Tofelu + shopping lista 25 + Martin Amis

Ufffffffffff! A fost cald, cald, cald, insuportabil de cald, mi se oprea calculatorul la fiecare jumatate de ora, imi venea sa dorm toata ziua si sa stau pe-afara noaptea, cald. 39 de grade (40-41 de fapt), umiditate, o vreme ingrozitoare cum n-am mai prins pana acum la Berlin. N-am avut chef de nimic, imi cer scuze ca n-am raspuns nici la leapsa de la Tlön.

Intre timp am dat o fuga in Portugalia, de unde m-am intors cu poze si chef de vacanta de vara, din aia lunga, de 3 luni. Mi-am cumparat o gramada de carti. Am citit primul meu Bioy-Casares. M-am apucat de Apropierea lui Marin Malaicu-Hondrari si ma enerveaza ca trebuie sa ma intrerup ca sa fac tofelu de prostii, ar trebui s-o citesc dintr-o suflare. Am devenit aproape fan Martin Amis (‘aproape’ fiindca n-am citit prea mult, dar cred ca pot sa adaug linistita inca un nume la lista de scriitori preferati). Am fost la trei concerte – AC/DC, Charlotte Gainsbourg si Patti Smith (cu REM drept bonus – sunt la Berlin sa inregistreze un nou album si au venit s-o vada si ei pe Patti si sa cante vreo doua melodii cu ea. Si au fost toti, nu doar Michael Stipe cum am citit eu printr-un ziar nemtesc). Le astept cu nerabdare pe urmatoarele doua – Mr. Cohen si Arcade Fire. Am citit povesti, am vazut poze de la Bistrita si am murit de ciuda ca n-am fost si eu acolo, tare frumos a fost. Am inceput vreo 3 postari despre evenimente de anul trecut despre care n-am apucat sa va zic nimic, le-am abandonat pe toate.

Ar mai fi si altele de spus, deocamdata insa doar despre ce carti mi-am mai luat in ultima jumatate de an:

Seamus Heaney – Tara mlastina si alte poeme
Colonia rasa-plansa
Vladimir Nabokov – Lucruri transparente
Matei Calinescu – Tu. Elegii si inventii
Martin Amis – Experience & The Rachel Papers
Colum McCann – Let the Great World Spin
Henry Roth – Call It Sleep
Tovarase de drum. Experienta feminina in comunism
Lawrence Ferlinghetti – A Coney Island of the Mind
Frank O’Hara – Meditations in an Emergency
Florin Lazarescu – Lampa cu caciula
Radu Cosasu – Opere II
Elena Vladareanu – spatiu privat
Vlad Moldovan – Blank
Cristian Teodorescu – Medgidia, orasul de apoi
R. L. Stevenson – Essays in the Art of Writing
John Ashbery – Notes from the Air: Selected Later Poems
Balkanische Alphabete – Rumänien
Angela Marinescu – Probleme personale
Sebastian A. Corn – Vindecatorul
Cristian Teodorescu – Tainele inimei
Domnica Drumea – Not for sale
Ion Monoran – Eu insumi
Sophie Kinsella – Goana dupa cumparaturi la New York
Patti Smith – Just Kids
Orhan Pamuk – Cartea neagra
Peter Esterhazy – O femeie
W. G. Sebald – Austerlitz
Antonio Munoz Molina – Sefarad
Lucian Raicu – O suta de scrisori din Paris
Nina Cassian – Continuum & Take My Word For It & Life Sentences: Selected Poems
Marin Malaicu-Hondrari – Apropierea
Ioan Mihai Cochinescu – Ambasadorul
Julio Cortazar – Un oarecare Lucas
Stoian G Bogdan – Chipurile
Mircea Cartarescu – Frumoasele straine & Nimic
Kingsley Amis – Everyday Drinking
Brian Boyd – Vladimir Nabokov: The Russian Years & The American Years
Cristian Teodorescu – Ingerul de la benzinarie & Maestrul de lumini si alte povestiri & Povestiri din lumea noua
Adolfo Bioy Casares – Dintr-o lume in alta
Radu Albala – Femeia de la miezul noptii

Si pentru ca deocamdata vreau sa ma opresc (am de vazut noul Mad Men), va las cu rutele navigatorilor portughezi

si cu vorbele domnului Martin Amis:

„Twenty, of course, is the real turning-point. Sixteen, eighteen, twenty-one: these are arbitrary milestones, enabling you only to get arrested for H.P.-payment evasion, get married, buggered, executed, and so on: external things. – Naturally, one avoids like the plague, such mischievous doctrines as ‘you’re as young as you feel’, which have doubtless resulted in so many trim fifty-year-olds flopping down dead in their tracksuits, haggard hippies checking out on overdoses, precarious queers getting their caps and crowns stomped in by bestial hitch-hikers. Twenty may not be the start of maturity but, in all conscience, it’s the end of youth.” (The Rachel Papers)

Explore posts in the same categories: diverse, shopping

11 comentarii pe “Tofelu + shopping lista 25 + Martin Amis”

  1. Alexandru Says:

    Vai ce listă de cărţi, numai una şi-una, mi-o imprim şi mă duc cu ea prin librării : ) Nu ştiam că s-a reeditat ”Tainele inimei”, o vreau şi eu, mai ales acuma după ce-am citit Medgidia şi mi-a plăcut.

