Back to school: „Postmodernism and Beyond” la Berlin (4)

N-am mai scris de mult, dar saptamana asta nu s-a tinut cursul asa ca n-am de recuperat decat o lectie – cea de marti, 3 noiembrie. Foarte „indigesta”, in opinia profului. Curs serios, teoretic, cu o gramada de informatii utile unui nestiutor ca mine – de la teoriile lui Gianni Vattimo la Nietzsche si Heidegger ca precursori ai postmodernismului, un curs in care a vorbit aproape numai Cartarescu, noi ascultand cuminti si luand notite.

De fiecare data cand se discuta lucruri serioase lui Cartarescu ii place sa intrerupa cursul cu o poveste sau doua care sa ne mai relaxeze. Uneori are poze, alteori muzica (v-am zis deja, pana acum am avut versuri din Bob Dylan, Dire Straits cu Tunnel of Love, plus o gramada de alte referinte muzicale – apropo, impresionant sistemul audio al Universitatii Libere din Berlin, nu degeaba au acolo cursuri despre Music in America), intotdeauna ceva amuzant sau relaxant, sa nu devenim prea scortosi. Si nici nu simti cand trece o ora si jumatate de teorie literara prezentata cat se poate de clar. Atat de clar incat am mai mereu impresia ca stiam toate chestiile alea desi, evident, n-am de unde sa le stiu.

Nu pot sa rezum o ora si jumatate intr-o postare foarte scurta decat asa cum am facut-o mai sus. Acum astept cu nerabdare urmatorul curs teoretic fiindca la finalul astuia ne-a spus ca nu e de acord cu teoriile lui Vattimo si tare vreau sa vad ce zice. Ramasesem la o discutie despre Arta si Literatura (adica alea cu A mare si L mare de tot). Ah, ca tot am ajuns la asta – stiti ce-mi place la colegii astia noi? Nu par deloc impresionati de idei pompoase si cuvinte complicate (cum am vazut ca sunt multi studenti romani, cel putin dintre aia pe care ii cunosc eu). Se arunca cu drag in discutii, teoretice sau despre literatura, dar vorbesc omeneste (spre usurarea mea🙂 ). Si combat frumos o idee cu care nu sunt de acord, oricat de mare ar fi ala care a emis-o.

Gata pentru azi, va rog sa nu uitati ca pentru data viitoare (adica marti, 17 noiembrie) aveti de citit Night-Sea Journey si Petition din Lost in the Funhouse. Spor la citit and see you next week! (vorba vine, ca io cred ca mai scriu intre timp🙂 )

Explore posts in the same categories: cartarescu

3 comentarii pe “Back to school: „Postmodernism and Beyond” la Berlin (4)”

  1. Alexandru Says:

    V-a dat Lucrare?

  2. zum Says:

    @ Alexandru: inca nu, sunt cu sufletul la gura. nici nu ne-a ascultat, ne mai intreaba din cand in cand dar e doar „discutie”🙂 (sa stii ca uneori devine apasator cand intreaba „stie cineva…? / cine a citit povestirea?” si altele asemenea. pana raspunde cineva e o liniste DIN AIA).

  3. Alexandru Says:

    @Zum: Lasa ca tu ai noroc ca esti la sfirsitul catalogului : )

    Adevaru’ e ca si eu as fi cam stresat daca m-ar asculta din „Gravity’s Rainbow” (si din multe altele) : )


Lasă un răspuns

