Shopping lista 24

Va spuneam in postarea de alaltaieri ca am venit plina de carti din Romania. Sigur, merg cam rar acolo si doar n-o sa las sa treaca ocazii de-astea, mai ales cand gasesc cartile pe care le caut prin librarii sau cand ma asteapta deja un mic teanc comandat online acasa la ai mei. Candva prin noiembrie mi-am comandat cateva si la Berlin, asa ca e timpul pentru o lista foarte lunga. De data asta cu niscaiva comentarii (acolo unde cred eu ca e cazul).

Mai intai, cumparaturile online de la Polirom:

Radu Cosasu, Opere III: pentru Matusile din Tel Aviv si pentru ca le-am luat si pe celelalte doua si de fapt pur si simplu pentru ca e Radu Cosasu.
Cecilia Stefanescu, Intrarea soarelui: curiozitate. N-am citit Legaturile bolnavicioase, m-am incumetat cu greu si s-o cumpar pe asta. Deocamdata sta in raft, sa vedem.
Doina Rusti, Fantoma din moara: tot curiozitate. N-a fost rau deloc, scriu cat de curand despre ea. Nu-mi pare rau c-am luat-o.
Petru Cimpoesu, Simion Liftnicul, pentru ca e cazul sa citesc si eu ceva de Cimpoesu.
Varujan Vosganian, Cartea soaptelor
Matei Florian, Si Hams Si Regretel
Gabriela Adamesteanu, Dimineata pierduta
Ion Manolescu, Derapaj

Comandate in octombrie de la Humanitas online, cele trei carti de mai jos au ajuns de-abia saptamana trecuta. Dupa ce-am trimis cateva e-mailuri prin care incercam sa aflu ce se intampla cu ele si n-am primit nici un raspuns. Cred ca m-am lecuit de comandat de la Humanitas. Pacat.

Umberto Saba, Capra si alte poeme
Cesare Pavese, Poezii (bine ca nu mi-au trimis iar Poeziile lui Montale)
Mircea Cartarescu, Pururi tanar, infasurat in pixeli

Si acum, sacul cu care am venit din Romania:

Gheorghe Craciun, Pupa russa
Gheorghe Craciun, Aisbergul poeziei moderne (uraaaa, in sfarsiiiit!!!!!)
Umberto Saba, Cantonierul: pentru ca mi-era ca nu mai vine comanda de la Humanitas si raman fara poeziile lui Saba.
Georg Trakl, Sebastian in vis
Giuseppe Ungaretti, Viata unui om
Fernando Pessoa (Ricardo Reis), Ode si alte poeme
Aurel Dumitrascu, Divina paradoxalia (da, multa poezie de la Paralela 45. E foarte misto Paralela 45.)
Adrian Otoiu, Coaja lucrurilor sau dansand cu Jupuita (tocmai am vazut ca urmeaza sa apara si la Polirom)
Competitia continua. Generatia ’80 in texte teoretice
Witold Gombrowicz, Posedatii
Bohumil Hrabal, Minunea noastra cea de toate zilele
Hermann Broch, Moartea lui Virgiliu
Ramon Gomez de la Serna, Automuribundia & Tapiserii (cum ziceam, Paralela 45 e foarte misto🙂 )
Neagu Djuvara, Amintiri si povesti mai deocheata, Intre Orient si Occident & Thocomerius – Negru Voda: am citit de Djuvara doar O scurta istorie a romanilor povestita celor tineri si cred ca e cazul sa remediez situatia.
Lucian Boia, Romania, tara de frontiera a Europei: curioasa cum e Boia, am luat-o pe asta fiindca asta era in libraria in care-am intrat.
Annie Bentoiu, Timpul ce ni s-a dat (I + II)
Ioana Parvulescu, Viata incepe vineri
Mircea Cartarescu, Orbitor (editia definitiva) (da… desi nu prea-mi place, nu cred c-o sa-mi fie draga)
Dimitrie Cantemir, Istoria ieroglifica: hehehe, sa vedeti cand o s-o citesc! De fapt am luat-o mai mult ca s-o am, nu stiu daca ma incumet eu sa mai citesc inca o data asa ceva.
Primii mei blugi, Prima mea betie, Prima mea dezamagire in dragoste
Herta Mueller, Inca de pe atunci vulpea era vanator
Radu Pavel Gheo, Fairia, o lume indepartata
Florin Lazarescu, Ce se stie despre ursul panda: asta si Fairia lui Gheo mi le doream de mult, dar pe site-ul Polirom sunt epuziate de-o vesnicie. Bine ca le-am gasit!

