Weekend poetic

Intreaba white noise asa:

1. ce carti de poezie ati cumparat in ultimul an?
2. ati fost la vreo lansare de poezie?
3. dar la vreo lectura?

Incep in sens invers ca e mai usor: la intrebarile 2 si 3 raspunsul e „nu”. Si apoi…

1. Ehei, lunga lista am aici. Ca am cumparat multa poezie, 2008 a fost un an „poetic”🙂 Le-am trecut de obicei pe toate in listele de shopping sau le-am „colorat” in pagina cu lunga lista a cartilor dorite. Incerc sa fac o compilatie fara sa uit ceva:

Poems of Fernando Pessoa
Mircea Cartarescu – Plurivers 1 & 2
Livia Rosca – Ruj pe icoane
Miruna Vlada – Pauza dintre vene
Mircea Ivanescu – Poeme alese
Al. Cistelecan – Mircea Ivanescu (monografie) (avand in vedere ca are si poeme, cred ca intra tot la categoria asta)
Doina Ioanid – E vremea sa porti cercei
O. Nimigean- Week-end printre mutanti
Mircea Ivanescu – Aceleasi versuri
Eugenio Montale – Poezii
Ghiorghios Seferis – Poezii
Adela Greceanu – Intelegerea drept in inima
Ana Maria Sandu – Din amintirile unui Chelbasan
Ioana Nicolaie – Cenotaf
Dan Sociu – Fratele paduche
Paul Celan – Liebesgedichte
Paul Celan – Die Gedichte
Ossip Mandelstam – Gedichte
Claudiu Komartin – Circul domestic
Razvan Tupa – Corpuri romanesti
Octavian Soviagny – Dilecta
Mihai Ignat – Klein spuse Klein
Cristian Popescu – Un tramvai numit Popescu
Gabriel H. Decuble – Eclectica
Jaques Prevert – Poemes
Sylvia Plath – Ariel & The Colossus
Ezra Pound – Collected Shorter Poems
Tim Burton – Melancholy Death of Oyster Boy
Radu Andriescu – Padurea metalurgica
Gellu Naum – Despre identic si felurit. Antologie
Francis Ponge – Le parti pris des choses
T. O. Bobe – Centrifuga
O. Nimigean – Nicolina blues
Radu Vancu – biographia litteraria
Marius Ianus – Strumfii afara din fabrica
Ruxandra Cesereanu si Andrei Codrescu – Submarinul iertat
Elena Vladareanu – europa. zece cantece funerare
V. Leac – Dictionar de vise
Robert Serban – Cinema la mine-acasa
Angela Marinescu – Poeme de sus in jos
Stefan Manasia – Cartea micilor invazii
Gherasim Luca – Heros-Limite
Rene Char – Le Marteau sans maitre
Charles Baudelaire – Les Fleurs du mal
Arthur Rimbaud – Oeuvres
Svetlana Carstean – Floarea de menghina
Allen Ginsberg – Howl
John Berryman – The Dream Songs
William Carlos Williams – Selected Poems
ee cummings – Selected Poems
Ted Hughes – Birthday Letters
T. S. Eliot – The Waste Land and Other Poems

Sper ca n-am uitat nimic. Nu stiu daca Aglaja Veteranyi intra tot aici, dar daca da se mai adauga 2 carti la lista. E strict 2008, am cumparat si anul asta un volum de poezie (cum fac urmatoarea lista, cum il trec), plus ca am si din 2007 multe (sper ca nu am amestecat ceva). Atat, ca nu ma apuc sa ma gandesc la ce am cumparat inainte de a-mi face blogul. Mai sunt si carti legate intr-un fel sau altul de poezie (Jurnalul Sylviei Plath sau The Anxiety of Influence a lui Bloom). Si da, pe majoritatea le-am si citit🙂 , despre unele am scris, despre foarte multe inca nu. Am citit poezie si fara sa cumpar cartile (Khasis si Ruxandra Novac, de exemplu).

Cam atat, merg sa ma odihnesc dupa o saptamana de calatorii.

Explore posts in the same categories: blogosfera, poezie

3 comentarii pe “Weekend poetic”

  1. white noise Says:

    eu pe Aglaja as trece-o la poezie.
    de ce toata lumea are cummings numai io nu gasesc😦
    am un pdf, dar nu-i carte

  2. zum Says:

    @ white noise: pai da, pdf-ul nu e carte, inteleg foarte bine asta🙂

    eu am ee cummings fiindca pe aici poti gasi cam orice si chiar la preturi foarte bune. in romania se mai publica poezie nebastinasa? ca mie mi se pare ca nu.

  3. white noise Says:

    mai sunt traduceri, dar nu prea multe: baudelaire, ovidiu, trakl,pessoa, unii rusi ar fi gasibili acum, poate si altii, dar nu multi.dar nu cred ca-s traduceri noi, mai mult reeditari.
    cu poetii contemporani e mai greu. se traduce putin de tot, aproape deloc.poezia nu-i rentabila, asta e.
    oricum, tocmai am vazut o emisiune cu laura albulescu si zicea ca cei de la art vor avea in curand o colectie de poezie. abia astept.


Lasă un răspuns

