p.d.s. 30 – „patru excelenturi, doua amandine”

Era sa lenevesc iar si sa trec peste pds si peste toate chestiile pe care vreau sa le scriu aici, dar am vazut ce-a scris Radu si mi-am zis ca trebuie sa ma bag si eu. Deci ma enerveaza de moooor toti cititorii (Radu vorbea de scriitori, eu despre categoria astalalta, pe care-o stiu mai bine) – deci ma enerveaza toti cititorii care dau capul intr-o parte, ridica usor nasu-n sus si zic „Cartarescu ar putea fi bun, dar se cam repeta”.😀 Cand ii intrebi ce carti de-ale lui Cartarescu au citit zic „ei, ce conteaza, is toate la fel”. De fapt nu, nu ma enerveaza – ma enervau mai demult, acum rad cu hohote cand aud asa ceva. Asa ca pentru toti oamenii astia, dar si pentru aia care stiu de ce ma enervez sau rad eu si pentru Alexandru care a pus odata un fragment din poezia asta aici, intr-un comentariu – un poem cu dulciuri de toate felurile:

Garofita

Teiul Doamnei pare zugravit in crida.
In cofetarie intra o gravida.
Astfel sta la coada intre musterii
Ca o garofita intre papadii.
Astfel intre brazii cu tulpini de ceara
Ling-un sipot dulce sade-o caprioara.
Checuri cu stafide doarme in vitrine.
E frigoriferul greu de savarine.
Eu la o masuta imi consum frucola
Si citesc cum Nica pleaca la Socola,
Ca-l predau pe Creanga astazi la amiaza.

Musterii merge, coada-nainteaza…

Rumeioara juna, cu burtica mare,
A ajuns in fata chiar la vinzatoare:
–Muma-mea, duduie, astazi m-a trimis
sa imi dai pachetul ce i l-ai promis:
patru excelenturi, doua amandine
si ilone sase, glazurate bine,
cinci cutii de frisca alba ca zapada
si fursecuri unse gros cu socolada.

Vinzatoarea scoate un oftat adinc.
Pe la mese pruncii cremele-si maninc.
–Mergi si spune celei care te-a trimes
Ca i-am pus si nuga, un delicates,
Si ca totul face, socotit in lei,
Doar un fleac, o suta patruzeci si trei.

Lampile galbuie, de la fondul plastic,
Dau cofetariei un lucit fantastic,
Iar copila noastra, gales durdulie,
Vine la masuta-mi cu o sarailie.
Coamele ii trece dincolo de sale.
Are sub bluzita doua portocale
Iar sub gene lunge, ca de hurioara,
O privire dulce, ca de surioara
Si-un obraz ca luna, pal ii schinteiaza.

Musterii merge, coada-nainteaza…

Eu imi pun sepcuta si cu forte noua
Merg sa-l iau din strada pe 109.

Explore posts in the same categories: pds

18 comentarii pe “p.d.s. 30 – „patru excelenturi, doua amandine””

  1. Radu V. Says:

    Jur pe roşu că poemul ăsta l-am citit azi-dimineaţă (sâmbătă dimineaţa, adică) la grupa de la master, anul I!

  2. zum Says:

    @ Radu: vai de mine, da aveti cursuri sambata?!

  3. Radu V. Says:

    Da-da, de la 8 dimineaţa!

  4. Micawber Says:

    Sunt unul din cei care va enerveaza (sper, sincer, sa nu muriti din asta, desi ati scris ‘ma enerveaza de moooor…’) gasind ca (e permisa cacofonia?) Cartarescu e destul de putin variat – asta ca sa nu zic, fereasca Al de Sus, ca se repeta🙂

    Atata ca nu dau nici capul intr-o parte si nu fac nici alte gesturi deosebite si nici nu ridic nasu-n sus (sic!), nu fac decat sa-mi dau cu parerea (la fel ca dvs., de altfel), cu deosebirea (permisa, sper) ca eu sunt ceva mai lipsit de entuziasm fata de o buna parte din creatiile d-lui Cartarescu (culmea e ca poezia asta nu e asa de rea). Deh, personaj inacrit si repetitiv ce sunt.

    Acum am sa calc pe un teren minat si am sa scriu un lucru care va fi (probabil) folosit impotriva mea (si nu pe nedrept). Ma ingretoseaza de-a dreptul cele mai multe din iesirile publice ale d-lui Cartarescu pe teme politice din ultimii ani. Incerc ca asta sa nu afecteze prea mult puterea mea de discernamant estetic, dar recunosc ca nu mi-e usor.