Plus ca am primit cadou si Neantul romanesc (brrr!) si pe-asta ma intreb cand o s-o citesc. Cred ca asta-i tot, se poate sa fi uitat cateva carti in engleza luate de pe-aici, fac eu un inventar in curand, cand imi mai cumpar niste rafturi (acum am cateva teancuri de carti pe birou, langa pat, pe masa) si revin daca mai descopar ceva. Altfel, ce sa zic? Spor la citit sa am! Si voi.🙂

Explore posts in the same categories: shopping

21 comentarii pe “Shopping lista 24”

  1. Alexandru Says:

    Mişto cărţi. Le-ai început pe toate în acelaşi timp, bănuiesc : )

  2. zum Says:

    @ Alexandru: hm, nu chiar. Cartea soaptelor, Intrarea soarelui, Simion liftnicul si cartea lui Lucian Boia pot sa mai astepte. restul… da, le citesc acum. pe toate.🙂

  3. Radu Vancu Says:

    Aoleu, văd că unul cu nume nemţesc din lista ta mă plagiază! Sper ca măcar să nu-l încondeieze pe sărmanul Sebastian, care n-are nici vină…🙂

  4. Alexandru Says:

    @Radu Vancu: Eu unul nu mai sint suprins, erai deja plagiat prin sec. 19🙂

  5. Radu Says:

    :))
    Am constatat şi eu – numai că englezul ăla neîndemânatic şi opioman scrisese „literaria” cu un singur t, superficial ca toţii fiii Albionului.
    Ba închipuieşte-ţi că am descoperit autori de „Epistole pentru” sau „către” în secolul I d.Ch.! Plagiatori, peste tot plagiatori, nu mai poţi scrie nimic că descoperi în secunda doi că te-a şi plagiat careva prin anticipare…

  6. Diana Says:

    Si eu am avut probleme cu Humanitas si mai sunt cativa ca noi…Mie mi-au si trimis mail cum ca ar fi fost livrata comanda…desi eu nu am vazut-o! :))

    Faina lista. Sa-ti traiasca!🙂

  7. Alexandru Says:

    : )))

    Draga Radu, daca te consoleaza vreun pic, gindeste-te cum s-a simtit Alexandru Dobrescu cind a descoperit – si nici nu se uscase bine cerneala din punctul final de la monumentala „Corsarii mintii”!!! – ca Charles Nodier de la Richesource se si apucase sa scrie cu harnicie, scotind cite un hum hum satisfacut la fiecare sfirsit de rind, „Les Corsaires de l’esprit. Du Plagiat, de la supposition d’auteurs, des supercheries qui ont rapport aux livres…”

    Si apropo, in capitolul „Auteurs déguisez sous des noms étrangers; Empruntez, Supposez, Feints à plaisir, Renversez, Retournez, ou Changez d’une langue en une autre” se ocupa si de cazul acelui englez care a crezut ca pacaleste pe toata lumea daca scrie „literaria” cu un singur t. Cit despre acei presupusi autori de epistole, mi se pare chiar infantil sa-si tot justifice plagiatele prin anticipare cu scuza ca pe vremea lor nu exista notiunea de autor.

