Back to school: „Postmodernism and Beyond” la Berlin (2)

De data asta nu am foarte multe de spus. Nu de alta, dar introducerea s-a cam terminat si am zis ca nu ma apuc sa scriu aici ce se discuta la curs cu detalii. Si asa ii salvez si pe vizitatorii mei de la plata taxei pentru invatamant la distanta.🙂

Azi lucrurile au trecut dincolo de introducerea lejera de data trecuta si s-au facut un pic mai serioase. Am plecat si cu un plan al cursului, si cu o lista de lecturi. N-o sa va surprinda deloc (in caz ca l-ati citit pe Cartarescu si v-ati facut liste de lectura dupa Jurnalul lui) sa aflati ca pe lista asta sunt John Barth (Lost in the Funhouse – numai bine, ca n-o citisem), John Hawkes cu Travesty (nici asta n-am citit),  Robert Coover cu Pricksongs & Descants (tin minte cum m-am repezit eu sa o caut dupa ce am citit in primul volum din Jurnal ca ii placuse o transcriere postmoderna dupa Haensel si Gretel care e aici), Donald Barthelme cu City Life (bun, ca eu doar Snow White pana acum) si, desigur, Thomas Pynchon cu Slow Learner si V.

Mi-am luat mult mai multe notite ca data trecuta. Apoi pe drum spre casa m-am gandit cat de util imi e mie cursul asta. Mie, adica lui zum-cititor. Imi pune o ordine in cap teribila. Imi deschide ochii asupra unor lucruri la care poate nu m-as fi gandit. Ma astept ca mai incolo, cand om incepe si cu lecturile si discutiile legate de ele, sa fie si mai si. Probabil ca o sa inteleg si eu mai multe din cartile astea pe care le citesc acum si uneori nu stiu de unde sa le apuc (mai ales cand vine vremea sa scriu ceva despre ele🙂 ).

Mi-au mai trecut si emotiile legate de cursul in sine. Ma temema ca eu, care n-am fost si nici nu sunt studenta la litere (si nici la ceva apropiat), o sa ma simt prost printre atatia oameni care stiu o gramada de lucruri de care eu n-am auzit sau au citit o gramada de carti pe care eu n-am apucat sa le citesc inca. Acum, dupa al doilea curs, m-am mai calmat nitel. Multi dintre oamenii aia fiorosi sunt studenti in anul intai, unii chiar par mai nestiutori ca mine. Sa va mai zic si ca au chicotit cand au auzit vorbindu-se despre the pill? Dar sa vedem cum merg lucrurile mai departe, nu ma grabesc deloc sa ma dau mare.🙂

Am chef de vorba si nu stiu ce sa va mai povestesc despre curs. V-am zis vreodata de ce se cheama blogul meu cum se cheama? Nu mai tin minte, da’ parca nu. Ei, cand mi-am facut blogul tocmai citisem Enciclopedia zmeilor si ma distrasem cu Zumm, Muma Zmeilor (care nu e femeie cum precis credeti voi). Nu stiam cum functioneaza treaba, asa ca mi-am facut un blog, i-am dat un nume aiurea, de test (exact asta de-acuma) si am pus in prima postare un link catre Terorism de cititoare. De unde sa stiu io ca acolo se vedea linku’ meu?! Si asa m-am trezit ca mi-a fost gasit blogul, m-am speriat si n-am mai indraznit sa-l numesc altfel. De fapt nici nu stiam cum. Doar nu era sa-i dau vreun nume serios. Si pentru ca WordPress nu m-a lasat cu nume din trei litere, Zum a devenit zumcititor (mai departe nu mai stiu nici eu exact cum am ajuns), apoi doar zum. Cu litera mica, da?

M-am bucurat dupa aia cand am vazut ca Zum apare sub forma unui taun prieten cu Arik (care „e mic si cu botic / si are tepi si-n ochi margele”) in cartea pentru copii a Ioanei Nicolaie, Aventurile lui Arik. Si sper ca o sa ma luati cu totii in serios daca va zic ca Zumm (e drept, cu doi de m) inseamna „barbatul care trateaza femeile cu generozitate, dar ele se dovedesc a fi nerecunoscatoare, devenindu-i curand infidele”. Ce poate fi mai serios de-atat?!

Explore posts in the same categories: cartarescu

9 comentarii pe “Back to school: „Postmodernism and Beyond” la Berlin (2)”

  1. luiza Says:

    zum, eu am avut listă de lecturi după ce-am citit nostalgia. eram într-a noua, când nu prea ştii de unde să-ncepi cu literatura „serioasă”, şi nostalgia a ajuns, fără voia ei, un fel de manual. am umplut pagini întregi cu nume de autori şi cuvinte de care nu auzisem în viaţa mea. ar trebui să le reiau, să văd ce mai ştiu şi ce nu mai ştiu de-acolo..
    oricum, dacă n-am spus-o data trecută, o spun acu: I envy you very badly:)


  2. io m-am bucurat cand am dat peste aceleasi pareri (negative) pe care le-am avut si eu atunci cand am citit cateva carti mari – pe drum, lord nevermore etc.

  3. capricornk13 Says:

    @zum: nu pot decat sa te invidiez, da’ cu drag, de fapt sunt foarte fericita pentru tine ca mergi la curs! sa ne spui daca vorbesti pana la urma cu MC, poate iti iarta indiscretia!🙂

  4. zum Says:

    @ luiza: ei, si eu te invidiez c-ai citit nostalgia intr-a noua, ce mi-ar fi placut si mie sa-l descopar pe cartarescu la varsta aia. insa citeam tot felul de prostii. (da’ ce ne mai invidiem noi reciproc🙂 )

    @ dragos: ce-i aia lord nevermore?!

    @ capricornk13: uh, iar invidie. hai, nu ma mai invidiati, va povestesc si voua.😛 da’ la bucuresti nu mai tine cursuri?

  5. dragos c Says:

    e un roman naspa de agneta pleijel aparut la polirom mai demult…

  6. Alexandru Says:

    @dragos c. : E considerat „mare”? Adica in categoria „Pe drum”? Nu l-am citit.

  7. zum Says:

    @ dragos c: pai asta pot sa gasesc si cautand pe net, eu te intrebam ce e cu el, de ce l-ai bagat in aceeasi oala cu On the Road. de ce e o „carte mare”? fiindca are 600 de pagini sau mai sunt si alte motive?

  8. coreamor Says:

    imi place cum povestesti. si e destul de neobisnuit sa dai peste cartarescu, facand un curs, in germania!!! seminariile lui de la litere erau foarte, foarte populare.
    sa mai rasfoiesc pe aici…

  9. zum Says:

    @ coreamor: ma bucur ca-ti place, mersi.🙂 si da, e neobisnuit sa dai peste cartarescu tinand un curs in germania, da’ e foarte bine, mare noroc am avut sa fiu aici acum.


Lasă un răspuns