  5. zum Says:

    @ Radu: si eu care-mi doream la un moment dat sa fi facut un astfel de master…😛 (as fi lipsit mereu sambata la 8 dimineata si ramaneam repetenta precis)

  6. zum Says:

    @ Micawber: bine macar ca nu ridicati nasu-n sus😛

  7. luiza Says:

    ştiu poezia asta aproape pe de rost:)

  8. zum Says:

    mai, da’ nu doarme nimeni azi?!🙂
    (luiza, cred ca si eu o stiu aproape pe de rost. cel putin partea aia de la „rumeioara juna” incolo o stiu sigur🙂 )

  9. mesmeea cuttita Says:

    lipsesc din textulet mousse de chocolat si trufele de ciocolata (preferatele mele). oare va fi scris cineva despre ele in vreun poem?

  10. zum Says:

    @ mesmeea: poate ca mama junei nu putea sa sufere trufele de ciocolata, cine stie? (si mie-mi plac🙂 )

  11. Micawber Says:

    @ zum

    Neridicatul nasului (in sus, vorba dvs.) in timp ce carcotesc la picioarele statuii lui M. Cartarescu il compensez prin alte mici gesturi despre care parca n-as scrie aici🙂

  12. zum Says:

    @ Micawber: chiar va rog foarte mult sa nu scrieti.

  13. Vera Says:

    ei, eu n-o stiam p-asta, asa ca m-am bucurat tare mult ca am descoperit-o la tine!🙂
    (culmea e ca si eu ma gindeam sa pun tot cartarescu la pds, da’ pina la urma n-am mai pus nimic din lipsa de timp, asa ca nu mai zic nimic… )

  14. als Says:

    poate k mama junei nici nu auzise de trufe, nec + ultra-urile ei fiind ‘excelenturile’ & ‘amandinele’…
    (sincer, eu de ‘ilone’ nici n-am auzit pina la cartarescu – o fi licenta?😉 )
    si apropo: in versul ‘Vine la masuta-mi cu o sarailie.’, crek e ‘… cu-o sarailie’, poa sa verifice cineva? k eu, de la lisboa, mai greu)

    ce regret eu mai mult & mai mult e k nu ezista poem (sau macar vers) dspr preferatele mele: joffrele & mascotele; decit trufele, mai jmekere, s-au scos

  15. zum Says:

    @ Vera: ce ma bucur si eu ca te-am facut sa descoperi o asa poezie🙂

    @ als: am verificat, in cartea mea (Plurivers vol. 2, de la Humanitas) e asa cum am scris in postare.

    chiar, ce-s ilonele?

  16. als Says:

    @zum: hm, fara ‘-‘ nu iese alexandrin, da poate-asa a vrut poetu

  17. Laure Says:

    Bravo dudului foarte trezit, vad!
    Subscriu, evident. Orice, dar nu repetitiv.

  18. vlad Says:

    Buna Ziua!
    Ma numesc Vlad si sunt de la Radio Whisper (anti manele) un radio dedicat bloggerilor si celor din jur.
    Am vizionat blogul dumneavoastra cu atentie si vreau sa spun ca am fost foarte fascinat de ceea ce am gasit.
    Cuvinte alese, subiecte frumoase si pe placul vizitatorilor.
    Felicitari pentru blog chiar este frumos.Incep sa il citesc cu drag.
    Noi cei de aici de la radio whisper promovam articole la diversi bloggeri si astazi am promovat un articol de-al tau am spus si sursa de unde vine articol am deschis si un subiect pe acest articol.Poti sa ne recomanzi orice articol si noi o sa il promovam.Muzica difuzata este diversa, fara manele si necenzurate.
    Emisiuni amuzante, stiri simulte altele.
    Va propunem sa adaugati link sau banner al siteu-lui nostru pe blogul dumneavoastra.Daca ai avea placerea si ai dori sa ne sustii cu acest proiect de radio,sa facem o posibila colaborare.Vrem sa iti luam interviu daca ne acorzi timpul tau si o sa incepem sa luam la mai multi bloggeri minunati si foarte multi sunt plin de idei,sa vedem cum gandesc,noi suntem aici on cu muzica pentru voi.
    Avem in vedere sa facem o treaba mare si fara tine si fara bloggeri nu putem de asta trebuie sa ne ajutam unul pe altu.Poti propune orice articol pentru radio whisper.
    Suntem Respectosi,ajutam unde este nevoie si am dori sa vorbim poti adauga id-ul nostru radiowhisper_com schimbam o vorba,o ideie etc.
    P.S:(Avem nevoie de oameni in radio sa fim cati mai multi sa facem o echipa mare cred ca ai un talent aparte si poate ai vrea sa ne ajuti in domeniul care iti place tie).
    Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,Nu am scris site-ul sa nu zici ca facem spam e un mesaj adevarat si gandim inainte de-a scrie! Si suntem alaturi de tine.
    Iti multumesc pentru timpul acordat!Vorbim pe meseneger pe id-ul radiowhisper_com sau ne poti scrie pe radiowhisper_com@yahoo.com.Iti uram numai bafta in ceea ce faci.Va Multumim.
    Coordonator Whisper
    Savu Vlad Alexandru


Lasă un răspuns

