Buna dimineata! (plus o lista de cumparaturi, a 26-a)

Asta asa, in caz ca mai e cineva pe-aici. Uite c-am reusit sa-mi calc pe inima si sa scriu ceva, trimitand incetisor toate pozele alea cu Keith mai spre coada blogului. N-a fost usor🙂 (acum s-a inteles de ce-am lipsit atata, da?)

Drept sa spun, nu am foarte multe de zis. Citit un Heinrich Boell, primul ever, placut destul. Citit vreo 2 P.G. Wodehouse, ras destul. Citit nu stiu ce thriller islandez, dat cu el de pereti (un fel de chick-lit cu politisti, avocati si vrajitoare, ce sa spun, foaaarte entertaining). Citit de cel putin 3 ori introducerea lui Pynchon la Slow Learner si cea – tot a lui Pynchon – de la Been Down So Long It Looks Like Up To Me a lui Richard Farina. Citit tot felul de alte lucruri mai mult sau mai putin importante, pe cuvant ca revin asupra lor mai incolo.

Deocamdata insa, un pic de hartogarie – am constatat ca din iulie 2010 nu am mai pus aici nici o lista de cumparaturi. De parca n-as fi cumparat nici o carte, ha! Am cumparat tone, am primit cadou, am fost de atunci de vreo 3-4 ori pe-acasa si m-am intors cu sacii plini, asa ca e cazul sa facem o lista. Nu de alta, dar intre timp m-am si mutat si am facut ordine in biblioteca si am constatat ca listele mele din anii trecuti au fost cat de cat utile. Plus ca sunt precisa – lista plus comentariile de la insemnarea asta vor fi singurul loc unde-o sa zic cate ceva despre cele mai multe dintre ele.

Dan Coman – Anul cartitei galbene & Ghinga & Irezistibil
Florin Partene – Reverenta
Iustin Panta – Obiecte miscate
Radu Vancu – Amintiri pentru tatal meu & Sebastian in vis
Diana Geacar – Frumusetea barbatului casatorit
Care-i faza cu cititul (antologie, coord. Liviu Papadima)
Matei Calinescu – Conceptul modern de poezie
Vasile Leac – Seymour: sonata pentru cornet de hartie & Toti sunt ingrijorati
Val Chimic – Umilirea animalelor
Dumitru Badilita – Invitat la Savarsin
Poemele magistrului Mihai Ursachi traduse de prietenii sai
Poezie americana moderna si contemporana (antologie de Mircea Ivanescu)
Poezia antiutopica. Antologie de Daniel D. Marin
Leonid Dimov – Opere II
Simona Popescu Juventus & Volubilis
Alexandru Musina – Regele diminetii
Frederick Seidel – Poems (1959-2009)
Carl Sandburg – Chicago Poems
Marianne Moore – Complete Poems
Hart Crane – White Buildings
Ion Stratan, Florin Iaru, Traian T. Cosovei, Mircea Cartarescu – Aer cu diamante
Serge Fauchereau – Lecture de la poesie americaine
Randall Jarrell – Poetry and the Age
Anca Mizumschi – Anca lui Noe
Mihaela Ursa – Scriitopia
Mihaela Ursa (coord.) – Divanul scriitoarei
Julio Cortazar – Pagini neasteptate & Celalalt cer
Lucian Raicu – Scene din romanul literaturii
Mircea Cartarescu – Postmodernismul romanesc
J. F. Lyotard – La condition postmoderne
Paul Celan – Correspondence
Ezra Pound – ABC of Reading
Prima mea calatorie in straintate
Primul meu fum
Iubire 13
Simenon, Fellini – Carissimo Simenon, Mon Cher Fellini
Nora Iuga – Berlinul meu e un monolog
Iordan Chimet – Inchide ochii si vei vedea orasul & Western, orase, soricei
Thomas Bernahrd – Vechi maestri
Yrsa Sigurdardottir – Ultimul ritual
Andrei Oisteanu – Narcotice in cultura romana
Ray Loriga – Eroi
Martin Amis – Sageata timpului
Natasa Mandelstam – Speranta pierduta
John Kennedy Toole – Biblia de neon
Borges & Sabato – Dialoguri
Ramon Gomez de la Serna – Seins
Elif Batuman – The Possessed: Adventures with Russian Books and the People Who Read Them
Ana Maria Sandu – Omoara-ma!
Crime Novels of the 30’s and the 40’s: American Noir
George Orwell – Books vs. Cigarettes & Why I Write
The Paris Review Interviews
Bogdan Ghiu – (Poemul din carton). Urme de distrugere pe Marte & Eu(l) artistul. Viata dupa supravietuire
John Cheever – The Stories of John Cheever
Blake Bailey – Cheever: A Life
Jacques Bonnet – Des Bibliotheques pleines de phantomes
Michael Moorcock – The Dancers at the End of Time
Walter Benjamin – Je deballe ma bibliotheque
Kenneth Koch – Wishes, Lies, and Dreams: Teaching Children to Write Poetry
Jenny Erpenbeck – The Old Child and Other Stories
Roberto Bolano – I detective selvaggi
P.G. Woodehouse – Nori grei deasupra Castelului Blandings
Groucho Marx – The Groucho Letters
Boris Vian – Manuel de Saint-Germain-des-Pres
Max Blecher – Intamplari in irealitatea imediata
Bogumil Hrabal – O singuratate prea zgomotoasa
Heinrich Boell – Onoarea pierduta a Katharinei Blum
Thomas Pynchon – Curcubeul gravitatiei & Slow Learner
John Hawkes – Travesty
Legs McNeil & Gillian McCain – Please Kill Me: The Uncensored Oral History of Punk
Keith Richards – Life
Douglas R. Hofstadter – Goedel, Escher, Bach: An Eternal Golden Braid
Alex Ross – The Rest is Noise

