Suplimentul

Stie cineva cand revine pe net Suplimentul de cultura? Nu l-am mai citit de o mie de ani, nu stiu ce s-a intamplat de a devenit inaccesibil, nu zice nimeni nimic. De ce?

Explore posts in the same categories: diverse

25 comentarii pe “Suplimentul”

  1. Micawber Says:

    V-as spune, dar habar n-am. Nu exista la noi o cultura a respectului pentru cititor care sa-l faca pe cel care scoate o publicatie (reala, virtuala etc.) sa anunte cand va aparea aceasta sau daca va mai aparea. In cazul de fata, datoria asta ar fi avut-o Polirom, dar desigur ca link-ul de pe site-ul lor e rupt. Asadar cu toata cultura din tot felul de suplimente, cultura respectului lipseste adesea. E la plesneala, colocvial vorbind.

  2. V. Says:

    Dragă Zum, în unul din numerele precedente (pe hîrtie), se anunţă pe prima pagină că în curînd apare noul http://www.supliment.polirom.ro, care devine portal cu ştiri actualizate zilnic şi bloguri.
    Pagina de pe net se pare că a fost virusată.😦 Dar pe hîrtie revista a apărut în tot acest timp.🙂

  3. zum Says:

    @ Micawber: ei, sa nu fim asa duri🙂

    @ V.: multumesc. stiu ca a aparut pe hartie, dar asta nu ma ajuta pe mine prea mult. ma gandeam eu ca au anuntat undeva ce-o sa se intample, de-abia astept sa revina. si da, asa a inceput, cu google spunandu-mi ca site-ul e declarat periculos… of.

  4. V. Says:

    Da, aşa începuse, cu avertismente, pînă a căzut răpus. Probabil a fost buba rău, am stat şi noi la pîndă să îl vedem revenind. Bine că revine, şi încă mai vesel…
    Oare s-a mai păstrat ceva din bloguri? Om vedea…
    (ştiu că „hîrtia” nu ajunge la Berlin, am vrut doar să zic că s-a semnalat în revistă ce şi cum, nici gînd de lipsă de respect)🙂

  5. zum Says:

    @ V.: lipsa de respect e cam dur, insa poate ar fi trebuit sa se gandeasca cineva ca oamenii care citeau varianta online nu prea ajung la hartie asa ca nu e extrem de util sa explici acolo ce si cum. un rand mic undeva, pe site-ul polirom sau asa… in fine, bine ca revine, astea-s detalii.🙂

  6. Radu Says:

    Poti sa-l descarci de pe site-ul ziarului de iasi – uite:
    http://ziaruldeiasi.ro/files/fstore/z_is/staticpages/sdc/sdc261.pdf

  7. zum Says:

    @ Radu: ce bine, multumesc! de ce n-oi fi intrebat eu pana acum de Supliment?🙂

  8. Radu Says:

    Ca sa ai acum mai multe frumuseti de redescoperit🙂

  9. luiza Says:

    v. are dreptate. site-ul vechi era vulnerabil, a fost atacat (de unde şi avertismentele google) şi a durat ceva până au găsit o formulă nouă (era şi final de an, vacanţă etc.). în curând lansează site-ul nou:)

    îmi pare şi mie rău că nu şi-au anunţat cititorii online, dar nu e lipsă de respect, e doar o mică neglijenţă care va fi, sper, iertată.

  10. zum Says:

    @ Radu: hm, da, numai ca nu ma prind unde sunt numerele celelalte. sau e doar nr. 261?

    @ luiza: sunt sigura ca e doar o mica neglijenta, de-aia am si asteptat rabdatoare pana acum. da’ nu mai aveam rabdare🙂
    oare gasesc si numerele din urma pe site-ul nou?

  11. luiza Says:

    a, sigur, or să fie şi numerele din urmă. cred că de aia şi durează atât, vor să fie bine pus la punct🙂

    şi eu sunt nerăbdătoare să văd cum o să arate..

