p.d.s. 14 – d’ale științelor

Astăzi – Șerban Foarță și un pisoi celebru🙂

Pfisica [sic!] lui Erwin Schrödinger

Știam mâțime de tot soiul,
dar deveneam stingher
când eram singur cu pisoiul
lui Erwin Schrödinger,

cu care intri-ntr-un container,
simțindu-te hingher
de mâți, căci în acel container
descris de Schrödinger,

urma evenimentul cuantic,
tranșant ca un echer,
ce-l segmenta micro-gigantic,
conform lui Schrödinger,

în două părți, ca semiluna
pe-acel motan becher:
în una moartă și în una
ca dl Schrödinger

de vie, – când făcea ecuații
în tainicu-i ungher
de atomist, ca toți confrații
lui Erwin Schrödinger,

ce n-au, ca mine, vreun motiv
pe urme să nu-i calce;
în timp ce eu, de-atunci, cultiv
doar mâțișori de salcie.

(Poezia e din volumul Rimelări de la Cartea Romaneasca.)

Explore posts in the same categories: pds

7 comentarii pe “p.d.s. 14 – d’ale științelor”

  1. Alexandru Says:

    Ar putea să se intituleze ”Balada pisicii lui Schrodinger”🙂

    Cel mai mult îmi place aici:

    ”… în una moartă și în una
    ca dl Schrödinger

    de vie, – când făcea ecuații…”🙂

  2. zum Says:

    @ Alexandru: da, da, tot partea aia imi place si mie!🙂

  3. Alexandru Says:

    Pe mine vă rog să mă iertaţi că o să mai întîrzii un pic cu pds-ul ştiinţific – l-am ales de-acum două săptămîni, dar n-am obţinut încă acordul autorului🙂


  4. […] ales pentru P.D.S.-ul cu temă de azi, propus de Zum, un poem dintr-o ştiinţă pe care se presupune că ar trebui s-o cunosc un pic mai bine decît pe […]


  5. Mie mi-a placut mai mult aia cu Albinuta Zum, Zum,Zum. Colosala ! M-a dat pe spate.

  6. capricornk13 Says:

    ce frumoasa e!
    off-topic – vezi ca ti-am dat un premiu:)

  7. zum Says:

    @ capricornk13: am vazut. ufffffffff!😛


Lasă un răspuns

