p.d.s. 12 – duminica

Iar trisez un pic, da’ si daca-i duminica tot pds e.🙂 Astazi – Ana Maria Sandu, pentru ca tocmai am vazut-o citind din Fata din casa vagon intr-o cafenea din cartierul meu (povestesc un pic mai incolo cum a fost, tare m-am bucurat si sper ca o sa mai vad scriitori romani – mai ales scriitori care-mi plac mie – citind prin cafenelele berlineze). Si acum un pic Din amintirile unui Chelbasan (aparuta in 2003 la Paralela 45):

***

Ana, ce mai crezi azi despre eternul feminin?
Uf, femei, specimene ciudate, mame cu miini caraghios de lungi
si miros de tocana, sotii infoiate cu o tona de fixativ,
grase si slabe, impopotonate si toape,
vorbiti intruna, gesticulati, sinteti vii,
carati sacose interminabile, va tocmiti la tarabe in piata,
ii povestiti vinzatoarei despre soacra si despre barbat,
despre cit de ai dracu’ si de zgirciti sint, draga,
astia din neamul lui,
aveti noduli la sini, bolovani la rinichi,
o tona de fiere si de venin la ficati
dar ati gasit intr-un loc un doctor bun, carne mai ieftina,
vecina de vizavi sta de ceva timp cu unul de-o spala si pe picioare,
si ce, ca nici frumoasa, nici asa tinara nu mai e,
norocul fiecareia, fata, asta conteaza.
Poate-i toarna repede prostului si-un copil si gata, n-o mai lasa.
Mergeti la nunti si la botezuri,
va faceti costume cu sclipici si paiete, de ocazie,
incingeti cite-o hora de va trec toate apele
si va curg vopselele de pe fete, mirositi cumplit a transpiratie
in bluzele voastre cochete de plastic.
Birfiti cu pofta, tocati marunt tot ce va iese in cale,
sinteti feroce,
va plimbati de pe burta mea pe git,
de pe picioare pe spate.
In mine e un du-te vino de femei mici care fojgaie peste tot,
ajung sa cred ca din asa ceva sint facuta,
din particule fine de „feminitate”.

Explore posts in the same categories: pds

16 comentarii pe “p.d.s. 12 – duminica”

  1. capricornk13 Says:

    uau…si de cand mi-am cumparat carticica, de dragu’ teroristei, imi tot promit s-o citesc; cred ca tocmai „m-ai hotarat”:)
    tema ta cu poiezia stiintifica e ceva mai usurica, poate de data asta intru si eu in joc (desi n-o sa am net sambata, o sa fie iar poemul de nu stiu cand:(

  2. Alexandru Says:

    Cum a ramas cu PDS-ul stiintific, e pentru simbata asta (de 1 august) sau ailalta?

  3. zum Says:

    @ capricornk13: ma bucur ca „te-am hotarat”🙂 cred c-o sa-ti placa. iar poemul il pui cand vrei tu, nu e nici o nenorocire daca nu e fix in ziua stabilita. ar fi chiar culmea sa fim asa stricti😛

    @ Alexandru: pai nu stiu ca vad ca nu zice nimeni nimic. ar trebui sa fie sambata asta si ma gandeam ca daca e prea devreme protesteaza cineva. cred ca lumea e-n vacanta🙂

  4. Alexandru Says:

    Pai hai atunci sa-l lasam pe simbata ailalta, ca sa avem mai mult timp sa ne uitam dupa atomi, integrale, reactii de oxido-reducere si altele asemenea.

  5. zum Says:

    @ Alexandru: bun. deci pds-ul cu tema ramane pe 8 august. poate scriu o insemnare, ca nu scotocesc toti prin subsoluri pe aici.

  6. to-morrow Says:

    Cartea (Fata din casa vagon) mi-a placut. nu e rea, dar ma asteptam sa imi placa mai mult. Asta dupa ce citisem niste cronici elogioase. Poate ca m-am dus ca la pomul laudat, nu stiu…
    In schimb, de versuri nu stiam nimic iar cele postate de tine aici m-au surprins placut.

  7. zum Says:

    @ to-morrow: pai ia vezi, poate-ti place si de Chelbasan🙂


  8. Buna , numele meu este Bogdan, si vreau sa te rog sa facem link exchange. Blogul meu este la inceput si imi prinde bine un schimb de experienta cu alte bloguri.(Mai ales ca tu ai ceva experienta de impartit cu mine , si ai gustat deja din succes)
    Iti dau link-ul meu: http://www.chirilabogdan.wordpress.com
    Daca vrei sa facem schimbul m-as bucura, eu oricum iti multumesc pentru timpul acordat.

    Astept raspunsul tau.

    Multumesc!

  9. zum Says:

    @ Chirila Bogdan: buna!
    deci uite cum sta treaba: n-ar fi stricat daca citeai un pic pe-aici inainte sa vii cu propunerea asta. nu inteleg ce-i aia schimb de linkuri. iti place un blog – il pui in blogroll, nu-ti place – nu-ti place. nu se da asa buzna peste om sa-i zici hei, ia linku’, da-mi linku’. daca veneai si comentai pur si simplu poate aveai mai multe sanse sa atragi vizitatori. asta asa, presupunand ca ai atrage vizitatori de aici. fiindca asta-i inca un aspect: ma iei cu experienta si succesul – hahaha!😀
    in fine, asta e. sa stii ca nu-i o strategie prea reusita. du-te si tu si comenteaza pe blogurile care-ti plac si poate te asculta oamenii. mult succes!


  10. Mersi de sfat , o sa tin cont de el !
    Dar ce vrei sa spui , ca nu ai experienta sau ce?

    Mi-am zis ca o sa ating o coarda sensibila cand am gandit-o pe aia cu succesul si cu experienta !

  11. zum Says:

    @ chirila bogdan: uf, nu cred ca am ce sa-ti raspund la intrebarea asta. nu vreau sa fiu rea si imi vin numai raspunsuri rautacioase acum😛
    lasa totusi deoparte formularile astea sforaitoare, macar cand vorbesti cu mine. experienta in ce?????? succes?! serios, citeste un blog inainte sa mergi sa faci comentarii de genul asta, s-ar putea sa-ti dai seama din timp ca nu e cea mai buna abordare🙂


  12. Ok , mersi iar de sfaturi … bine , dar m-am uitat in arhiva la tine si ai ceva timp la acest blog(si in timp capeti experienta) – ma gandesc ca experienta in a… , trebuie sa stii tu sa faci ceva nu-i asa?

    Prin acest „formulari sforaitoare” incerc sa par in „gentălmen” si sa te adorm(intr-un fel sau altul) , si poate cine stie … sa apar si eu pe undeva😛

  13. zum Says:

    @ Chirila Bogdan: pai apari aici. si eram precisa ca te-ai uitat in arhiva, de-aia zic ca daca si citeai poate era mai bine. ok, m-am uitat la tine pe blog, nu pare ca si-ar gasi vreun loc la mine in blogroll. imi pare rau. poate te uiti si ce am in blogroll. adica nu doar la nume🙂

  14. Alexandru Says:

    Ce gust are succesul, Soră Z.?

  15. zum Says:

    @ Alexandru:🙂🙂🙂 (oh, e foarte amar, sa nu ti-l doresti niciodata! pe succes adica😛 )


  16. Dar ce are draga , blogul meu?
    Scriu chiar asa de prost?


Lasă un răspuns

