Scurt

Adolfo Bioy Casares – Dintr-o lume in alta, Humanitas 2008

Citit rapid cartulia asta a lui Bioy Casares. Primul Bioy Casares pe care-l citesc, ultimul pe care l-a scris. Cam cat un carnetel de mare (100 de pagini, format mic, litere mari, spatii generoase), capitole foarte scurte. Un ziarist si iubita lui sunt trimisi in cosmos. Ajung pe o planeta locuita de un fel de pasari. Toate pe-acolo seamana cu lumea din care vin. Nationalistii lumii respective vor sa-i goneasca / elimine. Carantina, inchisori, iar carantina. Izolare. Cam asa. Nedumerita. Probabil ca-i mult de comentat, de meditat, insa mai mult de-atat n-am ce zice. Poate nu trebuia sa-ncep cu ultima carte a omului.

P.S. Aparut in colectia Cartea de pe noptiera. Sugerez infiintarea unei colectii Cartea de metrou, cartuliile ca asta de mai sus fiind perfecte pentru citit intr-un vagon aglomerat. Si nici nu-ti rupi umarul carand cartoaie in geanta.

Explore posts in the same categories: proza scurta

5 comentarii pe “Scurt”

  1. Oana Says:

    „Jurnal din războiul porcului” de Bioy Casares e una din cartile mele preferate. Ever! Recomand cu mare caldura. Si eu m-am simtit un pic nedumerita dupa ce am citit „Dintr-o lume in alta”….. am citit-o in avion insa, un zbor mai lung. Poate am mai si picotit din cind in cind🙂

  2. zum Says:

    @ Oana: tu in avion, eu in metrou… carte de calatorie, asadar🙂
    am retinut ‘jurnal din razboiul porcului’, o sa ma uit si eu pe ea. dar ceva mai incolo.

  3. murdoc Says:

    eram borgesian fanatic, deci m’am dedat si la ABC. n’a mers, da’ o sa mai incerc intr’o buna zi.

  4. zum Says:

    @ murdoc: ‘eram borgesian fanatic’ – erai? de ce la trecut?

  5. murdoc Says:

    mai, nu stiu exact de ce.. adica’mi place’n continuare fantasticul, da’ parca’l prefer mai blend-in „realism” mai putin in stare bruta. nevermind..


Lasă un răspuns

