2009, 2010

Mi-as dori sa pot da vine pe lene: mi-e lene sa scriu pe blog si de-aia e asa paraginit saracul. Din pacate/fericire nu-i asa, deci nu pot sa dau vina pe lene ca mi-ar crapa obrazul monitorului de rusine. Adevarul e ca am treaba multa si nu mai apuc sa si scriu cum as vrea (pfuai, mi-e rusine si de asta! ce grozava sunt eu, am treaba multa…🙂 adevarul e ca sunt foarte lenesa, da’ cand vine vorba de blog nu lenea-i de vina). L-am lasat asa, colectie de pedeseuri si ce-mai-fac-pe-la-cursuri, da’ anul asta cred ca-si revine. Stiam eu ca 2009 o sa fie an prost pentru blog (si pentru lecturile mele personale), a fost, a trecut. Uf, bine c-a trecut!

Am incercat sa fac un bilant, nu la sfarsit de 2009 ca atunci eram ocupata cu raceli si calatorii spre Romania cu masina (o nebunie!), ci la inceput de 2010. Surpriza a fost sa constat ca nu a fost deloc mai rau decat 2008, cum ma asteptam eu acum exact un an, ci nitel mai bun. Asta-i bine. Am citit mai multa poezie, am citit mai multa literatura romana (intentionam asta), am citit tot felul de autori pe care ii tineam de mult pe lista de asteptare. Am scris mai putin pe blog – si asta e rau – si am citit, totusi, foarte putina literatura. Nici asta nu e o surpriza.

Daca ar fi sa zic un pic despre ce-a fost foarte bine, foarte bine a fost ca am citit in sfarsit Pynchon. Iar foarte rau e ca n-am citit ce imi propusesem la inceputul anului, da’ nu mai zic ca n-are rost. Incredibil e ca am citit pana la urma Fantoma din moara a Doinei Rusti, desi daca m-ati fi intrebat la inceputului lui 2009 as fi zis ca „nuuu, in nici un caz n-o citesc anul asta!”. Si nici nu mi-a displacut prea tare. Revin.🙂 Destul de rau dar deloc incredibil e ca mi-am cumparat iar o tona de carti care zac necitite prin casa. Pana la urma insa eu zic ca-i normal sa cumperi mai mult decat apuci sa citesti, asa ca nu ma mai agit pe tema asta.

In rest, au aparut anul trecut cateva bloguri foarte misto, au disparut altele. Ma bucur mult ca s-a apucat de bloggerit Radu Vancu, imi pare tare rau ca s-a lasat luciat. Cel mai misto lucru pe care l-am facut eu anul trecut e ca m-am dus la cursul despre postmodernism al lui Mircea Cartarescu (o sa ajung imediat la zi cu povestile de la curs, scriu saptamana asta si despre ce s-a intamplat la sfarsitul anului trecut, atat cat am fost). Imi e foarte util cursul asta si imi place enorm. In Berlin au fost anul asta destul de multe lecturi ale unor scriitori romani – foarte misto si asta, mai am de scris despre noaptea lunga a liricii romanesti si despre lectura Ioanei Nicolaie din decembrie si ca tot veni vorba, in seara asta o sa fiu aici.

Anul asta o sa se intample asa: incetisor, strecurate printre cartile momentului, or sa apara si postarile despre carti citite acu o groaza de vreme (am unele si din 2008!) si despre care n-am apucat sa scriu. Pe unele le-am si uitat si exact asta voiam eu sa evit cand mi-am facut blogul. Nu ma agit sa recuperez chiar tot, poate unele vor fi puse la gramada intr-o singura postare. Ca am citit si destule prostii si nu tin neaparat sa-mi aduc aminte de ele. Pedeseul o sa se schimbe un pic: observ ca am adunat o gramada de carti de poezie necitite plus o gramada care ar trebui recitite si altele citite despre care n-am scris inca. Asa ca de acum sambata, in loc de p.d.s. pur si simplu, o sa scriu despre o carte sau un poet, chiar daca nu mi-a placut. Pun si versuri, asa ca o sa ramana la p.d.s. Dar trebuie facut ceva cu toate cartile astea necomentate.🙂

Ce-mi propun eu sa citesc nu va spun, ca dupa aia o sa ma supar la sfarsitul anului cand o sa citesc aici si o sa constat ca n-am facut nimic din ce-mi propusesem. As vrea doar sa fiu un pic mai organizata, am multe carti de critica pe care intentionez sa le citesc, am cativa autori importanti pe care imi doresc sa-i citesc anul asta, altfel mai vad eu. Iar pana la sfarsitul lui ianuarie trebuie sa scriu despre lecturi si cursuri, sa scap de drafturile printre care nu ma mai descurc. Si, desigur, shopping listele. Ca doar am fost in Romania cu masina, am putut s-o incarc de carti.🙂

Cam asa cu anul ce s-a dus si cu asta nou. Acum citesc V. in engleza. Am inceput in romana si n-am rezistat. Strigarea lotului 49 a mers cat de cat in romana, desi uneori tebuia sa iau varianta in engleza fiindca nu-ntelegeam ce naiba zice omul ala acolo. Sper ca Gravity’s Rainbow, care vad pe site-ul Polirom ca apare anul asta, o sa fie tradusa mai bine. Altfel mai bine nu l-ar mai traduce, dupa ce ca nu e tocmai cel mai lejer autor din lume mai dai si peste traducerile alea ingrozitoare si sigur nu te mai apropii de el. Ba mai si crezi ca-i nasol, ceea ce e teribil de fals. Revin si cu asta. Deocamdata ma duc inapoi pe panoul de control sa intocmesc un shopping list.

