Ne jucam un pic…

… ca tot e vineri si n-am chef sa scriu despre o carte serioasa, cu securisti & co.? Am gasit in The Guardian un top al eroilor din cartile pentru copii. Pe majoritatea celor de acolo eu nu-i stiam cand eram mica, am aflat de ei mai tarziu. Asa ca m-am gandit care-or fi cei mai cei 10 eroi copii din cartile copilariei mele. Va zic, da’ imi ziceti si voi? Cine se joaca cu mine? Luiza, Alexandru, Mihaela Ursa, Radu Vancu, Teodora?  Poate si capricornk13? Si cine mai vrea, desigur. I-as intreba si pe tlönieni, da’ stiu ca nu le plac lepsele (desi asta nu e propriu-zis o leapsa) si de altfel sunt convinsa ca ei cand erau mici citeau Pound si n-ar sti sa-mi spuna 10 personaje din carti pentru copii.🙂

Bun, deci eu va zic imediat si astept sa-mi povestiti si voi. Regulile ar fi: sa fie copii – pui de om adica, nu vreun ursulet – sau, cel mult, adolescenti (am constatat ca am mult mai multe personaje preferate in randul adultilor din cartile pentru copii, dar nu ne bagam la asa ceva deocamdata) si… cam atat. Deci sa incepem:

  1. toti copiii Glass si, in general, toti copiii (de ce varst-or fi ei) din cartile lui Salinger (cred ca aici trisez un pic, ok, trisez rau de tot, dar asta e, e topul meu il fac cum vreau😛 )
  2. Huck Finn
  3. Tic din Ciresarii
  4. Peter Pan
  5. Tom Sawyer
  6. Alice
  7. Dorothy (adica Doroteea, cum o stiam eu atunci🙂 )
  8. Olguta din La Medeleni
  9. Habarnam / Stietot (cred ca-mi placea de Stietot cand eram mica)
  10. Alfons Zitterbacke (asta e dintr-o carte nemteasca ce-mi placea mult dar am uitat sa va zic de ea cand am povestit de cartile copilariei)
  11. (later edit) Guguta (ca sa fie 10 fara sa fiu banuita ca am trisat foarte tare punand copiii din cartile lui Salinger pe locul 1. puteti sa incepeti de la pozitia a doua🙂 )

Poate ca ordinea n-o fi exact aia justa, de exemplu nu stiu sigur daca imi place de Tom Sawyer mai mult decat de Alice, dar topul asta e doar un inceput de discutie. Sunt convinsa ca am uitat o gramada de personaje, de-aia astept sa-mi aduceti voi aminte. Si mor de curiozitate sa aflu ce personaje or iubi copii de-acum (sper ca Harry Potter nu e singurul).

Later edit: de fapt sunt curioasa ce parere are toata lumea din blogroll despre chestia asta, plus toata lumea care se nimereste pe-aici chiar daca nu e-n blogroll. Bughi, ce zici, ai timp de joaca?🙂 Domnule Micawber? Nu e nevoie sa scrieti o insemnare la voi pe blog daca nu vreti, puteti sa ne spuneti aici.

Explore posts in the same categories: cartile copilariei

24 comentarii pe “Ne jucam un pic…”

  1. luiza Says:

    zum, dorinţa îţi va fi îndeplinită. tocma am notat topul lui frate-miu (care luna viitoare împlineşte 11 ani). acu trebuie numa să mă mai gândesc şi la al meu:)

  2. Alexandru Says:

    Si eu ma joc. Acuma ma chinui sa-mi aduc aminte : )

    (hm, ce sus l-ai clasat pe Tic, dupa parerea mea ii faci o mare nedreptate Olgutei : )

  3. zum Says:

    @ luiza: excelent, de-abia astept sa aflu🙂

    @ Alexandru: se poate, uite e si asta o problema: mi-e greu sa separ personajul de cartea in care evolueaza. si am citit Ciresarii cu mult mai multa placere decat La Medeleni🙂 (nu stiu daca acum ar fi la fel, dar astea-s carti pe care nu le-am mai citit din copilarie, deci raman cu impresiile de atunci)

  4. zum Says:

    gata, mi-am si adus aminte de un erou uitat: Guguta🙂

  5. Alexandru Says:

    Zum, Salinger ai citit înainte sau după Cireşarii? : )

    Guguţă cine e? : )

  6. zum Says:

    @ Alexandru: dupa. da’ ce legatura are?😛

    nu-l stii pe Guguta?! vaaaai! Guguta e un maaare erou moldovean, care m-a invatat pe mine cuvantul „cusma”, notiunea de raion, din cartea cu Guguta am aflat de orasul Balti si ca unii oameni spun „bunel” si cate si mai cate🙂
    (of, am incercat sa caut pe net cate ceva despre Guguta – foarte slab, ma tem ca va trebui sa povestesc eu)

  7. strelnikov Says:

    lol, Alfons Zitterbacke?! la naiba, de’o mie de ani uitasem numele asta, desi m’a obsedat carticica aia cand erma pitic, incercam sa „mananc din tuburi” [that is – pasta de pese, pasta de dinti] ca el, ca sa ma fac astronaut.

    iau leapsa, in cateva zile. thx.

  8. zum Says:

    @ strelnikov: aha, si eu incercam sa mananc din tuburi si cred c-a fost singura data-n viata mea cand mi-a venit ideea c-as vrea sa ma fac astronaut.

  9. insemnaridinsubterana Says:

    Gata, I’m in! 🙂 🙂 🙂


  10. […] 13, 2010 de insemnaridinsubterana O leapşă frumoasă de la Zum, cu personajele preferate din copilărie. Am o apetenţă pentru prinţi şi suverani, cereşti şi […]

  11. Cinabru Says:

    Incerc sa raspund saptamana viitoare. Acum ma lupt eroic (si pierd) cu o gripa nenorocita, si de prea multa febra se dubleaza literele pe ecran.