  8. Radu Says:

    Alexandru, tupeul celor enumeraţi de tine mai sus a stârnit în mintea mea provincială atâta indignare, încât i-aş trece fără să clipesc într-o istorie universală a infamiei (în care, bineînţeles, Borges ar trebui, ca ayatollah al plagiatorilor, să figureze în cea din urmă bolgie!); prin urmare, mânat de sfânta mare indignare, am apucat să fac săpături – şi ce crezi? Mai că am dat în apoplexie când am văzut că unii fac chiar… „Apologia plagiatului”! E vorba de un anume Jean-Luc Hennig, care, dacă înţeleg eu bine din rezumatul lui C. Rogozanu (http://voxpublica.realitatea.net/popcult/plagiatul-e-bun-zeul-copypaste-e-rau-25482.html), aproape că spune pe faţă că cine nu plagiază nu există! Ceva mai scandalos n-am întâlnit de la acel text al lui Eliot în care se spune că poetul prost imită, poetul bun ia de-a dreptul! Ah, literatură, ai ajuns insula Cayman a tuturor evazioniştilor ficţiunii…

  9. Alexandru Says:

    Borges ar trebui sa fie pedepsit sa scrie macar o virgula care sa fie a lui si numai a lui, ca daca ar fi pus sa marturiseasca de unde a luat virgulele din cartile lui ar fi chiar fericit sa dea referinte copioase.

    Da, chiar ma intrebam unde o sa ajungem daca o sa ne plagiem, pastisam, interpolam intr-o veselie unii pe altii (ma includ si pe mine printre vinovati pentru ca l-am plagiat pe Marquez – excusez du peu – intr-unul din poemele mele de dragoste, din tinerete; sa ti-l povestesc pe scurt: eu, intr-o obscura camera de camin, ii scriu scrisori Ei, zi si noapte, i le trimit, ea bineinteles ca nu-mi raspunde niciodata, intr-o zi apare si din poseta i se revarsa „incet, pe tacute/toate scrisorile mele nedesfacute”. Din modestie, nu l-am pus la PDS).

    Acuma vad mai bine acea insula Cayman – sa nu fii surprins daca nu peste multa vreme o sa descoperi herghelii de fluturcai zburind peste pajistile ei. Iti doresc sa fii plagiat din „tandrete pentru scris”, cum spune d-l Hennig : )

    M-am apucat sa fac sapaturi pe tema dupa ce am dat de articolul asta al lui Al. Dobrescu (http://www.romaniaculturala.ro/articol.php?cod=11407 ). Am fost repede ingropat sub mormane de tratate despre plagiat si, curios, majoritatea sint scrise de francezi. Cred ca William Gaddis are o explicatie in privinta asta, ca zice ca francezii s-au priceput cel mai bine sa fure ideile altora (am ajuns cu „The Recognitions” la Paris si nu mai pot de ris, merci encore : )

  10. Radu Vancu Says:

    Observaţia cu francezii plagiatologi – :)))))))
    Cât despre fluturcai, să crească şi să se înmulţească!
    (Mi-ai făcut poftă cu râsul tău, iar acum o să trebuiască să-l recitesc pe Gaddis – timp în care aş fi putut, de exemplu, să-mi pun la punct ABC-ul teoretic despre plagiat. Aşa că, oarecum din cauza ta, o să rămân analfabet şi în privinţa asta. Păi frumos e?🙂 )


  11. salut🙂 te intereseaza un link exchange cu http://baiatulciudat.com ? Daca da … uite datele mele😀

    Nume : Baiatul Ciudat
    link : cel de sus🙂

    Dupa ce m-ai adaugat te rog sa-mi lasi un msj pe blog cu datele tale🙂

    Ms anticipat and have a nice day🙂

  12. zum Says:

    @ Radu si Alexandru: bine ca-mi faceti si mie pofta de Gaddis acuma. cred c-o sa citesc 3-4 carti anul asta daca incep numai de-astea.🙂 oricum, Radu sa stie ca omul cu nume nemtesc nu-l incondeiaza pe Sebastian. (@ Alexandru: frumos poem😛 )

    @ Diana: da, am vazut la tine. pacat de ei, toate celelalte edituri de la care comand eu sunt de nota 10 la capitolul asta. de ce nu s-or ocupa cum trebuie si de comenzile online nu pot sa-nteleg.

