p.d.s. 10 – euglenele & co.

Vai mie, ce tema!🙂 Mi-a fost cam frica de ea fiindca in momentul in care ne-a propus-o Pobby nu-mi aminteam nici o poezie cu protozoare. Apoi am inceput sa caut si m-am mai linistit. Drept sa spun am cautat doar in limba romana (vad la ceilalti ca si in franceza sau engleza se gaseste cate ceva). Eu am gasit poezia asta a lui Alexandru Musina, nu e despre protozoare dar are protozoarele incluse:

Creierul lui Broca

Cînd eu spun „nu”, tu spui „da”.
Şi reciproca.
În spirt, creierul lui Broca
Aşteaptă, de secole, ca cineva
Să-i mîzgălească măcar cu carioca
Lobii frontali. Să-i mai dea
Şi lui o senzaţie, colo, ca-n vremea sa.
Degeaba! Nimic nu e moca.
Nici măcar joaca de copil tîmpit.
Iar el, printre foetuşi, reptile, protozoare,
Uitat în muzeu ca mine-n sufragerie,
E-un simplu nume, pe-o foaie de hîrtie,
Citită într-o doară, sictirit,
Înainte să merg la culcare.

Explore posts in the same categories: pds

5 comentarii pe “p.d.s. 10 – euglenele & co.”

  1. Alexandru Says:

    Vai mie, soră Z., ce poezie cu miros de formol : ) . Pentru mine, protozoarele pulsează din toate vacuolele pulsatile, freamătă din toate pseudopodele, clocotesc de viaţă, ca supa de coacervate, primordială : )

    Vezi că trebuie să alegi tema pentru următorul PDS cu temă : )

  2. zum Says:

    @ Alexandru: eu?!!!! parca vazusem la pobby ca tu esti alesul, ia sa verific. uh, grea treaba, mai ales dupa grebla / furca si euglena🙂

  3. Alexandru Says:

    Nu-mi fac griji, că la rele Omul are o inventivitate inepuizabilă, v. ”Il visconte dimezzato” : )

  4. zum Says:

    @ Alexandru:😛


Lasă un răspuns