Buuuun. Pe unele le-am citit, despre unele chiar am mai zis pe-aici. Pe altele le citisem si trebuia sa le am, altele or sa astepte mult si bine pana ajung la ele. A, am pus lista si pentru Alexandru, ca tot ii promit ca-i spun ce mi-am mai cumparat (sper ca n-am uitat nimic). Si pentru ca habar n-aveam ce sa scriu – dupa doua luni de tacere e mai usor sa incepi cu liste.🙂

Deja cu un ochi la lista urmatoare, vad ca a aparut in sfarsit Opere I. Poezii, Gellu Naum. Poate asa o sa-l citesc si eu cum trebuie pe Naum, stau extrem de prost la capitolul asta. Sigur pun cartea asta pe o lista viitoare, impreuna cu volumele alea despe benzile desenate (cel de la Vellant si cel al lui Ion Manolescu, aparut la Cartea Romaneasca) si cu ce-o mai fi aparut interesant intre timp (n-am mai scotocit de mult librariile). Gata acum, ma duc sa dau o raita prin blogosfera, sa vad ce s-a mai intamplat.

Voi ce mai faceti?🙂

Explore posts in the same categories: diverse, shopping

11 comentarii pe “Buna dimineata! (plus o lista de cumparaturi, a 26-a)”

  1. Alexandru Says:

    Ce să facem, te invidiem pentru aşa listă de bunătăţi🙂 (mulţumesc!)

  2. lorin Says:

    whoah, asta da lista! te-ai mutat? in ce zona? cred ca n-a fost usor sa cari toate cartile alea. am vazut recent piesa please kill me, history of punk. sint curios cum e cartea.

  3. zum Says:

    @ Alexandru: ei na, de ce sa ma invidiati? de tine stiu precis ca ai sau ai citit multe dintre cartile astea, ca doar tu m-ai batut la cap (sa spun drept, pentru unele dintre ele ma invidiez si eu🙂 )

    @ lorin: m-am mutat fix in aceeasi cladire in care stateam inainte, dar intr-un apartament mult mai mare. sa am loc de carti🙂 .
    lista e pe aproape un an, hai ca nu e asa de lunga.
    exista piesa dupa please kill me?! acum sunt eu curioasa, cartea e facuta din franturi de interviuri (vechi) cu personajele principale ale punk-ului, nu stiu cum ar fi o piesa dupa ea. au actori care ii joaca pe ramones?

