p.d.s. 28 – cu Seymour

Asa, deci as fi vrut sa scriu o gramada de chestii, intre timp insa mi-a trecut. Sa pun linkuri, sa povestesc ceva, sa pun citate. Nu mai zic insa nimic, uitati aici, la cei de la The Onion. Pana la urma au ei dreptate, a bunch of phonies care spun tot felul de lucruri, aceleasi pe care le-ar zice si daca s-ar duce, stiu si eu, Bret Easton Ellis (Doamne fereste, era doar un exemplu, un XY asa). Si apoi, cred ca domnului despre care am vrut eu sa scriu nu i-ar placea atata atentie.

Asa ca azi punem la p.d.s. doar o poezie care-mi place mie mult. E cu Seymour si cu Tarzan si e, desigur, de V. Leac:

seymour face o călătorie la țară

.vremea e destul de întunecată dar nu întru totul rece
pentru plimbări
am citit cîteva cronici de-a dreptul grețoase – blah
totuși nu m-am putut abține să nu citesc memorii

marian a învățat cîteva cuvinte noi în engleză
e de-a dreptul fascinant să-l auzi pronunțîndu-le
mă gîndeam că te-ar interesa să știi și tu cîte ceva
despre călătoria asta
s-a făcut frig cu toate că port trei pulovere
mihai m-a ajutat să tai cîteva lemne
au un miros tare plăcut
iar eu îi explicam că bulgării de zăpadă uneori sunt arme albe
am băut cîte un pahar de spirt fiecare
pînă la urmă un pulovăr a fost suficient de călduros
mama vorbea cu tarzan (nu mi se pare un nume tocmai
potrivit pentru un cîine ciobănesc)
a făcut un joc de cuvinte dar ți-l voi spune altădată
am ascultat jazz și am băut cîte un pahar de spirt
ne-am aprins cîte o țigară
tu ai ascultat jazz la țară?
seara s-a făcut frig
mamă ce frig era.

***

(De fapt chiar vreau sa va zic ca mi-e tare drag Salinger, ca mi-am cumparat pana si Dream Catcher si At Home in the World dar n-am putut si cred ca n-o sa pot vreodata sa le citesc, doar le deschid si mi se strange inima, imi sunt cele mai nesuferite carti din biblioteca, nici nu stiu ce sa va zic ca mi-a placut mai mult si mai mult, cele noua povestiri sau Franny sau Zooey, sau chiar Holden si ratele lui din Central Park si da, avea 91 de ani si nu auzeai nimic de el, dar asta nu inseamna ca nu e normal sa te intristezi, sa ti se stranga si mai tare inima, cred ca de fapt as fi vrut sa nu scrie nimeni nimic nici acum, sa ramana intre el si copiii lui si cine i-o mai fi fost prin preajma. Da, cam atat am vrut sa va zic.)

Explore posts in the same categories: pds

8 comentarii pe “p.d.s. 28 – cu Seymour”

  1. Radu Says:

    Leac = spiritul lui Salinger animând corpul lui Ezra Pound tânăr, distrându-se în limba amicului Brâncuşi (serios acum, uitaţi-vă la Pound tânăr şi la Leac – picături de apă, ce mai🙂 )

  2. zum Says:

    @ Radu: zici? ia sa ma uit, ca eu am doar o poza cu Pound batran.

  3. insemnaridinsubterana Says:

    Are dreptate Vancu ăsta, ca întotdeauna. 🙂
    Zum, şi eu vrusesei să pun ca p.d.s. ceva din Seymour- sonata pentru cornet de hârtie. Bine că m-am autocenzurat. Plus că şi pe blogul Jaroslavei existau rânduri de mai multă vreme…

  4. Radu Says:

    Este că am?🙂

  5. zum Says:

    @ Radu: da, cam ai🙂

  6. Radu Says:

    Ei, atunci e cam clar – Leac trebuie să se apuce de scris personae şi cantos (eventual pentru copiii de mingi – ştie el de ce)🙂

  7. insemnaridinsubterana Says:

    Poi…el ştie că trebuie să facă asta? I-ai spus? 🙂

  8. Radu Says:

    La poemele pentru copiii de mingi lucrează de ceva vreme, dar încă nu ştie că o să-i iasă personae & cantos🙂


Lasă un răspuns

