Leapsa terorista

lucrari_in_verdeteodosie_cel_mic

Din lactobarul lui ruki am preluat o leapsa simpatica foc: zice ea sa ne apucam sa scriem fiecare despre o carte pe care am citit-o pentru ca am auzit de ea pe blogul lui luciat. Eu ma tot gandeam ce sa zic si daca sa zic ceva despre toata chestia asta care s-a intamplat alaltaieri (stiti, luciat nu mai scrie din cauza magariilor unor indivizi care misuna pe aici).

Pe de-o parte, ma temeam ca o sa fiu patetica. Nu de alta, dar mie imi pare tare rau, cred ca e foarte nasol ca a ramas ditai haul asta in blogosfera si ma intreb cum pot fi unii atat de ingusti la minte incat sa arunce cu magarii intr-un blog atat de simpatic, destept, util si binefacator (ha!), care mustea de drag pentru literatura si unde se intalneau o gramada de oameni faini sa discute despre carti & co. Cat de cainos tre’ sa fii ca sa vrei cu orice pret sa distrugi asa ceva?

Asa, deci de ce mi-era frica n-am scapat. Pentru ca pe de alta parte ma temeam ca o sa ajung sa folosesc cuvinte prea dure avand in vedere ca inca am nervi. Pe indivizii care se ocupa cu chestii de-astea si care de vreun an de zile nu fac decat sa-si iteasca nasucul peste tot si sa bombane, haraie si maraie. Macar daca ar fi avut vreun rost, vreun dumnezeu sau vreun dram de inteligenta, fie ea si malefica, toata treaba asta. N-a fost decat material bun de publicat in Libertatea, raspandit cu perseverenta peste tot (vorba ceea, e liber netul si il pot trepada toti dubiosii).

Ma gandeam sa nu zic nimic, dar daca as tacea malc mi se pare ca tot rau ar fi. Sigur ca nu foloseste nimanui ce spun eu acum, dar macar stiu ca am zis ceva si nu am tacut linistita. Nu cred ca indiferenta e o solutie in astfel de cazuri, chiar daca ar fi usor de argumentat ca asemenea personaje nu merita atentia. N-o merita, dar uite cat rau fac. Ori mie nu-mi plac tampitii, iar cand distrug lucrurile frumoase imi plac si mai putin.

Nu exista, din punctul meu de vedere, absolut nici o justificare pentru infierarea atat de inversunata a unui blog despre carti cum era Terorism de cititoare. E in regula sa nu-ti placa, fiecare are dreptul la gusturile lui, dar nu sa te scremi luni in sir sa arunci cu mizerii fara nici un motiv. Pentru ca singurul motiv pe care am reusit eu sa-l extrag in tot anul asta, din toate vorbele aruncate prin diverse locuri, este ca fata asta, luciat, citea prea mult. Doamne apara si pazeste, au ajuns unii sa nu mai poata dormi din cauza ca exista cineva care CITESTE PREA MULT! Mein Gott! Aaaa, stati ca ar mai fi unul: nu are de fiecare data aceeasi opinie cu a marilor critici literari🙂 Ziceti voi, sa nu lesini de ras (iar varianta cealalta ar fi: sa nu te ingrozesti si sa fugi)?

Sunt o gramada de alte lucruri pe care as vrea sa le spun dar o sa ma opresc aici fiindca nu vreau o ditamai postarea despre toate magariile care circula pe net. Faptul ca am fost si eu atacata (marginal) m-a facut s-o inteleg pe luciat ca si-a inchis blogul. Te umple de scarba asa ceva si-ti vine sa inchizi usa si sa nu te mai uiti inapoi. Deci sa-i lasam acum sa se certe singuri pana n-or mai putea si sa revenim la carti.

Eu am aflat de pe blogul teroristei despre o gramada de carti. De la ea sau de la cei care comentau acolo. Am invatat repede care sunt cei cu gusturi apropiate de ale mele si cam in proportie de 90% (nu zic mai mult ca pare prea de tot🙂 ) nu am fost dezamagita. Mi-e greu sa aleg o singura carte pe care am citit-o datorita lui luciat. Sunt multe si inca si mai multe asteapta in teancuri prin casa. Dar o sa aleg doua despre care am scris deja si care sunt printre cele mai mari castiguri personale datorate blogosferei: Lucrari in verde a Simonei Popescu si Teodosie cel Mic a lui Razvan Radulescu.