    @ Baiatul Ciudat: tot zic „nu, mersi” da’ lumea nu pricepe. asa ca acum zic doar nu.

  13. Radu Vancu Says:

    @ Zum: Pfiuuu, m-am liniştit – mă temeam să nu fie vreun neobrăzat, am citit c-ar fi expresionist şi-i ştiu eu pe expresioniştii ăştia cam ce le poate pielea…🙂

    @ Alexandru: Am uitat: nu care cumva să nu pui la PDS poemul-epistolar! (Dacă ţi-e jenă, zici că-i din Borges – argentinianul ar fi mândru, sunt sigur.)

  14. gingav Says:

    boia a fost… curativ, cumva. mi-a fost de folos realismul lui franc in depasirea unor complexe inevitabile. (amuzant cum „poate sa mai astepte”, desi esti curioasa „cum e boia”!)

    [ hihihi, draguta remarca despre orbitor. dar n-am inteles exact: romanul nu-ti prea place, sau editia? ]

  15. zum Says:

    @ gingav: pai sunt curioasa si de-aia mi-am cumparat o carte. dar sunt mult mai curioasa cum sunt alte carti, asa ca boia mai asteapta🙂
    la orbitor – editia nu-mi prea place. de fapt nici nu stiu daca imi place sau nu, ma razgandesc de vreo 3 ori pe zi. romanul imi place, acolo nu avem dubii🙂

  16. Alexandru Says:

    @Zum: Am observat că ai rîs de poemul meu. Mare greşeală, adu-ţi aminte că orgoliul Autorilor e invers proporţional cu mărimea & talentul lor. Adieu, ”soeur” Z.

    @Radu: Nu ştiu cît ar fi de credibil să i-l atribui argentinianului, poemul-epistolar conţinînd un vers despre un cămin studenţesc din Panduri. Şi, lăsînd modestia la o parte, nu văd de ce să-i cedez lui o glorie care ar trebui să fie numai a mea (şi a lui Marquez, uit mereu că l-am plagiat : ).

    Pe de altă parte, important e că destinatara poemului a făcut distincţia dintre om şi artist (n-a comentat niciodată poemul, i-am apreciat tactul). Dar ce să mai vorbim, avem copii preşcolari şi tot ce a fost mi se pare un vis.

  17. zum Says:

    @ Alexandru: hai nu te suparaaa, n-am ras, doar am scos limba. de ce crezi tu ca asta inseamna c-am ras? of, of, of, frate A… as cauta si eu un poem de-al meu, sa-ti arat si sa razi si tu, da’ nu stiu daca mai exista pe undeva🙂

  18. Laure Says:

    Zum, am asistat la un seminar de marti seara si nu erai. Imi pare rau, as fi vrut sa te cunosc…
    A fost misto, era despre Travesty a lui John Hawkes.
    O sa scriu foarte curand despre vizita mea la Berlin la Mircea Cartarescu.
    Succes la citit.

  19. zum Says:

    @ Laure: am fost la seminarul despre Travesty. dar am plecat destul de repede dupa ce s-a terminat…

  20. capricornk13 Says:

    @zum: ce lista faina! te rog eu, nu lasa mult sa astepte Cartea soaptelor, o citesc acum si e minunata!
    vreau si eu Pessoa, ce ma enerveaza ca nu m-am uitat atent la targ! lasa ca bag un carturesti soon enough🙂 la ce editura e?

  21. zum Says:

    @ capricornk13: pai Pessoa asta se gaseste / se gasea la Carturesti sau se comanda online de la Paralela 45 (merg foarte bine comenzile online, au carti foarte misto si nu toate se gasesc usor in librarii). e o cartulie mica de tot si ieftina (cred ca e vreo 5 lei).
    Cartea soaptelor… mai vedem cat o las. o fi minunata, da’ am o gramada de alte minunatii care se vor citite🙂


Lasă un răspuns

