Berlin (soundtrack)

Pentru ca mi-e foarte lene sa povestesc despre ce-am mai citit (insemnarile stau toate cuminti in „drafts”), pentru ca e zapuseala si lumina la zece seara si pentru ca stau in orasul cu cea mai misto muzica din lume (degeaba ma contraziceti😛 ), m-am gandit ca ar fi cazul sa fac un soundtrack al Berlinului. Am ales doar cateva cantece, ca e imposibil sa pun tot ce-as vrea. Sper ca n-am omis nimic esential iar daca da, va rog sa-mi atrageti atentia. Deci:

Einstürzende Neubauten – Prolog / Feurio! (Haus der Lüge, 1989)

David Bowie – „Heroes” (Heroes”, 1977)

Iggy Pop – The Passenger (Lust for Life, 1977)

Nick Cave & The Bad Seeds – From Her to Eternity (am pus link si catre varianta din Der Himmel über Berlin al lui Wim Wenders) (de pe From Her to Eternity, 1984)

David Bowie – Always Crashing in the Same Car (Low, 1977)

Einstürzende Neubauten – Sehnsucht (Halber Mensch, 1985)

(Evident, subiectiv la maxim😛 )

Nu cred ca mai e cineva care sa nu stie in ce fel sunt legate de Berlin toate cele de mai sus. Daca totusi exista, sa-mi zica, explic si pun linkuri cu cea mai mare placere.

Si in final, bonus – un cantec la care unii dintre The Bad Seeds lucrau in studio (la Berlin, desigur) pe 9 noiembrie 1989 cand… stiti ce s-a intamplat:

Nick Cave & The Bad Seeds – The Weeping Song (The Good Son, 1990)

(Sa transform asta in leapsa si sa va rog sa faceti soundtrackuri ale altor orase? Incercam si dupa aia comparam?🙂 )

Explore posts in the same categories: berlin, muzica

17 comentarii pe “Berlin (soundtrack)”

  1. Alexandru Says:

    Eşti sigură că vrei soundtrack-ul oraşului Făurei? : )

  2. zum Says:

    @ Alexandru: da clar! mult mai interesant decat londra, sa zicem. ca doar despre muzica din londra stim toti…🙂
    (si de ce taman faurei?)

  3. Alexandru Says:

    @zum: Pentru că e oraşul (sau mă rog, să nu exagerăm şi să zicem aşezarea oarecum urbană) în care m-am născut. Deci primul cîntec de pe soundtrack ar fi foarte Einstürzende Neubauten şi s-ar numi ”Sleep Gently in the Womb” : )

  4. zum Says:

    @ Alexandru: aaa, pai stai asa ca n-am zis nimic de oras natal. nu tre’ sa fie nici macar orasul in care traiesti, ci un oras, care vrea omul. ca faurei ca faurei, da nici un soundtrack al bucurestiului nu cred c-ar fi usor de facut. (chiar, nu face nimeni un soundtrack al bucurestiului? eu nu ma simt in stare)

    de ce nu incerci cu orasul de acum? ceva jean ala, cum il cheama, ala celebru?😛😛😛

  5. capricornk13 Says:

    wow! pai cum sa facem ce ai facut tu?! iti trebe creier si cunostinte, nu gluma! eu sunt una dintre cei care n-au nici cea mai vaga idee cum se leaga melodiile puse de tine de Berlin!🙂
    eu as putea face soundtrack-ul Vienei, ca e banalissim!😀 Mozart, Strauss, Schubert si Falco – there you go! eventual Falco cu imagini de la Falcostiege din Naschmarkt! plus orice piesa despre Freud

  6. zum Says:

    @ capricornk13: ei iti trebe creier, exagerezi si tu acum🙂
    iti zic imediat ce e cu muzicile de mai sus, deocamdata da-mi voie sa zic aoleuuuuu, viena tot la falco a ramas?!😀 da pe alban berg, pe schoenberg, pe mahler de ce sa nu-i pui? macar s-o aduci un pic mai inspre zilele noastre (si sa nu te folosesti de falco pentru asta🙂 ).

    cu muzica de mai sus e foarte simplu: einstuerzende neubauten sunt din berlin, deci cu ei am rezolvat-o simplu. bowie, iggy si nick cave au stat aici o vreme si in vremea aia au scos niste albume foarte misto. cantecele de mai sus sunt de pe unele dintre ele. iar daca asculti versurile de la „heroes” o sa vezi ca legatura e si mai directa decat ‘a fost scrisa si inregistrata in berlin’. evident, eu am pus aici foarte putin, un soundtrack adevarat ar trebui sa contina mult mai mult. hai sa zicem c-am ales dupa gustul meu🙂