Lucrari in verde e pentru mine o carte foarte importanta. In afara de faptul ca e misto ea in sine, contine si o intreaga biblioteca. Sunt acolo, aliniate frumos sau imprastiate prin colturi, rafturi si teancuri de carti pe care vreau sa le citesc. Si nu numai carti, e si muzica, sunt si filme, sunt o gramada de chestii. Si nu in ultimul rand, cum sa nu iti placa la nebunie o carte care spune in gura mare, tuturor, ca

“poezia-i misto
TAVES BAHTALO
nu-i pentru prosti si nu-i pentru elite”?

Ce m-a indemnat sa citesc Lucrari in verde?  Vedeti aici.

Despre Teodosie ce sa mai zic, ca am tot zis? E una dintre cele mai misto carti pe care le-am citit eu vreodata. Am scris despre ea aici si aici. Si m-a convins initial luciat in felul asta.

Ar mai fi, cum spuneam, multe. biographia litteraria a lui Radu Vancu, rusii astia noi (Tolstaia, Kurkov, Sorokin), Jurnalul lui Pepys, poeziile lui Seferis. Mai sunt multe si mai sunt inca si mai multe pe care nu le-am citit. Of, hai ca m-am amarat. Mi-am amintit ce incantata am fost cand am gasit blogul asta si ce m-am bucurat ca am gasit ceva care imi poate fi atat de util si e si atat de misto si de potrivit cu gusturile mele. Deci mie imi placea mult si stiu ca si altora. Ai carora nu le placea puteau sa nu citeasca. Dar deh, putina decenta e prea mult pentru unii.

Poate preluati si voi leapsa, sunt curioasa ce carti v-a facut terorista sa cititi.

Explore posts in the same categories: blogosfera

20 comentarii pe “Leapsa terorista”

  1. capricornk13 Says:

    @zum: nici eu nu m-am putut abtine la mine:(
    n-am cum, mi s-ar parea o lasitate incredibila sa tac! azi dimineata am vazut abia, am fost fara net…
    o sa preiau si eu leapsa asta, doar ca va trebui sa listez aproape tpate cartile pe care le-am citit in ultimii doi ani!

  2. zum Says:

    @ capricornk13: ei, alege si tu una, care ti-a placut mai mult. am vazut ca ai scris si tu. nu stiu ce sa zic, de fapt nu prea mai am ce sa zic…

  3. gingav Says:

    „din cauza magariilor unor indivizi” – iata o exprimare mult prea moderata.🙂

  4. zum Says:

    @ gingav: of, nu. e o exprimare urata si mi-e jena ca a trebuit sa spun asa ceva. dar nici sa tac nu puteam si nici o forma mai eleganta n-am fost in stare sa gasesc.

  5. andru Says:

    Ma bucur mult ca ai scris… Daca imi dai voie, o sa iau si eu de buna leapsa asta.

  6. Cinabru Says:

    Am raspuns si eu la mine. Mai mult prefer sa nu comentez, dar e pacat ca a renuntat.

  7. ixtab Says:

    si culmea e ca ‘imbecilii’ nu s-au oprit. ma intreb daca blogul cu pricina o sa capete de-acum incolo tematica luciat, ca de cateva zile numai despre asta are marunta inspiratie de a scrie.

  8. zum Says:

    @ Cinabru: da, te inteleg.

    @ ixtab: eu nu ma mai intreb nimic. am incheiat subiectul. mi se pare ca se transforma totul intr-un circ sinistru si nu e cazul. oricum cei care nu inteleg nu vor intelege orice-ar fi, se pare, iar ceilalti cred ca ar vrea sa citeasca si altceva. nu?

  9. zum Says:

    @ andru: pai e o leapsa pentru toata lumea si eu am luat-o de la cineva.

  10. ixtab Says:

    da, cred ca ai dreptate. tot spectacolul asta ar trebui sa se incheie. Dar leapsa sa continue🙂 Ca doar e vorba despre carti, nu?

  11. Alexandru Says:

    O sa scriu si eu. Despre „Cartea tuturor intentiilor” – am aflat de ea de la LuciaT. Nu stiu cind, sper sa o gaseasca repede sora-mea si sa mi-o trimita.

    En attendant, am incercat sa arat ca nu numai LuciaT a contribuit la ruinarea prestigiului criticii literare, ci chiar unii critici : )). Acuma imi pare rau, cred si eu ca spectacolul asta trebuie sa se incheie, e din ce in ce mai urit.

