. ma insel sau tu ai fost unicul detractor?😛

  21. luciat Says:

    @ mihai iovanel – ce detractor, ai innebunit? i-am facut o gramada de complimente: ca pina la 200 si ceva de pagini nu-mi pierdusem speranta, ca nu e o carte proasta, ca e respectabila… si nu mai tin minte, da’ sint sigura ca am mai bagat vreo politete

  22. vic Says:

    se poate face usor o comparatie intre teodosie si brrr citind de la fiecare macar cele citeva pagini postate pe site-ul polirom.
    cit despre unanimitati, procente si altele, sa ne aducem aminte cite voturi a luat iliescu in 90🙂


  23. @luciat
    aaa, n-ai zis decat ca e megaboring :)i-ai pus cianura in cafea, dar zahar i-ai dat din ala brun, ca ala alb dauneaza grav sanatatii
    @vic
    ai dreptate, la o comparatie stilistica intre cateva pagini din teodosie si fantoma, fantoma nu iese bine. dar, pdap, teodosie castiga un astfel de meci cu aproape oricare alta carte scoasa la polirom/humanitas etc. btw, de ce n-ai comparat-o pe cecilia, care am vazut ca ti-a placut, cu teodosie?:)
    oricum, calitatea fantomei nu sta in spiritul de finete stilistic al autoarei (iarasi, cam toata lumea s-a luat de asta)

  24. vic Says:

    pe cecilia cu teodosie? si pe razvan cu sal? ar fi o idee.
    pe de alta parte, daca le-as compara pe toate trei, intrarea soarelui as zice ca e mai aproape de teodosie decit fantoma din moara. strict din pdv al valorii stilistice, pentru ca registrele sint diferite la fiecare in parte.
    in ansamblu nu pot sa compar intrarea cu teodosie pentru ca din ultima am uitat destule. ar trebui s-o recitesc, dar cred c-o s-o fac mai la iarna. cred ca merge mai bine atunci.
    si pe nici una din astea nu le pot compara cu fantoma pentru ca din cauza stilului n-am ajuns si nu cred c-o sa ajung la ansamblu. cind gasesc pe net „mirosul strain amestecat cu mirosul de fasole” sau „cheiul fintinii” fug pur si simplu. ma rog, o fi greseala mea ca n-am rasfoit-o in librarie.
    acum spune si tu: daca n-ai fi fost in bransa, ai fi citit fantoma? ziceam ca erai doctorita sau spp-ista.🙂

  25. cosmin d Says:

    cred ca fantoma din moara, nu am citit-o insa zogru clar a fost o lectura placuta, un pic obositoare e drept. la cecilia stefanescu, dupa doua carti am ramas cu doua citate impresionante, cele de pe coperte.

    trimisul nostru special cred ca e la reduceri si nu strica, lazarescu este un prozator serios desi il prefer in ursii…

    dar fugi repede si cumpara celelalte povesti de dragoste

  26. zum Says:

    @ cosmin d: a, e la reduceri trimisul nostru special?! fug sa ma uit, ca nu observasem. as vrea si eu ursii… dar se pare ca s-a epuizat.

    celelalte povesti de dragoste mi-am comandat-o deja, astept sa soseasca.

  27. thesilverchurch Says:

    eu asa parca am vazut-o acu ceva timp, la humanitas in fundul curtii.

    nu bag mana in foc. daca tot te duci vezi ca e thomas pynchon cu 4 lei:


  28. […] si pe de alta parte cea a singurului anti-terorist din lumea culturala, critic de film. Cum zicea Mihai Iovanel intr-un alt context: evident, e posibil sa ne inselam cu totii, dar parca e un pic mai probabil sa nu Etichete Alex […]


Lasă un răspuns