  12. zum Says:

    @ Cinabru: uh, nasol. sanatate! daca ai gripa las-o sa se desfasoare si tu dormi, de personajele copii poti sa te ocupi si mai incolo. iti tin pumnii sa castigi rapid lupta🙂

  13. az Says:

    ideea ar fi ca epoca de demult era una care nu iti oferea prea multe alegeri, toata lumea citea camacelasi lucru, cu totii il admiram pe jules verne (ah, reaparitia lui de azi!) si, mergind inapoi in timp, ma gindesc la habarnam, la tom sawyer & co, la cei misteriosi din basme (povesti nemuritoare…), vin oarecum cu totii pe acelasi loc, nu se ierarhizeaza. da personaje preferate… erau cele de la tv-ul ala de 2 ore, cnd prindeai 10 minute de dalmatieni sau alte minuni, pentru care aruncai cartile…

  14. zum Says:

    @ az: eee, uite ca nu-i chiar asa. mie jules verne nu mi-a placut, doar vreo 2-3 carti cred c-am putut sa citesc, nu mai mult. si nici seria povestilor nemuritoare nu prea mi-a placut, preferam altfel de basme. dar erau destule carti cu care sa le-nlocuiesc.
    nici la partea cealalta nu m-ai nimerit, eu nu aruncam nici o carte pentru tv, mai ales ca tv era asa de putin ca nu puteai sa te plangi ca-ti ocupa tot timpul🙂
    si chiar n-ai putea sa te hotarasti care-ti placea mai mult dintre habarnam si tom sawyer? nu cred😀

  15. az Says:

    ambii, daca ne-am redus la ei, pe locul intii, in topul in care este doar locul intii.
    la fel cu alternativele Tipi/tip si Balthazar, benzile desenate sa le zic asa de la guma de mestecat. turcisme, deh!
    adevaru e ca personajele copilariei sunt si altele decit cele din carti. asta vreau sa spun cu tv scl

  16. zum Says:

    @ az: sigur ca personajele copilariei nu-s numai alea din carti, insa eu vorbeam despre personajele dragi din cartile copilariei. asta fiindca e normal sa fie si de-astea si parca e normal si sa te atasezi de unii mai mult decat de altii, dupa cum pe altii pur si simplu nu poti sa-i suferi🙂 (adica asa cum nu pot eu sa-i sufar pe monica si pe danut din „la medeleni”. poate ar trebui sa fac si un top cu nesuferiti…)


  17. […] Zum mă întreabă şi pe mine care sînt cei 10 cei mai eroi-copii din cărţile din copilăriei. Mi-am dat seama, cu ocazia asta, că am uitat o grămadă din ce-am citit cînd eram mic, chiar cărţi pe care le-am recitit de multe ori. Şi cînd zic uitat, înseamnă uitat de tot. (Să nu uit să caut Memories of Amnesia, de Lawrence Shainberg, poate mă ajută cumva). […]


  18. Sigur ca vreau sa ma joc cu voi. Raspund aici, mai ales ca topul meu se suprapune partial cu al tau. Si in al meu sunt Olguta si Tic, doar ca la mine Olguta e intai. Dar ma mira si nu inteleg cum de Monica si Danut ti-s asa nesuferiti. Monica era cam stearsa, dar ok, iar Danut mie mi-a placut, poate pentru ca si eu eram, inca de pe atunci, o fire introvertita. As fi vrut sa fiu ca Olguta (sau Tic) dar eram irl mai degraba ca Danut sau Monica. Asadar simpatizam pe Olguta dar empatizam cu Danut.

    Alt personaj copil cu care am empatizat mult a fost Cosette din Mizerabilii. Gasisem o carticica cu un mic extras din roman, cu viata ei mizerabila la familia Thenardier, pana o salveaza Jean Valjean. Afland ca e parte dintr-un roman, am vrut sa citesc mai departe si am insistat pe langa ai mei – eram prin clasele primare, a 3-a sau a 4-a, nu mai stiu – pana mi-au dat cele trei volume groase si le-am citit pana la sfarsit (sarind peste digresiuni, totusi). Acolo am mai dat peste un personaj copil, un pusti simpatic, Gavroche.

  19. zum Says:

    @ bughi: da, si eu as fi vrut sa fiu ca Olguta sau ca Tic. chiar si ca Huck Finn🙂 Monica mi se parea o mironosita, tare ma mai enerva😀

    cred ca stiu si eu cartea aia cu Cosette, dar parca avea si o parte care se numea chiar Gavroche… nu mai tin bine minte. nu era o carticica din biblioteca scolarului, sau ceva de genul asta?


  20. […] bună la primit (sau dat) lepșe, pentru că amorul meu cu blogul e capricios, dar una ca aceasta transmisă de Zum nu se poate refuza. Iată, așadar, cu care dintre copiii literaturii aș fi vrut eu să mă joc sau […]

  21. capricornk13 Says:

    of, iarta-am, de trei saptamani e prima oara cand apuc sa citesc bloguri (sau sa scriu ceva la mine for that matter); e un joc tare frumos si-l iau si eu, desi cu intarziere; multumesc!🙂


  22. […] la 9:41 am (Uncategorized) Un joc foarte frumos de la zum, pe care îl preiau teribil de târziu, sper să mai întărât pe cineva după atâta vreme Poate […]

  23. zum Says:

    @ capricornk13: pai nu era nici o graba si nici nu e o leapsa de-aia pe care trebuie s-o dai mai departe. cine vrea povesteste, cine nu nu. eu doar eram curioasa ce va placea in copilarie🙂


Lasă un răspuns