    [sa nu uit – la berlin exista un tur muzical al orasului. mi se pare foarte caraghios sa mergi pe strada cu un nene care iti povesteste cum in barul asta se imbata iggy, in casa asta locuia bowie si in clubul asta isi pierdea noptile nick cave, da am impresia ca turul are ceva succes la turistii de limba engleza.🙂 ]

  7. capricornk13 Says:

    Ei, nu, evident că Viena n-a rămas la Falco, însă eu sunt total ruptă de „actualitatea” lor muzicală; televizorul nu-l deschid niciodată decât ca să văd filme la dvd sau să ascult muzică (de-a mea, nu de-a lor), de ieşit în oraş ies foarte rar şi atunci merg în baruri sau cluburi unde se ascultă orice în afară de muzică austriacă, iar la concertele lor nu merg niciodată, nici nu ştiu who’s who;
    Joe Zawinul (despre care am aflat, spre stupoarea mea, când am venit aici că e austriac şi are un club în Viena) a murit în 2008 parcă – şi oricum are o muzică mai strange; alban berg & schoenberg – never heard of, cu scuzele de rigoare, iar de mahler uitasem!🙂
    deci, după cum vezi, sunt irecuperabilă🙂

  8. zum Says:

    @ capricornk13: aaa, habar n-aveam cine e Joe Zawinul, mersi, am ascultat acum un pic🙂 (vezi, asa afli de muzica, nu de la tv – eu nici nu detin asa ceva – sau de prin cluburi – unde nu prea calc). si de unde stii tu ca nu se asculta muzica austriaca acolo unde mergi daca nu stii care-i muzica austriaca?😛
    (nu ca eu as fi pus muzica nemteasca mai sus. si nici muzica actuala n-am pus. plus ca la mine criteriul a fost muzica de-a mea care e si de-a orasului. s-a intamplat sa-mi placa asa, imi placea de cand stateam la bucuresti cam tot ce vezi aici🙂 )

    nu esti irecuperabila, da poate nu te intereseaza. nu e deloc obligatoriu. ca altfel… afli despre muzica la fel cum afli despre literatura, e foarte simplu🙂

  9. zum Says:

    @ capricornk13: revin sa zic saru mana, ca uite ce nu stiusem despre Zawinul:

    He played on the album In a Silent Way, the title track of which he composed, and the landmark album Bitches Brew, for which he contributed the twenty-minute track, „Pharaoh’s Dance”, which occupied the whole of side one.

    eu fiind moarta dupa Pharaoh’s Dance (si dupa tot Bitches Brew) si habar n-aveam, habar n-aveam😐
    deci noroc cu tine, mersi🙂

  10. capricornk13 Says:

    🙂 n-ai pentru ce! ma bucur si eu c-am stiut ceva care te-a inveselit putin!
    btw: tocmai m-am indragostit nebuneste de Germania…😉

  11. zum Says:

    @ capricornk13: pai cum asa?! (indragosteala aia🙂 ). sper ca nu-s responsabila, ca pe mine daca ma scoti din berlin si ma duci in restul germaniei ma usuc😀

  12. capricornk13 Says:

    🙂 nu, nu esti responsabila decat partial; si aici cred ca suntem de acord, nici pe mine nu ma-ntereseaza prea tare alt loc in afara de Berlin; poate Frankfurt si Köln asa, de trecut la catastif;
    responsabil e titlul de la urmatoarea ta insemnare😀

  13. zum Says:

    @ capricronk13: haha, mi-a luat ceva pana m-am prins🙂
    (hamburg si dresda ar fi de trecut la catastif, daca vrei. koeln poate, da’ frankfurt… aeroportul eventual😀 )

  14. capricornk13 Says:

    pai aeroportul din frankfurt il vad peste o luna jumate, cand zbor de acolo catre san francisco; la intoarcere am vreo 5 ore, daca nu sunt terminata complet o sa ies in oras;
    imi place germana vorbita de cei din frankfurt, e ceva pe care il inteleg si eu, unlike wienerisch, care e o barbarie!🙂

  15. Orjen Says:

    Da, e adevarat, Berlinul este acum pentru muzica ceea ce a fost candva Parisul pentru literatura/arta. Frumos!

  16. zum Says:

    @ Orjen: da, e foarte frumos (berlinul si muzica lui, desigur🙂 )

  17. zum Says:

    o alta varianta de soundtrack (foarte frumoasa) gasiti in the guardian.


Lasă un răspuns