  4. lorin Says:

    he, he. mutarea asta e un fel de rocada mica la sah.
    mi-am pus azi la tras un film care se numeste boxhagener platz, dar se downloadeaza extrem de lent. btw, am mai cunoscut in paris o tipa care e prietena cu stapinului alfei. am uita cum o cheama, dar cred ca ai stat tu la ea. se tese deja un plot de povestire fantastica…
    please kill me se juca in franceza (limba in care eu stiu cam 10 cuvinte) cu ceva fragmente in engleza din care am inteles ca era extrase din inteviuri si jurnalele unor membri din trupa lui Iggy Pop. actorii erau si cintareti (sau invers) chiar buni.

  5. zum Says:

    @ lorin:😀😀
    (mai multe pe mail)

  6. ora25 Says:

    eu mi-aş dori foarte tare să ne faci o listă cu timp. pentru a le citi. sunt foarte invidioasă.

  7. capricornk13 Says:

    Bine ai revenit! Ce ma enerveaza inceputul listei tale, ma enerveaza rau de tot! C-am fost in Romania de doua ori si n-am apucat sa cumpar nimic din toate alea si vroiam macar jumatate din ele!
    Altfel, bine te mutasi in casa noua si mare si cu loc de carti. Sa-mi zici si mie cum e cartea lui Matei Calinescu, ok?🙂

  8. zum Says:

    @ ora25: fii atenta – cam jumatate din lista asta e formata din volume de poezie, subtirele, se citesc repede (dimineata la cafea). apoi vin cateva de teorie / critica din care eu nu citesc intotdeauna ordonat, ci deschid la capitolul care ma intereseaza etc. oricum, carti ca cea a lui fauchereau se citesc repede de tot si cu sufletul la gura🙂 . vin dupa aia cateva antologii si niste carti de muzica, din care iar citesti cand si cand. ramane astfel o gramada de timp pentru pynchon – bolano – hofstadter si cele cateva romane din lista, care ar trebui citite fara intreruperi prea mari. ce zici?😀

    @ capricornk13: eee, daca tu crezi ca e asa usor sa-ti iei cartile alea, adica vreo 2 vizite in romania si un dus la librarie… eu le caut de ani de zile, am armate de scotocitori care umbla prin librarii, chioscuri sau pe net (acolo ii conduc eu) si aduna cartile astea in timp. altfel nu prea ai nici o sansa cu cele mai multe dintre ele (decat vreo norocoasa lectura in orasul tau, unde iti poti cumpara, de exemplu, ‘jucaria mortului’ a lui constantin acosmei, pe care n-o gasesti in romania sa dai cu tunul😀 ). deci nu-ti pune speranta in calatoriile in romania, roaga pe cineva sa te ajute.
    de cartea lui calinescu parca ti-am zis pe mail. nu?

  9. ora25 Says:

    :))) super! sună mai cunoscut puţin, speram ce-i drept la secrete uriaşe despre cum crăcănat bine uşa timpului, păcălit totul în jur, citit în mers, citit în somn (în baie ştim deja de la alexandru). bine, mă bucur că nu ai spus vreun lucru imposibil.

  10. zum Says:

    @ ora25: hehe, crezi ca eu n-as vrea sa am secrete de-alea? si nici nu le-as tine pentru mine, le-as zice in gura mare de indata ce as constata ca functioneaza. dar…
    aia cu cititul in dus e o chestie pe care cred c-ar trebui s-o iau in calcul. in somn nu merge, dar in loc de somn, din cand in cand, da. si cititul in mers se poate, numai ca atunci cand merg prefer sa ascult muzica, trebuie ceva timp si pentru ea🙂

  11. capricornk13 Says:

    @zum: ei, cam banuiam eu ca nu te-ai dus la prima librarie de pe colt si le-ai cerut!🙂
    pe mine m-a mai ajutat white noise cu niste lucruri, probabil tot pe ea o sa cada „magareata”; da, stiu ca mi-ai zis pe mail de cartea lui Calinescu, insa eu n-o am, pe cand tu da, ma gandeam ca poate scrii despre ea pe blog🙂


Lasă un răspuns

