Chestionarul

O leapsa de la dragos c, chestionarul lui Catalin. Mi-a placut treaba asta, copilul de 13 ani care vine cu intrebarile si de-aia raspund, ca altfel sunt cateva chestii aici care nu-s foarte pe gustul meu.

1. Care este cea mai buna carte citita de tine?
O, nu, nu ma intrebati asta! Nu stiu. N-as putea niciodata sa aleg. Poate doar daca sunt intrebata la o ora dupa ce am terminat o carte care mi-a placut foarte mult. Atunci da, as zice ca e cartea aia 🙂

2. Ai facut cadou carti?
Sigur, o gramada. Spre disperarea celor care le-au primit.

3. Care este viitorul literaturii?
Pai uitati-va la trecut si la prezent si… ala-i. Era sa dau un raspuns din ala de genul „acelasi cu al omenirii” dar m-am abtinut 🙂

4. In ce limba ai citit carti?
Romana, engleza, italiana si franceza. Acum ma stradui cu germana, da’ nu-mi iese defel. Si ca sa ma aventurez un pic in afara intrebarii, mi-as dori tare mult sa pot citi in spaniola si in rusa. Da’ nu pot.

5. Ce carti celebre nu ti-au placut?
Singura care imi vine in minte acum e Numele trandafirului. Nici n-am terminat-o, de altfel. Poate momentul era de vina, stiu si eu? Ah, ar mai fi Hesse, Narcis si Goldmund. Cred ca mai sunt si altele dar nu-mi aduc aminte (nu ma bag la chestii gen Alchimistul, alea-s accidente asa ca nu se pun.)

6. Ce tara a produs cea mai buna literatura?
Uf! Franta. Sau poate Statele Unite. Sau Rusia. Poate chiar Germania. Hm.

7. Iei notite din cartile pe care le citesti?
Daaa, dar nu mereu fiindca sunt lenesa.

8. Cam cate carti ai citit pana acum?
Aoleu, nu stiu si nici nu vreau sa ma gandesc la asa ceva!

9. Cu ce carti ai adormit in brate de plictiseala?
Cu nici una. Daca adorm cu o carte in brate se intampla pentru ca imi place foarte mult si nu ma-ndur s-o lasa din mana. Daca ma plictiseste, nici gand sa adorm cu ea.

10. Ce inseamna cartile pentru tine?
Pai cartile in sine… hm. Habar n-am.

11. Care este cea mai scumpa carte pe care ai cumparat-o?
La modul absolut nu stiu. Insa imi amintesc cum am cumparat pe la 15 ani Roger Martin du Gard, Les Thibaults, strangand banut cu banut o groaza de vreme. Mi se parea enorm de scumpa si nu indrazneam sa le cer alor mei bani pentru ea. Nu stiu daca era chiar atat de scumpa pe cat mi s-a parut mie, insa asa mi-a ramas in cap.

12. Care este cel mai tare final la o carte citita?
Aaaaa, nu stiu. Daca-i tare cartea, e tare si finalul, habar n-am cum sa raspund.

13. Care este cea mai influenta carte citita de tine?
Nici una, na! Sau o fi Winnetou, ca dupa ce am citit-o ma jucam tot timpul „de-a indienii”. Deci a fost influenta.

14. Care scriitor te-a influentat cel mai mult?
Nu m-a influentat nici un scriitor. Cel putin asa cred.

15. Cat de repede citesti o carte?
Pai depinde. De la cateva ore la cateva saptamani.

16. Poate literatura sa schimbe lumea?
Sigur ca nu, dar nici nu-i treaba ei asta. Doamne fereste de asemenea scopuri.

Gata. E o leapsa, dar nu cred ca trebuie sa o dau mai departe. Mai ales ca Dragos a trimis-o aproape tuturor celor pe care ii am si eu in blogroll-ul meu, asa ca nici n-as sti cui. Daca vrea cineva sa raspunda, sa pofteasca.

Explore posts in the same categories: blogosfera

11 comentarii pe “Chestionarul”

  1. luciat Says:

    ai raspuns si pt mine, sa stii 🙂 diferentele ar fi ca nu citesc in italiana, nu mi-am cumparat Les Thibault si nu m-a influentat winnetou (citit prea tirziu)

  2. capricornk13 Says:

    am raspuns si eu la mine si m/am facut de ras la intrebarea 3, ca am citit raspunsurile tale dupa! haios…

  3. ameer Says:

    haha, Winnetou, cum de nu m-am gandit? Serios, cand aveam 10-11 ani citeam aproape numai karl may, din primii mei bani „de la colindat” mi’am luat cateva carti de el care erau traduse la noi prima oara (cred) si care aveau personaje comune cu Winnetou (cred ca erau cowboy-ii aia trei si actiunea se petrecea pe undeva prin Siberia). 😀

  4. raul Says:

    pai nu ai raspuns la aproape jumate din intrebari, iar la cele la care ai dat un raspuns pari enervata. de ce?

  5. zum Says:

    @ luciat: 🙂

    @ capricornk13: am raspuns la tine pe blog 🙂

    @ ameer: mie nu mi-au placut deloc celelalte carti, doar winnetou si old surehand.

    @ raul: mi se pare ca am raspuns la toate, ca doar si nu stiu e un raspuns. si nu sunt enervata, doar ca nu prea stiu cum sa raspund altfel la intrebarile astea. nu pot sa zic ca m-a influentat vreun scriitor si nici ca literatura schimba lumea. asta e, ce sa fac?

  6. dragos c Says:

    Desi, cum spune Raul, nu ai raspuns la aproape jumate din intrebari, iti multumesc frumos pentru raspunsuri.

  7. zum Says:

    @ dragos c: of. pe cuvant ca am raspuns, astea sunt raspunsurile mele. doar nu trebuia sa fie la fel la toata lumea. si daca eu chiar nu pot sa dau nume la cateva dintre intrebari, asta nu inseamna ca nu raspund.

  8. zum Says:

    @ dragos & raul: m-ati facut sa imi recitesc raspunsurile 🙂 dar tot nu stiu unde considerati ca nu am raspuns, ca mie mi se pare ok. cat despre enervare, eu am vrut sa fie amuzant. daca a iesit invers imi pare rau, vina mea.


  9. […] leapsa de la dragos c., la care am raspuns si eu, da’ nu la mine, ci intr-un comentariu la zum   Am o completare, mi-am adus aminte cel mai tare final pe care l-am citit – la Comitele […]

  10. Arana Says:

    Ia uite, am uitat complet de Winnetou. Cand am citit-o prima data, in primara, m-am apucat si eu de scris o carte cu indieni. Si sa ma joc de-a indienii. Awww, good old days :))

  11. zum Says:

    @ Arana: eu nu uit niciodata de Winnetou. a fost, indiscutabil, cartea copilariei mele. si sa stii ca si eu am inceput sa scriu o carte despre indieni dupa ce am citit-o. trebuia sa aiba trei volume, scrisesem pe prima pagina a caietului „volumul I”. am uitat complet titlul, dar ala era oricum provizoriu, „de lucru” 🙂


Lasă un comentariu