p.d.s.-ul cu tema amanat. si altele

Avand in vedere ca am venit asa tarziu cu propunerea, pds-ul stiintific se amana pentru sambata viitoare (adica 8 august). Si-asa mi se pare ca multa lume e-n vacanta, poate pana atunci va intoarceti.🙂 Sper ca ati citit deja asta aici unde am discutat cu Alexandru, altfel o sa ma simt vinovata ca am anuntat si amanarea prea tarziu.😛 Iar daca n-ati citit nu-i nimic, postati azi si restul posteaza saptamana viitoare. Sau cand or putea.

Si ca sa nu scriu numai despre asta, sa va mai zic una-alta. Mai intai, ca am gasit in The Guardian un articol despre prima recenzie la The Original of Laura (recenzia e aici). Eu inca nu m-am hotarat daca o sa citesc sau nu cartea asta. Evident ca mor de curiozitate, dar… Hm. Apoi, ca marti apare noul Pynchon. Se numeste Inherent Vice, are doar 384 de pagini, iata o recenzie tot in The Guardian, mai sunt si altele pe care le gasiti cu un google si… Mda, eu inca ma invart pe langa si ma uit urat la Gravity’s Rainbow, asa ca nu stiu cand o sa ajung si la asta. Sa-mi ziceti si mie cand o cititi (lilanda, imi pun mari sperante in tine😀 ).

Acestea fiind zise, sa va povestesc un pic si despre ce-a de-a doua lectura publica berlineza la care am participat (prima a fost asta). In cartierul unde locuiesc eu (in Berlinul de Est) exista un bar foarte simpatic pe nume Szimpla. E unguresc, arata foarte misto, are camera pentru fumatori si tot felul de personaje interesante care vorbesc un pic romaneste si se invart uluitor pe muzicile populare de oriunde-ar fi ele. Pe langa toate astea, din cand in cand au si lecturi publice – in general cu scriitori unguri – mini-concerte,  baluri mascate si alte lucruri amuzante. Am fost mereu geloasa pe lecturile lor fiindca nu exista nici un loc unde sa se intample acelasi lucru cu scriitori romani. Iar la scriitorii maghiari nu pot sa ma duc fiindca ungureste nu stiu (desi ma gandisem la un moment dat sa invat) iar germana mea nu-i atat de buna incat sa ma duc la o lectura din asta. Of, of.

Ei, joia trecuta (pe 22 iulie adica) surpiza mare: stiam ca Ana Maria Sandu e in Berlin si o sa aiba o lectura, dar cand am aflat si unde e lectura tare m-am bucurat. E si la doi pasi de casa.🙂 Si ei i-a placut, chiar zicea ca gasise locul plimbandu-se prin zona si se gandea ca e fain. S-a citit in romana (putin) si in germana din Fata din casa vagon, s-au pus intrebari si au fost multi oameni. Multi nemti. Am aflat ca vor mai fi lecturi, le astept cu nerabdare. Sper sa fie tot in locuri din astea in care sa-mi placa sa ma duc, ca pe Matei Florian l-am ratat din cauza ca ICR-ul e ataaaat de departe de orice incat lenea mea a invins.😦 In septembrie vine Cartarescu la Festivalul literaturii, apoi sta aici ceva vreme sa tina un curs. In octombrie (parca) sunt Zilele culturii romane la Frankfurt (asta-i un eveniment pe care-l organizeaza Banca Centrala Europeana, in fiecare an e o alta tara). Vor citi acolo Cartarescu si Gabriela Adamesteanu (cel putin asa zice programul initial, inca nu stiu daca e totul batut in cuie). Habar n-am daca ajung, pe Cartarescu prefer sa-l vad la Berlin iar pe Gabriela Adamesteanu… nu stiu. Inca n-am citit nimic de ea si nu cred ca situatia se va schimba prea curand. Asa ca astept aici cuminte seria de lecturi promisa si sper sa vina si vreun T. O. Bobe sau Razvan Radulescu🙂

Gata. Revin mai incolo cu un pds nestiintific.

Explore posts in the same categories: diverse, events, pds

Lasă un răspuns

