Ritualuri de lectura

O leapsa (timida) de la Mihaela Ursa: „daca nu m-as teme ca n-o sa ma ia nimeni in seama, v-as trimite leapsa asta: care sunt ritualurile voastre de lectura si ce gadget-uri implica. Hm?”

Mi-a placut asa ca am preluat. Desi, daca ma gandesc bine, nu prea (mai) am ritualuri de lectura. Candva citeam acasa, in liniste, intinsa pe pat sau intr-un fotoliu foarte comod (n-am mai gasit nicaieri fotoliu atat de comod). Cu o cana de cafea sau un castron de floricele de porumb. Dar nu neaparat, fiindca citeam foarte mult in pat, noaptea. Fara nici un fel de gadget sau de licoare de incurajare. Singurul lucru important era linistea. Nu mi-a placut niciodata sa citesc cu muzica, de exemplu. Si mai inainte de asta citeam la tara, in curte, stand pe o paturica in iarba sau cocotata pe un munte de vita de vie uscata (acolo imi placea cel mai mult, ma urcam cu scara si era liniste si sus si nu ma deranja nimeni).

Intre timp lucrurile s-au schimbat si am inceput sa citesc aiurea-n tramvai. Pana acum doi ani nici nu concepeam sa iau o carte in autobuz sau metrou, acum iau tot timpul. Mai nou muzica e necesara fiindca acopera vorbaria din jur (desi in metroul berlinez e destul de liniste fiindca mai toata lumea face ce fac si eu🙂 ). Acasa ma mut din fotoliu in pat si invers fiindca nu prea-mi gasesc locul. E o mare problema asta, inca sunt in cautarea unui fotoliu perfect. Cel mai bine citesc in tren. Calatoresc des si timp de 4-5 ore in tren citesc excelent, e liniste, e destul de comod, e aproape perfect.

Am inceput sa vreau si gadget-uri: suport pentru carte (am vazut unul facut pe o pernuta, numai bun de folosit in pat), lanternuta de lectura (habar n-am la ce mi-ar putea folosi dar vreau, incerc sa aleg dintre trei modele care imi plac tare mult), semne de carte. O fi asta un semn ca mi-am pierdut linistea si am nevoie de tot felul de nimicuri ca sa ma pot opri si pune pe citit? Nu stiu, oricum nu am gadget-uri deocamdata dar sunt sigura ca o sa-mi iau in curand. Cred ca si cartea in pachet de tigari se incadreaza aici.

Singurul lucru de care insa chiar am nevoie acum e licoarea: cafea in timpul zilei (din care nici nu beau uneori, mirosul e important) si cateodata un pahar de vin seara (din asta beau🙂 ). In rest, m-am cam obisnuit sa citesc oriunde si oricum. Desi inca visez la fotoliul perfect si la lumina perfecta.

Mi-ar placea sa povesteasca despre ritualurile lor de lectura luciat si Alexandru, daca vor. Poate si Zaza, daca are timp printre atatea mutari si pregatiri de excursii importante. Si cine mai vrea.

Later Edit: M-am gandit sa adaug linkuri la raspunsurile pe care le-au dat cei trei convocati mai sus. Fiindca mi-a placut tare mult ce-au zis🙂 Cititi, daca n-ati facut-o pana acum: Zaza, Alexandru si luciat.

Explore posts in the same categories: blogosfera

11 comentarii pe “Ritualuri de lectura”

  1. luciat Says:

    luciat vrea🙂

  2. Zaza Says:

    Bine. Se face imediat.

  3. zum Says:

    @ luciat: zum se bucura🙂

    @ Zaza: danke, doamna! mi-a placut. eu am uitat complet de ochelari, dar astia sunt deja bucatica din mine si n-am cum sa-mi aduc aminte de ei ca accesoriu. cum bine spuneti.

  4. Alexandru Says:

    Multumesc! Din păcate, nu ştiu cînd o să fiu în stare să răspund, zilele astea trebuie să mă îngrop de viu în nişte proiecte aride, sisifice şi urgente, cu multe cifre şi socoteli (care nu-mi dau ”ca la răspuns”).

  5. zum Says:

    @ Alexandru: nu-i nici o problema, raspunzi cand poti, daca poti. stiu cum e sa ai multe de facut si stiu si cum e sa nu dea „ca la raspuns”🙂 spor!


  6. […] impresie după ce am citit câteva verigi din lanţul lecturii (Klara, Zaza, Zum) m-am gândit că sunt bucuroasă că primesc o astfel de leapşă. Bucuria a trecut aproape subit […]

  7. capricornk13 Says:

    as prelua-o si eu, insa tocmai am mai raspuns la una; plus ca n-am ritualuri, vorba ta, din cauza faptului ca citesc peste tot pe unde apuc; cred ca unul singur am gasit: vanatoarea dupa scaune in tramvai, ca nu-mi prieste cititul in picioare!:)

  8. mihaelaursa Says:

    cum e cu cartea in pachet de tigari?

  9. zum Says:

    @ mihaela ursa: e un pic mai greu de citit fiindca e foarte mica, dar in rest e simpatica (am pus link si poza in postarea precedenta)

  10. zum Says:

    @ capricornk13: pai ai raspuns deja🙂 nu e musai sa scrii pe blog. cat despre cititul in picioare, eu pot si-asa. dar aici autobuzele si tramvaiele nu sunt ticsite ca la bucuresti.


  11. […] Zum mă întreabă şi pe mine dacă vreau să povestesc despre ritualurile mele de cititor. Vreau, numai că nu mai am asemenea ritualuri în vremurile din urmă, vremuri de nevoinţă şi de métro, boulot, dodo. Îmi rămîne prea puţin timp pentru lectură, trec prin cărţi prea repede şi mă îndepărtez din ce în ce mai mult de visul meu de cititor: să mă transport cu totul în intimitatea scrisului scriitorilor care-mi plac. Nu mi-e de ajuns să le ştiu cărţile, am nevoie să le citesc şi jurnalele, scrisorile, întreaga dinastie de epitexte şi să aflu circumstanţele exacte în care au scris ”Eu o iubesc de o mie de ani pe doamna Sei Şonagon” şi toate frazele pe care n-o să le uit niciodată. […]


Lasă un răspuns

