p.d.s. 24 – cu poeti si poete

Tema de azi mi-a placut foarte mult: „poeţi despre… poeţi. Să vedem cum se văd ei pe ei. Dar nu la modul abstract, ca entităţi textuale, ci concret-biografic. Cu nume şi detalii dezvăluitoare. Sau… învăluitoare?!” E propusa de Teodora si ma gandeam ca-mi va fi usor sa aleg ceva, doar toti poetii scriu despre poeti, nu? Dupa care mi-am dat seama ca-i cam greu, trebuie sa ma limitez la poetii romani tineri fiindca ale lor sunt cele mai multe dintre cartile de poezie pe care le am in biblioteca. Mai bine-asa, ca-i frumos cand e vorba despre oameni pe care ii vedem in carne si oase, ba chiar mai vin si comenteaza pe bloguri.🙂 Insa am asteptat sa posteze Teodora prima fiindca la ultimele teme am fost la un pas de a posta amandoua aceleasi poezii.🙂 Acum ca a postat, hai si eu.

Deci pentru azi un pic de v. leac din Dictionarul de vise (care musteste de poezii cu poeti, asa ca a trebuit sa fac o selectie):

dicționar de vise I

(fragmente)

pe urmă am visat-o pe miruna vlada,
venea de la piață. a lăsat coșurile jos
și m-a sărutat zgomotos.
mi-a arătat ce os a cumpărat.
chilipir, a zis, nu alta,
și a plecat.

––––––––––––––––––––––––––

eram eu, dan coman și omul din atlantis,
ne plimbam pe fundul oceanului.
omul din atlantis locuia într-o epavă de lux.
– luați-vă cerneală și haideți înăuntru, a zis omul din
atlantis.
și eu și coman am rămas blocați când l-am văzut pe
sebastian sifft
în fața unor supercalculatoare.
– ce faci aici, sebastiane? a zis coman.
– aici lucrez, dar să nu mai spuneți la nimeni că
m-ați văzut.

acum câteva nopți l-am visat pe sociu.
stăteam amândoi pe o bancă în parc,
beam vodcă și jucam fazan.
el câștiga mereu.
pe urmă am aterizat pe o plajă plină cu femei goale.
îi zic lui sociu: le vezi pe bunoacele alea trei de acolo?
le cheamă: Diana Geacăr, Andra Rotaru și Livia Roșca.
– hai să mergem la ele, a zis sociu.
– hai, da’ n-am slipul pe mine, am zis eu.
– nici io. stăm în curul gol, a zis sociu.

l-am visat pe constantin vică,
stătea cocoțat pe o scară la biblioteca națională,
selecta cărți: asta e proastă, asta e proastă, asta e
proastă
– de două luni stau aici pe scară, vasile, și nimeni nu
mă bagă în seamă.
– mă, vrei să-ți aduc ceva de la chioșc?

– dar pe komartin nu l-ai visat?
– l-am visat.
avea un ciocănel în mână și tot lovea în istoria literaturii
române.
o lovea și asculta cu urechea.
– are fisuri mari, vasiliscule, a zis. trebuie s-o repar.
hai că am treabă, ne mai vedem noi.

(Am o singura problema: cine e Sebastian Sifft? Ca eu nu stiu.😦 )

Explore posts in the same categories: pds

9 comentarii pe “p.d.s. 24 – cu poeti si poete”

  1. insemnaridinsubterana Says:

    Cool, mai ales secvenţa cu poetele „bunoace”… 🙂 Să ştii că m-am gândit mult la Vasile Leac, doar sunt pline visurile lui de poeţi, aşa că bine ai făcut că ai aşteptat să vezi ce îmi poate capul. Sau pielea… 🙂 Dar tot avem ceva în comun: Dan Coman. Apare şi la Sociu, şi la Leac. Plus că, într-unul din visurile lui Leac, apare şi Sociu fără slip. 🙂 Teodora


  2. Sebastian Sifft e un poet din generaţia Leac-Coman-Sociu…
    A luat premiul pentru debut în 2005…Uite aici câteva poeme: revista noua poezie Sebastian Sifft


  3. […] în lanul de porumb l-am primit în dar de la Zum, prin PDS AIR. Mulţumesc mult de tot! Printre poeţii care au mai călătorit cu PDS AIR (The […]

  4. zum Says:

    @ Teodora: pai ce, crezi ca eu nu ma gandeam sa postez ceva din Fratele paduche? m-am gandit si la Cantece excesive, dar m-am oprit la leac pentru ca e mai multa aglomeratie de poeti si poete aici🙂 (plus doi poeti fara slip, ca bine zici tu).

    @ insemnari din subterana: multumesc, o sa caut poemele.

  5. insemnaridinsubterana Says:

    Cum să nu cred? Ca să vezi minune, şi eu exact pe ideeea poeţilor fără număr înghesuiţi într-un singur poem m-am concentrat… Mă rog, într-o primă fază, pe urmă am schimbat macazul şi am trecut la ceva mai agresiv şi nenominal. Teodora

  6. Alexandru Says:

    @Teodora, vezi că n-ai corectat bine tema lui Zum. Poemul ei e cu poeţi-entităţi concret-onirice, nu concret-biografice🙂

  7. insemnaridinsubterana Says:

    Ai dreptate, am uitat să fiu conceptualistă…entităţi onirice-onorifice…na, că te-am corectat şi pe tine! 🙂

  8. Cristi Says:

    Buna ziua.
    Ma numesc Nidelea Cristian, administratorul directorului web http://www.edelbeta.ro.

    Va propun un schimb de link-uri. Va pot promova blogul prin introducerea lui la rubrica Parteneri, in cadrul directorului.

    In schimb as dori sa plasati la dvs. in blogroll urmatorul link:

    Titlu – Web design
    url – http://www.nidweb.ro

    Daca sunteti de acord, va rog sa ma contactati la nideleacristian@gmail.com cu detaliile link-ului dorit de dvs


  9. […] zum cititor a pus ca PDS un poem de-al lui Leac cu poeti si poete printre si eu care ma duc la piata […]


Lasă un răspuns