  12. Pobby Says:

    O saptamana am alergat sa descalcesc itele scandalurilor si ale aliantelor din lumea reala. Ma teleportez pe aici si ce vad? Cam acelasi tablou!
    O doamna isi deschide un blog. Cine i-a urmarit cu atentie aluziile, soparlele, isi da seama ca nu e un om tocmai fericit…Undeva spune ca nu prea avea timp de citit acum ceva ani fiindca se lupta pentru viata ei. A spus-o asa, in treacat, dar mie mi-a sarit in ochi. Isi cunoaste limitele, si le afirma, citeste cam la kil si dupa gustul meu, dar isi vede de treaba, refuza colaborari la reviste din decenta.
    Apare un domn. Doamna ii sta in drum, l-a jignit zice el si se apuca sa caute unde s-o loveasca cel mai tare. Cam mojic de felul lui, zic si eu.
    Ce ma socheaza pe mine e ca a gasit punctul slab. Daca Isuciu nu avea dreptate, de ce s-a suparat? Dar asa a lasat loc comentariilor. LuciaT ar fi trebuit sa-l ia peste picior si cu asta basta. O sa raspund printr-o postare, daca imi permiti sa preiau leapsa.

  13. zum Says:

    @ Alexandru: da, sa scrii, sa scrii! dar „Cartea tuturor intentiilor” e de la Cartea Romaneasca si ei au de obicei un sistem foarte bun de cumparaturi online. eu cumpar des de la ei si imi trimit pachetele aici repede. nu stiu daca e la fel de simplu si pentru tine, ca esti mai departe. oricum, de gasit se gaseste pe site-ul editurii.

    de altfel, sa stii ca imi plac poemele voastre de sambata si o sa preiau si eu ideea. dar poate de sambata viitoare.

  14. zum Says:

    @ Pobby: sigur ca poti sa preiei leapsa, am preluat-o si eu fara sa cer voie, dar e pentru toata lumea. cat despre restul, eu nu mai vreau sa comentez. dar crede-ma, te poti necaji foaaarte tare din cauza unor „hartuieli” de genul asta. si chiar nu mai vreau sa ma intorc la acest subiect.

  15. Alexandru Says:

    @Pobby: Mai bine nu, te asigur. Ai lucruri mult mai folositoare si mai bune de facut, te rog sa ma crezi : )

  16. zum Says:

    @ Pobby: ah, noroc cu Alexandru, ca eu intelesesem ca vrei sa preiei leapsa, adica sa scrii despre o carte de care ai auzit de la luciat. dar daca vrei sa scrii despre certurile din ultimele zile, mai bine il asculti pe Alexandru🙂

  17. Alexandru Says:

    Păi la Pobby e unul dintre puţinele locuri unde nu se vorbeşte despre subiectu-ăsta. Mă duc repede să-i scriu un mail : )

  18. Pobby Says:

    Pai daca am auzit de niste carti de la aceasta doamna, ce sa fac? Sa-mi bag capul in nisip ca strutul? De la inceput am decretat blogul meu spatiul libertatii. Nu o ridic in slavi pe terorista, gestul ei a fost unul de lasitate (sau de altceva, ca-s cam paranoic) dupa gustul meu. Spun doar ca aceasta doamna m-a orientat de ceva ori printre rafturile librariilor.
    Nu poti sa-ti afirmi echidistanta? Si-asa m-a acuzat cineva de violenta latenta. Poate ma enervez! :)))))))))))

  19. Alexandru Says:

    Pobby, mie mi-era teama doar sa nu-ti pierzi timpul si nervii cu hermeneutica certurilor din ultima vreme. Mieux vaut pas, iti spun din experienta : )

    Dar sigur, afirma ce vrei tu, chiar si violenta latenta : )


  20. […] leapsa de la zum 2 carti pe care le-am citit pentru ca am auzit de ele la terorista pe blog. Teodosie cel mic de Razvan Radulescu mi-a placut foarte mult. Derapaj de Ion Manoleascu, asta nu mi-a placut si am lasat-o la jumate. As face o lista mai lunga, dar recomandarile lui luciat si ale lui Puck s-au impletit pana la confuzie in ultimii ani. Puck mi le si pregatea si aducea, draga de ea. Datorita lor am citit citit incredibil demulta literatura romana sau in romaneste. Au fost institutul meu cultural romanesc personal, lucru pentru care le multumesc frumos fetelor. Citesc destul si in engleza dar nu e la fel, pentru ca sunt un mototol nostalgic. Si la servici m-am pomenit zilele astea ascultand grupul Mondial, aoleu, ce-am ajuns! N-am mai scris demult in blog si iata, parca m-ar fi apucat sfiala, am folosit acum si litere mari:) Dar e de bine, ca am fost harnica si am descoperit lucruri frumoase, am si lucrat la niste lucruri frumoase si am planuri, si mari si largi, si mici si cu detalii. […]


Lasă un răspuns