  12. Micawber Says:

    @ zum

    Lasati, sa fim duri! Cum ii cresti, asa ii ai🙂

  13. Radu Says:

    Te duci la butonul de cautare din dreapta sus, si acolo dai cautare dupa „suplimentul de cultura” in arhiva, pe anul 2009 si 2010.
    Si-ti apar listate frumusel, una sub alta.🙂

  14. zum Says:

    @ luiza: bun, astept cuminte site-ul si pana atunci scotocesc prin Ziarul de Iasi. noroc cu Radu🙂

    @ Micawber: si ce, cu o atentionare binevoitoare nu se poate? nu cred ca e cazul sa fim duri, nu avem de ce sa banuim vreo lipsa de respect sau mai stiu eu ce. si sa stii ca nu-mi plac generalizari din astea „nu exista la noi…” nu cred ca putem vorbi in acelasi fel despre o revista ca asta de fata si cine stie ce fituica ce n-are in comun cu revista de mai sus decat faptul ca apare in romania. nu? hai sa fim mai blajini si sa iertam acolo unde e cazul🙂

    @ Radu: gata, acum am ce citi pana repara site-ul🙂 (ca sa vezi ce greu era, nu stiu de ce nu mi-o fi trecut prin cap sa merg la search, eu cautam doar in stanga jos la „suplimentul de cultura”)

  15. Micawber Says:

    @ zum

    Una e una si alta e alta. Una e sa ai, ca publicatie, un anume prestigiu dat de continut si alta, sa ai respect pentru cititori. Sa nu uitam ca, indiferent de profil, publicatiile vand o marfa si au clienti, ca orice firma, nu enoriasi, ca o parohie de biserica. Pana si publicatiile online (aparent gratuite) au clienti, pentru ca ele contin publicitate si sunt interesate sa aiba cat mai multe accesari. Cel putin mie imi place sa ma consider client, nu credincios al unui cult anume.

    Cat despre generalizarea mea cu privire la un soi de lipsa de lipsa de respect pentru cititorul-consumator, se pot da destule exemple si daca nu le-am oferit a fost doar din lipsa de spatiu/timp.

    In ceea ce priveste ‘iertarea’, nu am nicio problema sa ii iert, nu de alta, dar ar fi o pierdere de vreme sa te superi ori de cate ori mai vezi o dovada de neseriozitate🙂

  16. zum Says:

    @ Micawber: bine, bine🙂 tu cu parerile tale, eu cu-ale mele. cum e si normal😛

  17. Micawber Says:

    @ zum

    Asa e si firesc. Va pretuiesc foarte mult, dar asta nu inseamna ca trebuie sa fim complezenti.

    Sa va mai dau, totusi, un exemplu de ceea ce eu consider lipsa de respect pentru consumator, pentru ca m-ati acuzat ca generalizez. Ati incercat sa intrati vreodata pe site-ul revistei Dilemateca? Eu, da, dar nu mi-a reusit niciodata, caci site-ul este fie in perpetua constructie, fie nu se deschide pur si simplu.

    Asta nu inseamna ca nu i se face reclama (cu banner) pe site-ul revistei-mama, Dilema veche. Probabil in ideea ca enoriasii nostri inghit orice🙂

    In anul de gratie 2010 sperasem ca am depasit stadiul iubirilor umorale neconditionate si am devenit consumatori profesionisti, chiar daca e vorba de produse culturale.

  18. zum Says:

    @ Micawber: mai intai, te rog frumos sa nu-mi mai vorbesti cu dumneavoastra. suntem totusi pe un blog, aici atmosfera e mai relaxata. sau, daca vrei neaparat asa, atunci trebuie sa schimb si eu formula🙂

    apoi: da, stiu ca site-ul Dilemateca e o chestie inexistenta. am bombanit odata pe tema asta. cum insa nu cred ca a fost vreodata functional, nu ma deranjeaza chiar tare. nu citesc si gata. daca nu ii intereseaza pe ei, nu ma intereseaza nici pe mine. sa fie sanatosi, sa citeasca cine poate, eu n-am de gand. dupa cum n-as avea de gand sa platesc vreodata un abonament pentru asa ceva. n-am nici o garantie ca oamenii sunt seriosi, nu?🙂

