Sa primavarim

In sfarsit, soare si cat de cat cald! Credeam c-o sa se lungeasca pana-n iunie cu zapezi si temperaturi negative. Azi au fost 10 grade afara (ceea ce e foarte, foarte mult) si parca a reinviat orasul. Uf, ce bine, ajunsese sa-mi fie groaza sa ies din casa (desigur, acum o sa-mi fie groaza sa stau in casa, dar nu-mi fac griji prea mari, imediat incep ploile alea nesfarsite de primavara-vara). Si mie-mi place iarna, imi place zapada, dar nu-mi place deloc sa ma deplasez la -15 grade pe campii batute de vant si acoperite de gheata necuratata de la inceputul iernii.😦

Ziceam ca a reinviat orasul, mai nasol e ca si-a scos si bubele la iveala. Ati citit articolul asta al lui Mircea Cartarescu? Trist, dar cam are dreptate. Eu nu stiu cum era Germania acum 10 ani, dar de vreo 5 e asa cum cititi acolo. Bine, faptul ca metroul merge aiurea e o consecinta a reparatiilor / imbunatatirilor pe care le fac in continuu, lucru deloc rau, insa faptul ca nu-s in stare sa-si anunte si pasagerii nevorbitori de germana despre cum stau lucrurile e urat. Dupa cum urat si extraordinar de nepolitocos mi s-a parut sa vad la un ditamai festivalu’ international de film o discutie purtata numai in maghiara (limba regizorului) si germana, in conditiile in care jumatate din sala vorbea alte limbi (s-a intamplat la premiera la Bibliotheque Pascal). Si apropo de nepolitete, plangandu-ma odata unui amic neamt ca m-am cam saturat de felul in care ma trateaza diverse doamne pe la diverse ghiseuri, mi-a zis ca asa e la Berlin, nu in toata Germania, asa e aici fiindca sunt foarte multi straini si probabil sunt si berlinezii satui sa aiba de-a face cu ei. Ha, ha, haaa!

Bun, gata, Berlinul mi-e drag oricum ar fi el, cu tot cu gropi si nepoliteturi, mi-e drag mai ales cand se mai vede si soarele, deci e bine. Revenind la ce se intampla acasa, s-au anuntat nominalizarile la premiile Observator cultural pe 2010. Dintre toate cartile alea eu am citit doar Celelalte povesti de dragoste, Medgidia si Dictionarul Mara si mi-au placut toate trei. Ah, am citit un pic si din cartea lui Gorzo. Urmeaza (fiindca mi le-am comandat si sosesc in curand din Romania) Istoriile periferiei. Mahalaua in romanul romanesc de la G. M. Zamfirescu la Radu Aldulescu si Dictionar subiectiv al personajelor lui I. L. Caragiale (A-Z), plus Si Hams Si Regretel si Viata incepe vineri pe care le am deja. Ah, da, si Cartea soaptelor la un moment dat. Voi? Ce-ati citit, ce v-a placut, ce nu?

Fiindca tot am zis de Observator cultural, am citit azi acolo unul dintre cele mai amuzante articole pe care mi-a fost dat mie sa le citesc in presa culturala romaneasca: Daca vreau sa scriu despre Florin Serban, scriu, al lui Dorin David. Fiti atenti:

„În camera de cămin eram cinci amici, patru dintre noi la Filozofie. Doi dintre noi eram interesaţi şi ne manifestam atunci şi în domeniul artistic, Gilbert Danco şi cu mine, fiind şi scriitori de literatură. Amîndoi am publicat articole, proze, eseuri, volume. Ca orice valori autohtone, aproape nimeni nu a auzit de noi, deşi am fost bine primiţi de critici. Amîndoi am cîştigat în studenţie premii la concursuri naţionale.”

Asa-i ca e modest autorul? De fapt cam asa e tot articolul, se plange ca romanii nu-si baga in seama valorile, e bucuros ca a avut succes Florin Serban fiindca spera ca acum va avea si el succes si scrie de fapt foarte putin despre Florin Serban si foarte mult despre el insusi. Am ras cu lacrimi. Si chiar asa, cine e Dorin David?!

Acum o sa inchei, nu mai inainte de a va cere un sfat. Neglijenta cum sunt, nu m-am gandit niciodata sa-mi salvez blogul undeva. Nu am nici un fel de backup. Eu scriu direct in wordpress, nu folosesc un editor separat de unde sa copiez apoi textul pe blog. Am incercat odata sa copiez postarile si sa le salvez pe calculator, intre timp s-a dus hardul, am pierdut tot si de atunci n-am mai facut asta. Acum ar fi ingrozitor, am 193 de posturi si de vreo 10 ori mai multe comentarii, n-o sa stau niciodata sa le salvez unul cate unul. Aveti vreo sugestie? Voi cum faceti?

