p.d.s. 6 – cu heteronimi

Alesesem altceva pentru saptamana asta dar mi-au luat-o inainte baietii de la O carte intr-o fraza (asta e, daca ma trezesc tarziu). Oricum, Radu Vancu are acum mai multe motive ca mine sa puna o poezie de-a lui Dan Coman, asa ca eu il las pe mai incolo.🙂

Cautand ceva sa inlocuiesc am ajuns in Lucrarile in verde ale Simonei Popescu si m-am oprit la asta:

Heteronimi

Era Alberto Caeiro cel far’ de educatie,
ce scrise despre simpla existenta si mai era
Ricardo Reis, clasicistul…
O, daca un Reis si-un Caeiro ar fi facut
Un Caereis… Sau un Campaeiro!
Alvaros dos Campos si el
privindu-l pe maestrul Alberto cel ce zise ca scrisul este
sansa lui
de a fi singur.
Bernardo si-a sa Livro (do Desassossego)…
Dar dintre toti
Si-n fiecare dintre… el… acelasi
fingimento

Din toti daca s-ar fi retras Fernando
cum ar fi fost Pessoa?
Fernando – cel ce scrise un minunat poem pe care
il vad cum da lastari in VIE:
AUTOPSIHOGRAFIE.
(„Poetul e un prefacut.
si se preface-atat de bine:
Scorneste chiar ca l-a durut
Durerea care-n el se-atine”.)

Mai rabzi tu oare draga cititoare – si cititor –
sa-ti mai transcriu o poezie de care-mi place mie
rau de tot?
E scrisa de Pessoa in engleza si socot
ca e o punere-n abis a tot
ce-a scris sub zeci de nume.
Caci el fugind de sine se transforma in fel de fel
fiind tot mai… el si tot mai… el:
I am the escaped one,
After I was born
They locked me up inside me
But I left.
My soul seeks me,
Through hills and valley,
I hope my soul
Never finds me…

(fingimento – adica trecere a simtirii in expresie prin gandire – nu simulare, prefacatorie. (F))
(E nota din carte, nu stiu cum sa scriu aici, in wordpress, note…)

Asa, sa va mai spun ca tocmai mi-am comandat Cartea nelinistirii si astept sa soseasca. Si ca saptamana viitoare as vrea sa pun un poem al cuiva foarte drag mie, dar il am din pacate doar in italiana – limba originiala. Nu ma incumet la traducere si nu stiu daca sa-l postez asa. E scurt si nu foarte complicat si poate facem aici un atelier de traduceri daca e nevoie. Voi ce ziceti?

Explore posts in the same categories: pds

2 comentarii pe “p.d.s. 6 – cu heteronimi”

  1. Alexandru Says:

    @Zum: Mi se pare ca poemul asta seamana cu o piesa hip-hop. Cum Eminem vorbeste de Dr. Dre, de 50 cent, de piesele si de faptele lor de vitejie, apoi ii lasa sa cinte, tot asa Simona Popescu feat. heteronimii lui Pessoa🙂

    Am citit-recitit ”Lucrarile in verde” – am zile cind mi le pun in bucla -, stiu ca nu e o comparatie care sa supere, in principiu, dar nu-s sigur ca se potriveste aici.

    Sint obosit de la Raportul Final, am intrebat-o pe SEFA Mea daca treBUIE sa-L DAM LUNi la JAPITELE ORDINARE de CLIENTI, si mi-a raspuns:

    _Da.

  2. zum Says:

    @ Alexandru:😀😀😀 (imi place tare mult comparatia asta a ta cu piesa hip-hop)
    si gata, maine-i luni deci scapi de raport🙂


Lasă un răspuns

