p.d.s. – ul cu tema

De cand am citit la Pobby ca el si Alexandru m-au ales pe mine sa nasesc urmatorul pds cu tema nici c-am mai avut liniste.🙂 Cum sa vii cu o tema dupa ce s-a scris despre greble si protozoare?! Sigur, mi-ar fi placut sa propun lacul Titicaca, da’ parca as vrea sa am si eu macar o poezie pe tema respectiva la-ndemana… Deci nu, nu va propun Titicaca dar nici nu merg prea departe de tema de luna trecuta. Si bine ca am nimerit aseara peste o poezie care mi-a dat ideea, altfel amanam pana in ultimul moment. Deeeeci, doaaamnelooor si domniloooor, urmatoarea tema a poeziilor de sambata esteeee… poezia stiintifica.😛 Adica: poezia care pomeneste cumva sau e influentata in vreun fel de o stiinta (chimie, fizica, astronomie, ce mai vreti voi). Poa’ sa fie in gluma sau in serios, poa’ sa fie o aluzie sau chiar un intreg poem, habar n-am, ce gasiti.

Chestia asta ar trebui sa se intample de sambata intr-o saptamana, dar avand in vedere ca am propus tema asa de tarziu cred ca se accepta o amanare. Daca vreti ziceti, ca sa postam toti odata. Spor la cautat si sa nu va prind ca alegeti toti poezia mea!🙂

Explore posts in the same categories: pds

8 comentarii pe “p.d.s. – ul cu tema”

  1. adinab Says:

    aaa… pai eu o sa fiu plecata🙂 intelegeti-va voi si o sa postez eu cu intarziere. imi place tema, btw.

  2. Alexandru Says:

    În sfîrşit, bine că te-ai mai liniştit şi tu! : )
    Îmi place tema, PDS-urile noastre or să se transfere de la filologie-istorie la mate fizică : )

    Îţi dedic poemul următor, de Eusebiu Camilar, drept pedeapsă că ai întîrziat cu alegerea temei:

    PLOAIA DE ATOMI

    Te-ngrijorezi cã ochii si creierii se cern?
    În energia lumii doar esti si tu etern!

    Presimti spre ce noianuri de energii te-ndrumi,
    Când stii cã doar un singur atom contine lumi?

    Când clopotul va bate pe dealul udestean,
    Eu o sã fiu departe în cerul de mãrgean,

    Dar nimeni n-o sã vadã cum trece peste pomi,
    Din pieptul meu, o ploaie de luminosi atomi,

    Si nimeni n-o sã stie cã un minut, o stea
    A strãlucit mai tare din energia mea.

    Din vol. „Poezii”, 1964)

  3. zum Says:

    @ Alexandru: hai atomul ca atomul, da’ ce e dealul udestean?
    mersi de dedicatie. cred ca o sa propun acum si tema pentru viitorul pds pe care trebuie sa-l nasesc😛

  4. Alexandru Says:

    … ca să rimeze cu mărgean, probabil (nu cred că am văzut vreodată cer de mărgean).

    Foarte bine că eşti prevăzătoare, altminteri ai fi primit cu dedicaţie nişte Mihai Beniuc : )

  5. andru Says:

    O, domnul Eusebiu Camilar s-a nascut in comuna Udesti, judetul Suceava. Musai sa eternizeze dealul udestean. Asa, in energia lumii…

  6. zum Says:

    @ andru: mersi, nici nu ma gandeam ca o sa aflu vreodata asa de multe despre Eusebiu Camilar😛

    am gasit si o pagina web cautand acest Udesti:
    http://www.isanos.ro/ro/paginaprincipala.html


  7. […] 15, 2009 de adinab Ajung abia acum sa predau tema de casa data de zum. Tema era “o poezie care pomeneste de vreo stiinta sau e influentata in vreun fel de […]


  8. […] de sambata – cea stiintifica Ajung abia acum sa predau tema de casa data de zum. Tema era “o poezie care pomeneste de vreo stiinta sau e influentata in vreun fel de una”. […]


Lasă un răspuns

