p.d.s. 16 – sau complicatele mancaruri din flori

E pur si simplu o intamplare faptul ca poezia pe care am ales-o pentru azi se potriveste cu propunerea Mihaelei Ursa („Posibilă temă pentru pedesei: vă-ncumetaţi să găsiţi pentru 22 august (ori când veţi vrea voi) poeme scrise de bărbați despre maternitate? Nu din alea cu mama sau cu dulcea copilărie, ci exact din astea despre gestaţie, borţoşenie, bebeluşi şi alte cele?”)
Oricum, avem deja o tema pentru luna asta – criza. E data de Radu Vancu si se intampla pe 29 august. Dar nu strica putina anarhie in Republica Pedesista, mai ales ca am vazut ca multa lume ne crede niste birocrati scortosi, organizati si cu platforma program.😛

decembrie – ianuarie

Dan Sociu

mă simt rău&
mă caut pe google

e 11:30 miha la maternitate
de trei ore

mi-e greață&
n-a aparut nimic nou despre mine!

mă-nduioșează halatul ei comun de spital
vreau să fiu strâns în brațe

e o dimineață bună și
nu știu ce-aș putea să-i duc de mîncare

&

am ieșit după ceapă și
am văzut doi bărbați
fericiți
lîngă o afumătoare și
mi-am amintit de instalațiile
lui bejenaru & arta contemporană care

(spre deosebire de ioana
fetița mea foarte
contemporană care
a trecut în 6 zile
de la perioada verde gălbui
la galben van
gogh/lucrează în pampers)

sucks!

&

abia aștept să crească ionuța
să putem vorbi pe-ndelete

dimineața o găsesc lîngă mine pe pernă&
e foarte ciudat

miha îmi povestește cum ninge afară
cred ca peste cîteva ore
voi da o fugă pîn-la fereastră

plănuim complicate mîncăruri din flori
și mîncăm ouă

mi-ar fi plăcut să fi aruncat aseară la gunoi
și un brad
ceea ce nu înseamnă
că am avut niște sărbători mizerabile
dimpotrivă

&

am stabilit că ioana nu e fiica noastră

ea e prietena noastră
puțin cam infantilă
dar tocmai de-asta
atît de simpatizată
în gașcă

&

cînd zîmbește
e o băbuță
care flirtează
cu poștașul
în ziua de pensie!

se spune că mirosul ei
îmi scade agresivitatea

dimineața îmi lipesc nasul
de obrazul ioanei
trag adînc în piept
cît să-mi ajungă pentru
întreaga zi

&

patru mîini așază hăinuțele ude
pe-un calorifer mîini de bărbat
cu venele umflate degete galbene
unghiile netăiate si mîini mici
mai indemînatice
căciulițe ciorăpei pe elemenții albi
elemenții negri în lumina
de iarnă

&

dacă ieșim din cameră
lăsăm radioul deschis
și ea crede că sîntem cu ea

nu e nici o problemă
și nouă ni s-a făcut la fel
duminica trecută
de exemplu
dădeau slujba
și nenea teoctist
avea o zdrăngănică
exact ca a noastră!

&

și toate minunile astea
vor fi și mîine aici!

(din cîntece eXcesive, prima parte – Love quarantine)

Explore posts in the same categories: pds

5 comentarii pe “p.d.s. 16 – sau complicatele mancaruri din flori”

  1. insemnaridinsubterana Says:

    Noi nu avem pds, că am plagia ideea! Şi Şerban Axinte are poeme despre maternitate!

  2. danutchidon Says:

    pds semnifica pe dos ?!

  3. zum Says:

    @ insemnari din subterana: pai eu credeam ca asta e o idee nascuta pentru a fi plagiata🙂

    @ danutchidon: gluma? ca nu ma prind (sau refuz sa ma prind).

  4. mihaelaursa Says:

    cel mai mult mi-a placut „cand zambeste e-o babuta care flirteaza cu postasul in ziua de pensie”. pentru ca erau aproape termenii in care ne contemplam, doru si cu mine, intaia bebelusa…

  5. zum Says:

    @ mihaela ursa: eee, pai da! si eu cand mi-am vazut pentru prima oara unul dintre nepoti (primul vazut imediat dupa ce s-a nascut) am zis ca seamana foarte tare cu tataie. si nu la trasaturi ma refeream. era asa, ca un babutz.🙂


Lasă un răspuns

