Portocale si uitari (poemul de sambata 1)

V-am spus deja: Salul e sarpele a inceput. Caligraf, Hunopolis si White Noise s-au alaturat. Sambata gasiti la ei poeme si incepand de azi si la mine. Poate daca nu anuntam cu surle si trambite saptamana trecuta mi-ar fi fost mai usor acum. Asa, am intors pe dos rafturile cu poezie din biblioteca tot cautand ceva potrivit pentru primul meu p.d.s. (poem de sambata, sa fie clar o data pentru totdeauna).

Am dat la o parte teancul de poeti romani tineri, fiindca pe multi nu i-am citit inca, pe altii i-am citit dar m-am gandit ca poate o fi nevoie sa le cer acordul pentru a posta poezii de-ale lor pe blog asa ca mai aman, altii parca nu erau potriviti pentru un prim p.d.s. Am ajuns la poemele pe care m-am gandit toata saptamana ca le-as pune aici si cumva nu mi s-au mai parut potrivite nici ele. Ba prea lungi, ba prea cinice, ba in germana. Si am inceput sa simt un vant aducator de panica. Pana mi-a cazut pe picior unul dintre volumele lui Emil Brumaru (Opera poetica, vol. 1-3, editura Cartier 2005). Si asa de tare m-a lovit, ca am uitat si ce cautam. Asa ca iata, in imparatia lui Zum(m) poemul de sambata incepe cu o mica

Amnezie


Daca iei o portocala
Si-o dezbraci in pielea goala
Ca sa-i vezi miezul adanc
Peste care ingeri plang
Cu capsune-n loc de ochi
Si aripi din foi de plopi
Se intampla sa uiti totul…


Acum o sa plec la plimbare. Miroase a ploaie de doua zile, dar nu ploua.  Maine e ziua aceea a anului in care eu ma incumet sa mananc oua (nu-mi plac, nu din alte motive). Paste fericit celor ce sarbatoresc! Si promit sa revin curand cu insemnari despre o carte care mi-a placut mult.

Explore posts in the same categories: pds

5 comentarii pe “Portocale si uitari (poemul de sambata 1)”

  1. Alexandru Says:

    Pentru mine partea cea mai placută la p.d.s e alesul, iar partea şi mai plăcută e să văd ce-au ales ceilalţi.
    Emil Brumaru e, întotdeauna, cea mai bună alegere : )

  2. Adina Says:

    Si eu am scris, si eu, si eu😀 Saptamana asta alegerea a fost simpla. Vad eu data viitoare.

    Paste fericit!

  3. i.o.flavius Says:

    Sarbatori Fericite!
    Cristos a Inviat!

  4. zum Says:

    @ Alexandru: asa e. mie imi place tare mult sa vad ce au ales ceilalti😀

    @ adina: am vazut, ma bucur. multumesc de urari (cam tarziu), sper ca ai avut si tu sarbatori frumoase.

    @ i.o. flavius: adevarat a inviat!

  5. luiza Says:

    daa, cu brumaru nu poţi să dai greş. înţeleaptă alegere:)


Lasă un răspuns