P.S. Uitasem: Famous Literary Drunks & Addicts.


Explore posts in the same categories: diverse, linkuri, reviste

9 comentarii pe “Sa primavarim”

  1. Octavian Soviany Says:

    foarte vitalista postarea ta. am simtit si eu aceeasi retincenta fata de straini la Berlin. desi e greu sa dam verdicte despre asta.
    la premiile observatorului va fi mare concurenta. numai carti bune pe lista nominalizarilor, alegerea va fi grea. a fost un an literar foart fast.
    si in final tin sa-ti spun ca m-am amuzat si eu de articolul acestui dorin david, l-am citit azi in metrou si am ramas usor contrariat. desi titlul atrage foarte mult atentia…


  2. Doamne feri sa citeasca Chris de la confruntadurerea ce zici aici de Berlin, ca imediat pune artileria grea si pe tine si pe Cartarescu (in cazul lui n-ar fi prima data)…

    Dintre nominalizarile de la Observatorul Cultural n-am citit decat „Celelalte povesti de dragoste” deci nu prea pot avea pareri. Am totusi in legatura cu cartea Martei Petreu despre Mihail Sebastian, pe care n-am citit-o dar am citit suficient si despre ea si despre subiect ca sa imi dau seama ca teza centrala a cartii e falsa. Am mai citit cate ceva din/despre cartea lui Vasile Ernu – destul ca sa imi creeze rezerve. Cam atat – despre restul nu prea am idee.

    Cu backup-ul faci asa:

    Tools > Export > Download Export File

  3. zum Says:

    @ Octavian Soviany: da, titlul ala atrage, eu m-am repezit sa-l citesc, cred c-a fost primul. de-aia si socul e mare.
    cred si eu c-a fost un an literar bun, desi mai am de citit multe dintre cartile de pe listele Observatorului.

    @ bughi: ei, pe Chris cred ca inteleg ce-o supara, sa stii ca uneori sunt de acord cu ea. iar daca pune artileria de data asta, nici o problema, pot sa ma apar🙂
    ah, despre cartea Martei Petreu am si eu pareri desi n-am citit-o. despre a lui Vasile Ernu nu prea, fiindca n-am citit nimic din / despre ea. si mersi mult, imediat fac backup!

  4. Micawber Says:

    @ zum

    Desigur selectia operata de Observatorul cultural e ssubiectiva si reflecta in parte simpatii/antipatii din micul pahar cu apa unde se petrec uneori mari furtuni al literatilor. Am citit si eu cateva din carti – sper sa scriu odata si odata despre ele pe blog, poate mai curand despre Dictionarul personajelor lui Caragiale.

    Despre articolul lui Cartarescu ce pot sa spun… cunosc foarte putin Berlinul (am stat in total doua zile acolo, din care una petrecuta numai la Pergamon). In rest, binecunoscutele idiosincrazii politice ale poetului, notoriu sustinator al celor de la putere si oripilat, desigur, exclusiv de faptele opozitiei.

  5. Micawber Says:

    @ bughi mambo rag

    Lasati, bine faceti ca nu cititi cartea Martei Petreu, e mult mai confortabil sa credeti ce va convine citind ce scriu altii despre ea🙂

    Eu am comis pacatul de a o citi, ba chiar m-am lasat – naiv – convins de o buna parte a argumentelor prezentate🙂

  6. zum Says:

    @ Micawber: as vrea sa vad si eu nominalizarile care multumesc pe toata lumea (nu mai zic de premii). sa nu zica nimeni „ah, dar pe X l-au „uitat” fiindca nu sunt prieteni” sau „desigur, l-au nominalizat pe Y, se stie ca au o simpatie pentru el”. astept cu rabdare sa se intample asta🙂

    in rest, sa stiti ca eu as fi ales sa petrec o zi in Gemaeldegalerie plus muzeul Berggruen 😛

  7. Alexandru Says:

    @Micawber: Ce noroc că, Gulliver magnanim, îi ajutaţi pe ”literaţii” ăştia infantili să relativizeze amploarea furtunilor din Liliputul lor : )

  8. Micawber Says:

    @ Alexandru

    Vedeti, d-aia nu-s eu literat, ca sa pot rosti malitiozitati despre ei, iar dvs. despre mine🙂

    In rest, veti admite ca-si dau oamenii la gioale, ceva de speriat🙂


  9. @Micawber: nu am citit cartea Martei Petreu dar am citit articolele lui Mihail Sebastian in Cuvantul, cele pe care (mai exact pe a caror interpretare fortata) isi baza Marta Petreu argumentatia. Asadar m-am informat chiar de la sursa si eu v-as pot reprosa dv si nu dv mie ca „e mult mai confortabil sa credeti ce va convine citind ce scriu altii despre” Mihail Sebastian.


Lasă un răspuns