P.S. La un moment dat in august blogul meu a implinit doi ani si eu am uitat sa-i zic la multi ani. Ii zic, spasita, acum si sper sa nu mai uit si la trei.

Si fiindca uitasem mai devreme: senzatia anului trecut – Bumgartes al II-lea si povestile din jurul ei (le gasiti la Luiza, Alexandru si Alex Moldovan, mi-e lene sa pun linkuri).

Explore posts in the same categories: 2009

12 comentarii pe “2009, 2010”

  1. Alexandru Says:

    La multi ani, in august sa-i faci tort! : )

    Si lasa ca stim ce inseamna ca ai citit „foarte putina literatura”, dupa criteriile si obiectivele tale : )

    (chiar trebuie sa spui in FIECARE postare ca te duci la cursul lui Mircea Cartarescu, ca-ti e folositor si ca-ti place enorm si altele ca sa rasucesti cutitul in rana INVIDIEI?! : )

  2. Radu Says:

    „Curcubeul gravitatiei”, dat fiind ca-i tradus de Rares Moldovan, cu siguranta ca va fi tradus as good as it gets.
    Chiar, vorba lui Alexandru, de la cat incepe foarta putina literatura? De la 100 in sus?🙂

  3. zum Says:

    @ Alexandru: nu-i fac nici un tort ca dupa aia o sa se creada prea important.🙂
    (da, trebuie! si tu ar trebui sa te bucuri ca mai povestesc din cand in cand, ca daca nu eram eu stiai tu ce se intampla acolo? nu stiai😛 )

    @ Radu: da, sper si eu ca o sa fie bine tradus. chiar o sa-l cumpar, desi numai cand spun „Curcubeul gravitatiei” imi vine sa renunt🙂 nu-i problema, ma obisnuiesc si cu titlurile astea la un moment dat.
    si nu, nu de la 100 in sus🙂 as fi multumita sa fie 100, poate anu’ asta, ca o sa fie (cred) mai lejer🙂

  4. capricornk13 Says:

    @zum: bine, bine, nu-i face tort, dar macar un cozonac a la alexandru🙂
    bine c-ai zis, ca nu ma mai apuc de Pynchon in romaneste nici sa ma bati; ma intrebam eu de ce merge atat de greu Povestea lotului ’49; am si ratacit-o prin casa de vreo cateva luni (si nu mi-a parut rau)
    iar ma inverzesc de invidie cand vad ce scrii despre poezie; eu mi-am propus macar o carte pe luna pentru 2009 (la sfarsitul lui 2008) si tot ce am reusit sa fac a fost sa recitesc rar ca sa pun cate un amarat de pds (la care am si renuntat dealtfel, cufundata prin fantasy-uri)
    keep on going, poate ne mobilizezi si pe noi, cei mai lenesi ca tine🙂

  5. adinab Says:

    La multi ani blogului, da-i si lui un cozonac, nu il oropsi🙂

    Revenind: deci Pynchon in original, zici tu? Eu am avut trei tentative – „lotul’49” in franceza, „V” in franceza si „lotul ’49” in romana. Apoi am abandonat ideea; daca nici in engleza nu imi place am sa imi iau sapca de dunce.

  6. zum Says:

    @ capricornk13 & adinab: acum sa nu exageram, o fi traducerea ingrozitoare da’ nu putem sa dam vina pe ea pentru tot. poate pur si simplu nu va place. ah, in franceza aud c-ar fi tot foarte naspa. eu zic sa incercati in engleza, nu e deloc asa greu cum ma temeam eu c-ar fi. si daca nu va place, pai… e posibil chiar sa nu va placa, nu-i nici o nenorocire asta🙂

  7. zum Says:

    (blogul va multumeste si a inceput deja sa maraie ca ma port cam urat cu el, ca uite ce draguti sunt vizitatorii)

  8. Ivcelnaiv Says:

    Poate îţi place şi poezia naivă.
    Mai ştii…


    Un om căra în spate
    Un dram de naivitate.
    http://www.ivcelnaiv.blogspot.com/


  9. @Zum: Vă aducem la cunoştinţă prin prezenta că blogul dvs. a depus o plîngere în care vă acuză că îl oropsiţi. Ţinem să vă amintim că oropsirea blogurilor este o infracţiune sancţionată, cf. legii, cu pedeapsa de a scrie cel puţin două postări pe zi despre cărţi care nu vă sînt necesare şi vă şi displac. Pentru detalii, vă rugăm să ne contactaţi de urgenţă la 1-800-APB.

  10. zum Says:

    @ APB: pai da, ziceam eu c-o sa si-o ia in cap. desi nu prea cred, motive sa se supere asa tare si sa ma reclame nu avea (deocamdata). deci e altceva la mijloc, ceva dubios. lasati ca cercetez eu.

  11. kay Says:

    Salut !Doresti sa faci link exchange ?eu iti afisez linkul pe http://blog.jocuri-tari.ro si pe http://www.jocuri-tari.ro/links.php iar tu imi afisezi un link catre http://www.jocuri-tari.ro cu titlul jocuri ,email me la kaydotsuperstar@gmail.com sau completeaza formularul http://blog.jocuri-tari.ro/link-exchange

  12. zum Says:

    @ kay: nu, clar nu. si de-acum comentariile astea cu schimb de linkuri vor ramane la spam, unde le e locul.


Lasă un răspuns

