Calatorie cu trenul

Mai am o ora pana la plecare si apoi urmeaza o calatorie de aproape 5 ore. Imi place la nebunie sa fac asta. Imi plac trenurile. Asezati-ma la fereastra, punteti-mi castile in urechi, dati-mi o carte, eventual o cafea si pot sa merg ore in sir fara probleme.

De obicei imi este extrem de greu sa aleg cartea de citit in tren. Iau cartea pe care o citesc in momentul ala, dar daca mai am putin din ea si calatoria e lunga trebuie sa-mi fac provizii. Imi place enorm sa citesc poezie in astfel de calatorii, de fapt trenul e locul meu ideal de citit poezie. Pentru azi insa n-a fost greu: mi-am luat Moscova-Petuski (inspirata de discutia de aici), antologia Mircea Ivanescu si Week-end printre mutanti a lui O. Nimigean (doua volume de poezie pentru ca nu ma puteam hotari pe care sa-l aleg🙂 si pentru ca oricum sunt subtirele). Mai am si drumul de intoarcere, dar am si Orbitorul. Va dati seama ca cea mai grea parte a bagajului meu sunt cartile. Si trebuie sa recunosc, de data asta am luat foarte putine. S-a intamplat de multe ori sa car ditamai teancul pentru ca nu eram in stare sa aleg.

Voua ce va place sa cititi in tren?

Si acum gata, am plecat. Ne vedem maine la p.d.s.

Explore posts in the same categories: diverse

15 comentarii pe “Calatorie cu trenul”

  1. Vera Says:

    Drum bun!
    Noi citim în tren proză. Romane grăsunele, fiindcă şi călătoriile-s de obicei lungi. Nouă chiar ni se întîmplă ca în cărţile luate la drum să fie poveşti petrecute în tren. Mi s-a părut aşa de faină întîmplarea de vara trecută (13 ore, Sibiu-Neptun), cînd am înhăţat „King, Queen, Knave” de Nabokov (coperte îmbrăcate în pînză neagră – ce poate fi mai fain pentru un compartiment de tren?). Aşa, şi chiar în primul capitol povestea se desfăşoară… în tren. Iar în trenul din poveste, unul dintre personajele principale citeşte. Citeşte o antologie de versuri. Acum, drăguţ ar fi ca şi mai departe, în antologie, să fie un personaj care citeşte în tren. Despre cineva care citeşte în tren. Şi tot aşa, într-o călătorie continuă. Cît de mare ar fi taina celei mai mici cărţulii?🙂

  2. lilanda Says:

    Vera, exact ca-n Pale Fire, cind Shade se barbiereste-n cada, imaginindu-se ca scrie un poem inspirat de momentul in care s-ar fi barbierit!!
    13 ore, Sibiu-Neptun???!!!! HUH…doua carti, cel ptuin🙂

    Acum vreo trei ani, am luat si eu Intercityul Iasi-Bucuresti care s-a oprit de vreo trei ori pe cimp si care, in loc de 4,5 ore programate pin’ la destinatie, a facut 10. Am citit Transatlantic si trei sferturi din Frumosii invinsi!! Aveam provizii..

    Zum, calatorie si lecturi placute🙂

  3. luiza Says:

    total de-acord cu primul paragraf. şi cu poezia în tren. mie însă îmi place foarte mult să citesc presă culturală. un iaşi-bucureşti îl rezolv lejer cu o dilemă şi-un 22 şi-un uitat pe geam melancolic. iar ultima oară, adică săptămâna trecută, am citit cu creionul în mână şi coatele sprijinite de măsuţa din intercity asasina cultivată a lui vila-matas. am citit şi-am recitit, până am fost cât de cât mulţumită de gradul de descifrare şi trenul a ajuns în nicolina.
    ne vedem la pds:)

  4. Pobby Says:

    da, citesc numele garilor, ale haltelor, in ochii vecinelor din fata mea, citesc etichete, campii, dealuri, vaci, cai, gaste, gazeta sporturilor din cand in cand

  5. Pobby Says:

    mai, dar toata lumea circula pe ruta iasi-bucuresti? ia sa ne dam intalnire
    eu sunt tipul ce se holbeaza la eticheta de pe sticla de prigat

  6. zum Says:

    eu n-am fost niciodata la iasi😦 iar ultima calatorie romaneasca am rezolvat-o si eu cu o dilema, cred ca ceva canetti (nici nu mai stiu, oh!) si o conversatie cu o doamna. a fost de la bucuresti la cluj si cand nu faceam nici una dintre cele de mai sus ma uitam cu pofta pe geam.

    in germania insa daca nu citesti e jale. oricum toata lumea cam asta face (sau se uita la filme). azi am avut timp si sa carcotesc: nu-mi plac trenurile de-aici, te simti ca-n avion. si nu fac nici zgomotul ĂLA pe sine.

    cred ca am ales si cartea pentru urmatoarea calatorie. cel putin autorul, cu siguranta: nabokov🙂

  7. als Says:

    bietul nabokov…

  8. zum Says:

    da saracul…

  9. als Says:

    unii autori chiar ar trebui protejati – precum acele endangered species…😉

  10. zum Says:

    oh, da! pericolul neasimilarii e imens🙂

  11. capricornk13 Says:

    draga mea zum, cum n-am mai calatorit cu trenul de ani si ani si ani si ani, pot sa-ti spun numai ce citesc in avion sau metrou – dar nu este nimic spectaculos, continuu pur si simplu cartea la care sunt in momentul respectiv, insa intotdeauna o am pe urmatoarea la indemana; „poseta” mea darama in general pe orice imprudent ce indrazneste s-o mute undeva, pentru ca are minimum doua carti:) n-am citit niciodata poezie in avion, mi se pare ca sunt suficient de sus si fara…:))


  12. […] de a călători, după mine: nu mai ai nicăieri tihna şi dispoziţia contemplativă din tren, bine spune zum), iar pentru că mi se terminaseră lecturile româneşti, am luat la întoarcere un Lettres, în […]

  13. jane Says:

    pe ruta bucuresti-iasi cu oprire in barlad citesc de obicei cartea in curs. daca e pe final, iau si una de rezerva. ultima carte citita in tren a fost „Impreuna” de Anna Gavalda. si mi-a placut tare mult, e o carte perfecta de citit in tren.

  14. Vera Says:

    @lilanda: Treisprezece ore, da, din Sibiu la Neptun. Doar o carte, dar grăsunică, bună de rostogolit apoi şi în camera de hotel. Drămuiesc paginile cu mare grijă, le asezonez cu privitul pe geam.
    Iar mai departe o voi cita cu mare plăcere pe gazda noastră: „eu n-am fost niciodată la Iaşi”. Dar mai sper.🙂

  15. zum Says:

    ah, eu in avion am reusit sa citesc o singura data. cateva pagini doar. nu mi se pare un loc bun pentru astfel de indeletniciri (e posibil sa-mi schimb parerea la un moment dat, recunosc).


Lasă un răspuns

