p.d.s. 19 – cu o bucata de cas

Azi la pds un poet pe care-mi doream de o groaza de vreme sa-l citesc dar e cam de negasit. Noroc cu Alexandru, altfel n-aveam eu de unde sa iau poeziile lui Sorin Ghergut.

Fragmentul lui din Tablou de familie se numeste Cronici digestive & ecologicale. Iata si o poezie (am incercat sa aleg una mai scurta si nu-s prea multe🙂 ):

Pompe funebre

simti cum se dezumfla un pic
roata mea de la dric
rotile toate de la dricul meu
pina strigi aoleu
si simti cum ultima roata
se face aiurea, patrata

pe bulevardul fost gheorghiu-dej
bucata de cas mi-a sarit din gitlej
am sarit din sicriu
numele meu a sarit din ferpar
ghergut exista iar
ghergut e viu

cad capace sar plombe
sarpele-si muta clopoteii-n clopotnita
ingrijitoarea impinge mizeria sub covorul de bombe
imi pun botnita
si cu o singura mina
scot ultima camila din fintina

***

Tare mi-ar placea sa mai citesc dar… de unde sa iau?  Din cate stiu mai are o carte aparuta la editura Timpul, deci clar nu am unde s-o gasesc. Vreun anticariat, vreo librarie ascunsa printr-un colt de oras mic, cine stie? Niste fragmente mai gasiti aici. Am citit ca vine la Berlin impreuna cu alti poeti la sfarsitul lunii, sper sa fie adevarat si poate o sa mai aud acolo ceva poezii noi.

Explore posts in the same categories: pds

11 comentarii pe “p.d.s. 19 – cu o bucata de cas”

  1. Lumy Says:

    e macabra poezia..

  2. zum Says:

    @ Lumy: ei! de ce?🙂

  3. George_escu Says:

    Doar daca imi permite proprietarul! Am si eu un anunt de campanie electorala!

    Votati-ma ca sa-i umflu banii mogulului Voiculescu !
    N-am program electoral, n-am viziune, blogul meu e varza dar am nevoie de bani pentru tigari si pentru bere … promit doar ca voi cheltui foarte rapid toti bani.
    La http://danvoiculescu.net/blog/votati/, un simplu click la sectiunea Bloguri specializate – “Istoricul zilei” si berea in cinstea domniilor voastre o beau!

  4. zum Says:

    @ George_escu: inteleg ca ai nevoie de bani pentru tigari si pentru bere, dar daca speri sa-i obtii facandu-ti campanie aici mi-e ca o sa fii dezamagit. mai bine incearca in alta parte, altfel o sa te lasi si de fumat si de bere.🙂

  5. necesar Says:

    si a venit?😉

  6. zum Says:

    @ necesar: a venit, a venit, dar n-a adus carti😛 (poate imi spune si mie cand le pune pe net undeva🙂 )


  7. […] (poem publicat în volumul Lunga noapte a liricii româneşti tinere. LIVE POESIE, ICR Berlin, 2009. Cartea am primit-o tot prin PDS AIR, îi mulţumesc încă o dată lui Zum) […]


  8. […] (Poemul a fost citit la Berlin în Lunga noapte a liricii româneşti şi a apărut în broşura de prezentare a evenimentului, broşură pe care am primit-o tot prin PDS AIR – mulţumesc încă o dată, Zum)  […]

  9. zum Says:

    repede, pe post de semn de carte (merita o insemnare separata, da pana atunci pun linkul aici, sa nu uit cumva):

    http://marfareincarcata.blogspot.com/

  10. Alexandru Says:

    Ai văzut blogul pentru ”Marfă reîncărcată”?
    http://marfareincarcata.blogspot.com/

    Mia plăcut cum vede – de fapt, cum aude – Sorin Gherguţ trecerea de la Tablou de familie la Marfă: ”M-am simţit, aşadar, mai relaxat, într-un fel, în Marfă – cam aşa cum trăieşte, poate, un cîntăreţ de rock trecerea de la chitară electrică, pentru metale, la chitara acustică, de blues-uri şi balade. ” : )))))

  11. zum Says:

    @ Alexandru: haha, mersi, ti-o luasem unpic inainte (desi tot de la tine stiu de blog🙂 )


Lasă un răspuns