    in ceea ce priveste SdC-ul, ar fi fost dragut si chiar mai mult de-atat sa ne zica cineva si noua ce se intampla cu ei. au omis sa o faca, eu o consider o scapare (mai ales ca nu pot sa spun ca a tacut toata lumea malc, uite, au scris in revista, a scris si Luiza la un moment dat pe blogul ei ca site-ul e cazut pentru o perioada nelimitata). asa ca ii iert de data asta (mai degraba as bombani Poliromul, ei au site functional si link catre SdC, cred ca puteau sa scrie un rand). ce altceva pot sa fac? ca nu cumpar revista, nu sunt nici abonat online. deci am bombanit, am aflat, am iertat, acum sa vedem cum se comporta mai departe. n-as numi asta iubire neconditionata. dupa cum nici consumator profesionist nu m-as numi. eu sunt doar cineva care vrea sa citeasca revista, daca se poate gratis (profesionist, asa-i?)🙂 ooof, catai discutia!

  19. Micawber Says:

    @ zum

    Just, s-a latit discutia asta cat o pomana tiganeasca, dar, cum am inteles din surse din varful statului, 99% din romani admira valorile etniei respective si in plus iubesc si manelele, asa ca nu e niciun bai🙂

  20. zum Says:

    @ Micawber: habar n-am ce e cu sursele din varful statului, dar o sa intreb imediat: cum adica „99% din romani admira valorile etniei respective si in plus iubesc si manelele, asa ca nu e niciun bai”? sper ca gresesc si nu e o umbra de rasism sau ceva asemanator acolo, da? pentru ca iert scaparile SdC-ului, dar nu iert asa ceva. oricum, sunt sigura ca-mi scapa mie ceva.🙂 sorry.

  21. Micawber Says:

    @ zum

    Pai nu cred ca era vorba de rasism, ci de aderenta la anumite valori care pe mine, unul, nu ma atrag. Sau, ma rog, daca expresia ‘pomana tiganeasca’ e prea neaosa pentru obraze subtiri, o retrag.

    Cat despre afirmatiile facute din varful statului, am gasit la repezeala o trimitere – sunt convins ca exista linkuri cu mai multe detalii:

    http://www.europafm.ro/stiri/interne/t.-basescu-99-din-romani-prefera-la-nunti-solistii-si-manelele-romilor~n37809/

    Orium, in logica stirii respective, chiar daca odiosul de mine pot fi banuit de rasism, putem macar rasufla usurati ca iubitul nostru ‘popor’ nu are asemenea manifestari decat in proportie de 1%🙂

  22. zum Says:

    @ Micawber: nu, expresia „pomana tiganeasca” nu era o problema. restul insa cam da. insa nu vreau sa deschid acum o ditamai discutia, cu explicatii peste explicatii. deci s-o lasam asa si multumesc de link, nu prea citesc stiri ca sa fiu la curent cu toate astea🙂

  23. Micawber Says:

    @ zum

    Vorba cuiva: ce nu stii, nu te supara (e vorba, desigur, de stiri).

    In rest, daca ati avut o problema cu ‘rasismul’ meu, mai luati o stire. Macar sunt – ca rasist – intr-o companie selecta, daca a comis-o ditamai reperul intelectual de la Ministerul de Externe:

    http://www.realitatea.net/mai-multe-ong-uri-cer-demisia-ministrului-baconschi-pentru-declaratii-rasiste_700526.html

  24. zum Says:

    @ Micawber: serios, acum nu inseamna ca va cred rasist. am intrebat doar daca nu detectez vreo umbra de si am admis ca poate gresesc. in fine, eu nu mai zic nimic fiindca orice as zice o sa duca la comentarii lungi si multe si nu prea am chef de discutii de genul asta. multumesc si pentru acest link, dar eu nu citesc stiri fiindca nu prea tin sa fac asta, nu pentru ca n-as sti unde sa le gasesc🙂
    (de altfel, am deschis linkul si am vazut niste orori acolo. permiteti sa nu mai comentez.)

  25. Micawber Says:

    @ zum

    Nici eu nu merg mai departe cu discutia asta, nu de alta, dar am in lumea reala catel si purcel care nu-mi permit sa petrec in schimburi de replici virtuale cat timp as vrea.

    In incheiere spun ca e desigur dreptul fiecaruia sa se informeze sau nu, dar pana una, alta mi se pare util sa stiu cam ce le poate pielea celor aflati (pentru cat mai putin timp, sper) in varful piramidei politice romanesti.

    Va multumesc pentru rabdare.


Lasă un răspuns

