Stiri, linkuri, chestii

1. S-a lansat un site numit Agentia de carte – „prima agenţie de ştiri şi comentarii on-line dedicată industriei editoriale din România, evenimentelor de carte şi scriitorilor români”. N-am apaucat sa scotocesc prea mult pe-acolo, dar mi-a atras atentia un sondaj. Se cheama (S)top cartea mea, se voteaza cartea anului 2009 la categoriile poezie, proza, critica si istorie literara si debut. Asa, ca tot sunt multi nemultumiti care zic ca toate premiile de pe lume sunt asa si pe dincolo.😀 Mergeti si votati, sunt foarte curioasa ce iese. Cand am citit eu (ieri, la un moment dat), pe primul loc la proza era Zero grade Kelvin a lui Adrian Schiop, pe care eu n-am citit-o. La poezie era Dictionarul Mara. Intre timp nu stiu ce s-a mai intamplat.

2. O stire care mi-a placut: un sat scufundat din Venezuela a aparut la suprafata din cauza secetei. Imi plac mie povestile astea cu sate scufundate care reapar.

3. Se fac nominalizari la roblogfest. Trebuie sa va faceti un cont si apoi nu mai stiu, eu n-am cont ca n-am facut niciodata nominalizari. Acum o sa-mi fac, e timp pana pe 8 martie. Nu de alta, dar as vrea sa propun cateva bloguri care-mi plac.🙂

4. Ca ziceam de bloguri care-mi plac, iata unul destul de nou – Cultitudini. Blog colectiv despre carti, muzica, filme, gasiti acolo si linkuri la blogurile autorilor – incercati.

5. Iar ninge. Si eu care credeam ca s-a dus iarna.

Explore posts in the same categories: linkuri

10 comentarii pe “Stiri, linkuri, chestii”

  1. Micawber Says:

    @ zum

    Multumesc pentru stiri. Ca lup singuratic ce sunt, nu ma omor dupa blogurile colective, mai ales ca unele au devenit adavarate intreprinderi comerciale, deviind astfel de la ideea originara de blog, care presupune mai multa intimitate si mai putina reclama. Cu blogurile multor ‘autori’ problema e asemanatoare. Prefer sa le citesc cartile, nu blogurile, si oricum nu pun in blogroll linkuri la scriitori consacrati. Se promoveaza ei si altfel.

    La roblogfest nu ma inscriu, pentru ca nu doresc sa ies din anonimat si nici nu votez.

  2. luiza Says:

    micaweb,

    de câte ori folosiţi cuvântul „nu” într-o frază?🙂

  3. Micawber Says:

    @ luiza

    Just, toa’si, ar trebui sa fiu infierat in fata colectivului de oameni ai muncii pentru negativism🙂

    Pe de alta parte, romana este ceea ce sintacticienii anglo-saxoni numesc ‘negative concord language’, ceea ce inseamna ca negatiile multiple nu sunt doar admise, ci si de multe ori obligatorii in propozitie/ fraza🙂

  4. zum Says:

    @ Micawber: ooof, ca serios mai sunteti.🙂 sa stiti ca blogul ala e simpatic, nu e deloc o intreprindere comerciala. daca era nu ziceam ca-mi place. si nici nu-i scris de scriitori consacrati, eventual de scriitori incepatori.
    la roblogfest nici nu trebuie sa va inscrieti, e suficient sa va propuna cineva. eu, de exemplu😛 doar nu credeti ca ma duc sa-mi fac cont sa ma propun pe mine insami. si ce treaba are anonimatul cu asta?

  5. Micawber Says:

    @ zum

    M-ati demascat ca serios, acu’ ce sa fac…

    Poate m-am exprimat eu gresit – de fapt imi displace ideea de transformare a unui blog intr-o institutie, ceea ce s-a intamplat deja cu unele din ele. Desigur, latura comerciala nu e obligatorie, dar poate fi prezenta.

    Pentru mine blogul e o ‘afacere’ personala. Desigur, imi place sa interactionez cu altii, sa comentez etc., dar in esenta blogul e vocea omului de pe strada ca individ singur in fara calculatorului. Evident ca-s si destule celebritati/institutii care isi fac bloguri, dar acelea sunt mai mult site-uri de internet decat bloguri in sensul in care explicam. Din cauza asta nici nu popularizez la mine pe blog, prin includere in blogroll, institutii sau celebritati, fie ele si culturale.

    Probabil m-am exprimat deja destul de intortocheat. Discutia e lunga si risc sa va exasperez.

  6. zum Says:

    @ Micawber: inteleg perfect si sunt de acord 100% ca blogul e o afacere personala. dar daca altii – de exemplu niste colegi de scoala, niste prieteni buni – aleg sa-si faca un blog impreuna si blogul e bun nu vad de ce nu mi-ar placea. doar nu-mi plac numai lucrurile facute asa cum le fac eu, doamne fereste! de fapt eu nu prea inteleg ce discutam aici, in esenta cred ca avem aceeasi parere dar nu ma prind care-i legatura cu linkurile pe care le-am pus eu. am zis ca-mi place un blog pe care scriu mai multi oameni (e foarte frumos si asa, sa vezi mai multe stiluri si pareri, nu inseamna ca-i o institutie daca-i asa. tlon society va place? si ala-i blog colectiv. de exemplu.)

    acum cu celebritatile: daca pe mine ma intereseaza ce spun nu vad de ce sa nu-i pun in blogroll. blogrollul nu e publicitate, e instrument de lucru. de acolo intru pe site-urile / blogurile lor si citesc. e pentru mine, dar cand mai gasesc cate ceva care cred eu ca le-ar placea si altora anunt ca am gasit.

    cam asta-i tot.🙂

  7. Micawber Says:

    @ zum

    Pentru ‘instrumente’ de lucru am si lista ‘Favorites’ de la browser, nu trebuie sa-mi folosesc blogul pentru linkuri. In mare suntem de acord, dar ca de obicei, Sarsaila sta ascuns in detalii🙂

  8. zum Says:

    @ Micawber: pai da, dar acolo, la Favorites adica, sunt un miliard de alte chestii legate de cu totul alte domenii. mie mi se pare mult mai organizat asa, va dati seama ce carnati de liste as avea eu la browser?! nu va dati. dar, inca o data, trebuie sa facem toti la fel si daca nu facem gresim? iar nu-nteleg despre ce vorbim🙂
    eu doar v-am zis cum fac eu. nu e voie asa ca mine?

  9. Micawber Says:

    @ zum

    Voie de la mine ca de la banu’ Ghica.

    Evident ca fiecare face ce ii place la el pe blog, ca e un fel de casa a lui.

    De altfel, daca cititi atent ce scrisesem, observati ca nu am dat nimanui niciun fel de ‘indicatii’ si nici n-am spus ca altii fac bine sau rau ce fac. Scrisesem doar ce fac/nu fac eu, dupa cum si pe blog, cand scriu despre cate o carte, nu fac nici critica, nici popularizare, nici culturalizare, nici demolare, nu fac decat sa-mi dau cu parerea.

    Daca am pacatuit prin autoreferentialitate, imi cer cuvenita iertare.

  10. zum Says:

    @ Micawber:🙂
    cred ca problema e ca imi pareti dojenitor. poate e vina mea. si eu fac la fel, imi dau cu parerea. si mereu am senzatia ca veniti sa ma trageti de urechi ca parerea mea nu e buna. o sa incerc sa nu mi se mai para tot felu🙂


Lasă un răspuns