  2. Alexandru Says:

    (”Tofelu” l-am mai întîlnit în cartea Mirei Pop – ”Idei personale”, o carte pe care o s-o adaug la lista ta🙂 )

  3. zum Says:

    @ Alexandru: nu stiu de ce te miri, cred ca jumatate dintre cartile astea le-am luat ca m-ai batut tu la cap sa le iau. si bine-ai facut🙂 (amis, biografia lui nabokov, roth, pamuk)

    n-am auzit niciodata de cartea asta a Mirei Pop, eu pe ‘tofelu’ cred ca tot de la tine l-am luat🙂 (si acum il folosesc totimpu). aaa, sa nu uit: Tainele inimei e cu un euro la Cartea Romaneasca. ia-o repede pana nu se razgandesc si o scumpesc🙂
    (si eu tot din cauza de Medgidia mi-am luat cartile lui Cristian Teodorescu)

  4. Alexandru Says:

    @Zum, sint vreo patruzeci de carti in lista ta🙂

    De cartea Mirei Pop am auzit aici . Nu ma pot abtine sa nu citez:

    „Pentru a scrie o carte, ai nevoie de inspirație. Inspirăte de la ceva ce îți place. Fă o poveste fantastică! Nu-ți fie frică să scrii. Dăți toată energia afară! Descarcăte scriind! Dacă nu știi ceva cere părerea unuia mai mare decât tine. Sunt sigură că va ieși totul bine dacă asculți sfaturile mele! Fii calm când scrii! Poți face o poveste despre natură, anotimpuri, animale tofelul! Succes la poveste! Fă una cât de lungă poți!”

  5. zum Says:

    @ Alexandru: doamne, cat ma caznisem sa-mi aduc aminte de unde stiu eu numele asta, Mira Pop!🙂🙂🙂
    si da, sunt vreo 40 de carti, insa cele de care mi-ai zis tu sunt esentiale. in rest e poezie multa si cateva alegeri evidente😛
    (nu stiu de ce tot intri la spam)

  6. Alexandru Says:

    Cînd o sa scrii pe blog despre cartile din lista?🙂

  7. zum Says:

    @ Alexandru: aaaaah, tocmai tu sa ma intrebi una ca asta, tocmai tu!😦

    stii ca am o groaza de carti din listele trecute despre care vreau sa scriu. nu stiu cand, ca eu nu prea am timp. poate reusesc insa, dupa 3 ani de blogarit, sa ma invat sa scriu si mai la repezeala. cred c-ar trebui sa scriu acum despre Apropierea, de exemplu. insa o sa scriu dupa ce recitesc Cartea tuturor intentiilor (si desprea asta vreau sa scriu), ceva Cortazar, poate Bolano si, daca reusesc si gasesc, ceva de Alejandra Pizarnik. deci iti dai seama🙂

  8. Beatrice Says:

    « Experience » de Martin Amis este ca un zaping sau o placinta mille-feuilles. Fragmente autobiografice si figura tatalui, scriitorul Kingsley Amis. Plin de digresiuni, referente livresti si note de subsol. Gasesti un index de nume la sfarsit. Fotografiile alb negru evoca o epoca flower power. Tatal era coureur de joupons si alcoolic si in acelasi timp un tip carismatic, imposibil sa-ti fie necaz pe el. Poate intr-un fel Experince i-a fost necesara lui Martin dupa pierderea tatalui. Alte doua teme : vizitele traumatizante la dentist si disparitia verisoarei Lucy. Ironic cat cuprinde … Pe urma am citit Ravelstein de Bellow, carte care a aparut in acelasi an (2000) si gasesc ca sant inruditi, Amis si Bellow. De Amis am incercat si Rachel Papers si London Fields, fara succes, cred ca nu era momentul potrivit.

  9. zum Says:

    @ Beatrice: pai Martin A. insusi il admira pe Bellow. parca-s si niscaiva poze in Experience (sau or fi in alta carte si incurc eu acum, o sa verific). dar mie Experience mi-a placut mai mult decat Ravelstein (din pacate singurul meu Bellow citit).

    eu am adorat Rachel Papers. nu cred ca e chestiune de moment, se poate sa nu-ti placa pur si simplu. e, totusi, prima carte a omului.😛
    zice lumea ca Time’s Arrow si Money ar trebui citite neaparat, eu una de-abia astept!🙂

  10. Beatrice Says:

    Ah,ai citit deja Experince ! Cum nu era pe « Carti despre care am scris », credeam ca n-ai citit-o, ca ai cumparat-o si urmeaza s-o citesti. Si mie mi-a placut mai mult Experience decat Ravelstein.


  11. @Alexandru: Si eu m-am intrebat cine e Mira Pop – intai ma gandisem la Mira din Hawaii, sotia lui Stefan Baciu, de care am vorbit noi la mine pe blog, dar apoi mi-am amintit ca aceea se numea Mira Simian. Ultima fraza: „Fă una cât de lungă poți!” ma face sa cred ca invatatoarea Mirei Pop s-a format la aceeasi scoala cu invatatoarea lui Luca…

    @Zum: la leapsa de la Tlön.ai putea considera ca am raspuns eu in locul tau aici la voroncas (pe la mijlocul comentariilor – din pacate nu pot pune link direct).


Lasă un răspuns

